اخبار داغ

هشدار هواشناسی نسبت به بارش‌های سنگین و وقوع سیلاب در لرستان/ سرعت وزش باد به ۹۰ کیلومتر می‌رسد

هشدار هواشناسی نسبت به بارش‌های سنگین و وقوع سیلاب در لرستان/ سرعت وزش باد به ۹۰ کیلومتر می‌رسد
مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به بارش برف و بارندگی سنگین در استان گفت: ورزش باد نیز در استان به ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر می رسد؛ باید دستگاه های اجرایی در آماده باش قرار بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر مرادپور در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک با اشاره به احتمال وقوع سیل در روزهای آینده در استان لرستان اظهار داشت: موج بارشی روزهای آینده از غرب و جنوب غرب وارد کشور می شود و همه نقاط استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: در کلیه نقاط استان بارش های سنگین و نیمه سنگینی از روز دوشنبه تا چهارشنبه خواهیم داشت ولی در نیمه جنوبی و جنوب شرق استان، نواحی از کوهدشت، پلدختر ، سراب دوره، جنوب خرم آباد، جنوب دورود، سپیددشت، شول آباد و الیگودرز بارش های چشمگیری نسبت به سایر نقاط استان خواهیم داشت و همچنین سرعت وزش باد در برخی مناطق بین ۷۰تا ۹۰کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

,

مدیر کل هواشناسی لرستان عنوان کرد: از سه شنبه شب تا ظهر چهارشنبه در مناطق شمالی و شرقی، گردنه ها و راههای مواصلاتی بارش برف خواهیم داشت که راهداری استان باید آمادگی داشته باشد.

,

وی بیان کرد: از فردا با توجه به شرایط بحرانی ساعت به ساعت توسط تیم های پیش بینی شرایط رصد و اعلام خواهد شد.

,

مرادپور با بیان اینکه اوج بارش ها از بامداد سه شنبه تا ظهر سه شنبه خواهد بود گفت: طی روزهای آینده میزان بارش باران در سطح متوسط بین ۸۰تا ۱۰۰ بین میلیمتر خواهد بود ولی در برخی نقاط به صورت نقطه ای بین ۱۰۰تا ۱۳۰میلیمتر تخمین زده شده است.

,

وی تصریح کرد: از ظهر سه شنبه تا صبح چهارشنبه نیز در یک بازه زمانی ۱۰ساعته متوسط ۷۰میلیمتر در برخی نقاط استان بارش خواهیم داشت و آب منطقه ای باید دبی رودخانه ها را در نظر بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه