اخبار داغ

روحانی در دیدار وزیر خارجه اتریش:

تحریم آمریکا مانند کرونا است، ترسش بیشتر از واقعیت آن است/ بر این باوریم که هنور می توان برجام را نگه داشت

تحریم آمریکا مانند کرونا است، ترسش بیشتر از واقعیت آن است/ بر این باوریم که هنور می توان برجام را نگه داشت
رئیس جمهور با بیان اینکه تحریم آمریکا مانند ویروس کرونا است که ترس و وحشت آن بیشتر از واقعیت آن است، گفت: انتظار از اتحادیه اروپا این است که در برابر اقدامات غیر قانونی آمریکا ایستادگی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار وزیر امور خارجه اتریش، روابط  تهران و وین را بسیار خوب و دوستانه خواند و افزود: دو کشور ظرفیت های خوبی بویژه در زمینه های اقتصادی برای همکاری دارند و امیدواریم اتریش در توسعه همکاری ها به فشارهای غیر قانونی و نادرست آمریکایی ها اعتنا نکند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
رئیس جمهور با بیان اینکه برجام و توافق هسته ای فقط تعلق به ایران، اروپا و یا کشورهای 1+5 ندارد بلکه می تواند برای امنیت و صلح منطقه و جهان تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: ما هنوز هم بر این باور هستیم که می توانیم برجام و این توافق را حفظ کنیم.
,
 
,
روحانی با اشاره به اینکه توافق هسته ای می توانست پایه خوبی برای ایجاد اعتماد جدید بین ما و غرب از جمله اتحادیه اروپا و آمریکا باشد، گفت: ایران به سهم خود به این توافق متعهد بوده است.
,
 
,
رئیس جمهور با اشاره به تحریم مواد غذایی و دارو از سوی آمریکا علیه مردم ایران در کنار تحریم های اقتصادی ایران، اظهارداشت: اعمال این تحریم ها یک اقدام تروریستی است و انتظار داریم اتحادیه اروپا در این زمینه به وظیفه انسانی خود عمل کند.
,
 
,
روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه امنیت منطقه ما باید توسط کشورهای خود این منطقه تامین شود، گفت: امروز امنیت آبراهه های منطقه نسبت به گذشته کاهش یافته و بسیاری از کشورهای منطقه ما همچون یمن ، عراق، سوریه و افغانستان در شرایط امنیتی مناسبی قرار ندارند.
,
 
,
رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران "طرح صلح هرمز" را با هدف برقراری صلح و امنیت در منطقه ارائه کرده و این طرح با استقبال روبرو شده است ، تصریح کرد: همه مشکلات منطقه ما ناشی از مداخلات غلط و غیرقانونی آمریکا در مسائل این منطقه است.
,
 
,
روحانی تاکید کرد: معتقدیم امنیت این منطقه در امنیت اروپا و همچنین امن بودن مسیر انرژی برای همه جهان و اروپا اهمیت دارد.
,
 
,
رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد همکاری های ایران و اتریش در زمینه های مختلف دو جانبه و منطقه ای بیش از پیش گسترش یابد و با سفر وزیر خارجه اتریش به ایران شاهد تحول مثبت در روابط دو جانبه و روابط با اتحادیه اروپا باشیم.
,
 
,
"الکساندر شالنبرگ" وزیر امور خارجه اتریش نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور و صدر اعظم کشورش به رئیس جمهور ایران، روابط دو کشور را دوستانه و دیرینه توصیف کرد و بر تلاش برای توسعه و تعمیق این روابط در همه زمینه ها بویژه روابط تجاری و اقتصادی تاکید کرد.
,
 
,
شالنبرگ با اشاره به میزبانی وین از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5،  برجام و توافق هسته ای را نقطه عطفی در اعتماد سازی در منطقه و جهان عنوان کرد و افزود: حفظ برجام سیاست اصلی ما و اتحادیه اروپا است و برای آن همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.
,
 
,
وزیر امور خارجه اتریش تاکید کرد: معتقدیم که برجام در حفظ آرامش و ثبات منطقه نقش مهمی دارد و حفظ آن ضروری است و همچنین ایران نقش مهمی برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه ایفا می کند.
,
 
,
شالنبرگ با اشاره به طرح" صلح هرمز" از سوی ایران برای برقراری صلح و آرامش درمنطقه و خلیج فارس
,
 
,
گفت: از نظر ما  طرح صلح هرمز می تواند نقشه راه ایجاد صلح و ثبات در منطقه باشد و اتریش از این طرح که در جهت اعتماد سازی ارائه شده استقبال می کند و علاقمند است نقش مثبت خود را در این پروسه ایفا کند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه