اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی مشاهده نشد/ راه‌اندازی بیمارستان تخصصی در بیمارستان ولی عصر(عج) به زودی

هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی مشاهده نشد/ راه‌اندازی بیمارستان تخصصی در بیمارستان ولی عصر(عج) به زودی
دهقانی فیروزآبادی گفت: تا کنون هیچ گونه فرد مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی مشاهده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمددهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بعد ازظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: از اواخر سال ۲۰۱۹ با شیوع ویروس کرونا در کشور چین شاهد مبتلا شدن تعداد قابل توجهی از مردم این کشور به بیماری کرونا هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,
 
,
وی با اشاره به مدیریت فضای مجازی و مسائل مطرح شده در این خصوص، افزود: بسیاری از مطالبی که در فضای مجازی مطرح میشود صحت ندارد و باعث نگرانی مردم می‌شود.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۷۷ هزار و ۷۹۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند که ۷۶ هزار و ۳۹۲ نفر در چین بودند و تا کنون دو هزار و ۳۴۸ نفر بر اثر این بیماری فوت کردند که بیشتر اهل چین بودند به جز ۱۱ نفر که از کشورهای دیگر بودند.
,
 
,
۸۰ درصد ابتلا به کرونا بدون علائم است/ ۵ درصد نیاز به مراقبت‌های ویژه  
, ۸۰ درصد ابتلا به کرونا بدون علائم است/ ۵ درصد نیاز به مراقبت‌های ویژه  , ۸۰ درصد ابتلا به کرونا بدون علائم است/ ۵ درصد نیاز به مراقبت‌های ویژه  ,
 
,
دهقانی عنوان کرد: ویروس کرونا ویروسی است که ۸۰ درصد مبتلایان به آن بدون داشتن علائم و مراجعه به پزشک بهبود پیدا می‌کنند.
,
 
,
وی اظهار کرد: ۱۵ درصد مبتلایان به کرونا دارای علائم شدید هستند و تنها پنج درصد نیاز به مراقبت های ویژه دارند.
,
 
,
میزان از بین برندگی کرونا ۲ تا ۲.۵ درصد
, میزان از بین برندگی کرونا ۲ تا ۲.۵ درصد, میزان از بین برندگی کرونا ۲ تا ۲.۵ درصد,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه درصد از بین برندگی به دلیل کرونا دو تا دو نیم درصد است، گفت: تنها دلیلی که باعث ایجاد نگرانی شده قدرت سرایت بالای این ویروس و رفتارهای ناشناخته ای که خواهد داشت، است.
,
 
,
دهقانی خاطرنشان کرد: علائم این بیماری تب، سرفه و تنگی نفس شدید است.
,
 
,
وجود ۲۸ فرد مبتلا به ویروس کرونا در ایران/ ۵ نفر فوت کردند
, وجود ۲۸ فرد مبتلا به ویروس کرونا در ایران/ ۵ نفر فوت کردند, وجود ۲۸ فرد مبتلا به ویروس کرونا در ایران/ ۵ نفر فوت کردند,
 
,
وی با بیان اینکه شاهد شیوع ویروس کرونا در ایران نیز هستیم، گفت: تا امروز صبح ۲۸ نفر در تمام کشور به کرونا مبتلا شدند که پنج نفر فوت کردند.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: تا کنون این بیماری هیچ واکسن و درمان اثبات شده ای ندارد.
,
 
,
دهقانی به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند جهت مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حوزه بهداشت آمادگی و امکانات لازم را دارد.
,
 
,
تجهیز بیمارستان ولی عصر (عج)  
, تجهیز بیمارستان ولی عصر (عج)  , تجهیز بیمارستان ولی عصر (عج)  ,
 
,
وی افزود: بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند به عنوان بیمارستان مادر در استان در نظر گرفته شده و بخش عفونی و ایزوله در این خصوص کاملا مجهز شده است.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: علاوه بر این دو بخش دیگر در مجاورت بخش عفونی و ایزوله را خالی کرده و در برای نگهداری بیماران احتمالی مبتلا به کرونا آماده است.
,
 
,
دهقانی از در نظر گرفتن فضای ورودی و خروجی بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند خبر داد و گفت: حتی مسیر انتقال برای افراد مشکوک به کرونا در بیمارستان در نظر گرفته شده است.
,
 
,
هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشد/ راه اندازی بیمارستان تخصصی در بیمارستان ولی عصر(عج)  
, هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشد/ راه اندازی بیمارستان تخصصی در بیمارستان ولی عصر(عج)  , هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشد/ راه اندازی بیمارستان تخصصی در بیمارستان ولی عصر(عج)  ,
 
,
وی با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ گونه فرد مبتلا به کرونا در استان خراسان‌جنوبی مشاهده نشده است، تصریح کرد: آزمایشگاه تخصصی جهت تسریع در نتایج آزمایشات ویروس کرونا به زودی در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند راه اندازی می‌شود.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: اینکه مسائلی در مورد تعطیلی مدارس و دانشگاه ها مطرح میشود در حال حاضر در خراسان جنوبی با توجه به شرایط موجود نیاز نیست.
,
 
,
رعایت بهداشت فردی
, رعایت بهداشت فردی, رعایت بهداشت فردی,
 
,
دهقانی تاکید کرد: تمام مردم باید اقدامات حفاظت و بهداشت فردی خود را به خوبی انجام دهند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.
,
 
,
وی با بیان اینکه باید ویروس کرونا درست مواجه شویم، گفت: فضای جامعه باید به سمتی برود که مردم اقدامات بهداشتی را انجام دهند نه اینکه به دنبال تهیه ماسک باشند.
,
 
,
استفاده از ماسک تاثیر زیادی ندارد
, استفاده از ماسک تاثیر زیادی ندارد, استفاده از ماسک تاثیر زیادی ندارد,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: استفاده از ماسک تاثیری جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا ندارد ضمن اینکه عمر ماسک معمولی دو و ماسک فیلتر دار ۱۲ ساعت است.
,
 
,
دهقانی با بیان اینکه مطرح میشود ماسک و مایع ضد عفونی در داروخانه ها وجود ندارد، افزود: دلیل نبود ماسک خریداری ماسک های تولید شده توسط وزارت بهداشت است که قرار شده ماسک از طریق وزارت بهداشت در اختیار داروخانه‌ها قرار گیرد در مورد مایع ضدعفونی کننده نیز درخواست دریافت الکل و تهیه مایع ضدعفونی توسط داروخانه‌ها را داشتیم که طی روزهای آینده مایع ضدعفونی کننده نیز در داروخانه ها موجود خواهد بود.
,
 
,
وی مجدد ضمن تاکید بر شستن دست ها با صابون مایع به مدت ۲۰ ثانیه، بیان کرد: لازم است مردم به نکات آموزشی رعایت بهداشت و نحوه شستشوی دستها با مایع ضد عفونی کننده که توسط کلیپ های وزارت بهداشت تهیه و در رسانه ها منتشر می‌شود توجه کنند.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هر فرد باید هنگام سرفه و عطسه از دستمال کاغذی استفاده کرده و در سطل زباله درب دار بیندازد.
,
 
,
دهقانی تاکید کرد: از دست دادن و روبوسی خودداری کرده و افرادی که دارای علائم هستند در جمع های عمومی حاضر نشوند.
,
 
,
استقرار تیم‌های پزشکی در مرز
, استقرار تیم‌های پزشکی در مرز, استقرار تیم‌های پزشکی در مرز,
 
,
وی در مورد ورود افراد از مرزهای استان نیز گفت: یک تیم پایش در مرز ماهیرود و یک تیم در بازارچه مرزی ماهیرود مستقر هستند و تمامی افرادی که قصد ورود به استان را دارند مورد پایش قرار می‌دهند.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر استان قم مرکز بیماری شناخته شده مردم از سفر زیارتی و شخصی به استان قم خودداری کنند.
,
 
,
ثبت و رسیدگی به شکایات در سامانه ۱۹۰
, ثبت و رسیدگی به شکایات در سامانه ۱۹۰, ثبت و رسیدگی به شکایات در سامانه ۱۹۰,
 
,
دهقانی در مورد کمبود یا افزایش قیمت مایع و ژل ضدعفونی کننده، تاکید کرد: تیم های گشت دانشگاه علوم پزشکی بر داروخانه ها نظارت دارند و سامانه ۱۹۰ از طرف وزارت بهداشت جهت ثبت و رسیدگی به شکایات در نظر گرفته شده است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: طی مدت زمان گذشته از شیوع ویروس کرونا در دنیا تا کنون کودکان خردسال کمتر گرفتار این بیماری شده اند.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد حضور افراد چینی در دو شهرستان خراسان جنوبی، گفت: از این افراد دو نفر به چین رفتند که تا کنون به استان بازنگشته اند و اگر قصد بازگشت داشته باشند جلوگیری خواهیم کرد. ضمن اینکه قبل از شیوع کرونا در ایران افراد چینی که در استان هستند مورد آزمایش و معاینه قرار گرفته و هیچ کدام مبتلا نبودند.
,
 
,
دهقانی بیان کرد: با گرم شدن هوا شیوع ویروس کرونا فروکش می‌شود.
,
 
,
وی در مورد تماس با حیوانات و پرندگان، تاکید کرد: مردم سعی شود حداقل تماس را با پرندگان و حیوانات داشته باشند و در صورت تماس حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: کلیه بروشورهای آموزش لازم به نانوایی ها، رستوران ها، غذای آماده، ساندویچ فروشی ها و سلف سرویس های دانشگاه ها داده شده است.
,
 
,
دهقانی تاکید کرد: مردم برای نماز در مساجد مُهر، سجاده، تسبیح و چادرهای شخصی خود را به همراه داشته باشند ضمن اینکه به مساجد نیز اعلام شده سجاده های مشترک ضدعفونی شود.
,
 
,
چهارشنبه بازار بیرجند تعطیل است
, چهارشنبه بازار بیرجند تعطیل است, چهارشنبه بازار بیرجند تعطیل است,
 
,
وی از تعطیل بودن این هفته چهارشنبه بازار بیرجند جهت کنترل کردن شرایط و رعایت نکات بهداشتی خبر داد و افزود: مهمترین نکته ای که باید رعایت شود خودمراقبتی است.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مجدد بر نگران نبودن هم استانی‌ها تاکید کرد و گفت: به هیچ وجه تحت تاثیر پیامهای فضای مجازی قرار نگیرند، نکات بهداشتی که بسیار ساده است و مهمترین آن شستن دست با صابون مایع است را حتما رعایت کنند ان شاءالله شاهد هیچ مشکلی در استان نخواهیم بود.
,
 
,
دهقانی از اعلام آمادگی استانداری و کلیه دستگاه های اجرایی استان جهت مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی و آرامش بخشی به جامعه بسیار مهم است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه