اخبار داغ

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا:

عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس، مقدمه شکست این جبهه در انتخابات شد

عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس، مقدمه شکست این جبهه در انتخابات شد
قدیری ابیانه گفت: عملکرد اصلاح طلبان در مجلس و وعده های محقق نشده دولت باعث شد تا مردم احساس کنند که در انتخابات قبلی فریب دولت و اصلاح طلبان را خورده اند از این رو از رأی خود پشیمان شدند در نتیجه اصلاح طلبان در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی شکست سنگینی را متحمل شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگو با راه آرمان، در رابطه با حضور پررنگ مردم در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخاب نیروههای انقلابی در این دوره گفت: عملکرد اصلاح طلبان در مجلس، بدنه دولت و همچنین عملکرد رئیس جمهور در سالهای گذشته باعث انزجار مردم از آنها و شکست سنگینشان در این انتخابات شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان،,

وی بیان کرد: هر آنچه در دولت اصلاحات وعده داده شد عکس آن عمل شد و حتی منتقدین این دولت مورد ناسزا قرار گرفتند، همچنین اعتماد بی‌جا به آمریکا و اتحادیه اروپا و معطل کردن اقتصاد کشور سبب شد تا اقتصاد ایران رکود پیدا کند و مردم با پوست، گوشت و استخوان آن را لمس کنند.

,

این دکترای مدیریت استراتژیک تاکید کرد: مردم بعد از شناخت ماهیت واقعی دولت اصلاحات از آنها روی گردان شدند از این رو به نیروهای انقلابی روی آوردند، کرمان خود مظهری از این پیروزی است چرا که در مجلس جدید تنها یک اصلاح طلب از ۱۰ نماینده به مجلس راه یافته در حالی که در گذشته  نیمی از کرسی های متعلق به کرمان در بهارستان از آن اصلاح طلبان بود.

,

قدیری ابیانه اظهار کرد: حضور مردم پای صندوق رای علی رغم ترساندن مردم از ویروس کرونا بود، جالب است که درست در آستانه انتخابات موضوع وجود کرونا رسانه ای می شود از طرفی آمریکا برای حمایت از اصلاح طلبان وارد میدان شود و درست در روز انتخابات ایران را در لیست fatf قرار می دهد تا مردم بگویند که پیش بینی دولت در این رابطه درست بود تا بلکه این موضوع به نفع جناح اصلاح طلب و دولت تمام شود.

,

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان این که مردم با حضور خود مجلسی انقلابی را شکل دادند، توضیح داد: دو ویروس در کاهش شرکت مردم در انتخابات موثر بود یکی ترس از ویروس کرونا و دوم آسیب دیدن از ویروس اصلاحات، ویروسی که خطرناک تر از ویروس کرونا و حتی وبا عمل کرد.

,

وی تاکید کرد: مردم احساس کردند که در انتخابات قبلی فریب دولت و اصلاح طلبان را خورده اند از این رو از رای خود پشیمان شدند، در نتیجه اصلاح طلبان اعتماد عمومی به خود را از دست دادند اما تلاش کردند این بی اعتمادی را به کل نظام تعمیم دهند که البته شکست سنگینی را متحمل شدند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی توضیح داد: بسیاری از مواضع رئیس جمهوری توهین آمیز نسبت به ملت تلقی شد از جمله وقتی که گفت ” من هم مثل بقیه وقتی از خواب بیدار شدم دیدم قیمت بنزین بالا رفته” از این رو مردم احساس کردند که رئیس جمهور آنها را ساده لوح فرض کرده است.

,

قدیری ابیانه تاکید کرد: یکی از اعتراضاتی که در کف جامعه مطرح است این است که چرا وقتی نماینده ای دچار فساد می شود با او برخورد نمی شود و می تواند به کار خود ادامه دهد این در حالی است که حتی بعد از رد صلاحیت نمایندگان فعلی که عمدتا به دلیل مفاسد اقتصادی بود آن ها کماکان تا روز آخر در مجلس می مانند و در رای گیری های مجلس شرکت می کند که البته این موضوع به نقض قانون بر می گردد چرا که اگر شورای نگهبان این اختیار را داشت که هر زمان نماینده ای که دچار فساد شود او را عزل کند چنین اتفاقی رخ نمی داد بنابراین در اصلاح قانون که انشاءالله در مجلس آینده تصویب شود باید نظارت شورای نگهبان در طول مجلس تعمیم یابد.

,

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: کوتاه بودن مدت تبلیغات و معرفی نامزدها، پایین بودن جرائم تخلفات انتخاباتی موارد دیگری است که امیدواریم در مجلس جدید به آن توجه و قانون مناسبی وضع شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه