اخبار داغ

در جلسه قرارگاه پدافند زیستی مازندران مطرح شد؛

تعیین‌ تکلیف دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با کرونا/خط تولید ماسک در مازندران تقویت می‌شود

تعیین‌ تکلیف دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با کرونا/خط تولید ماسک در مازندران تقویت می‌شود
در جلسه قرارگاه پدافند زیستی مازندران بر آمادگی همه دستگاه‌ها برای مقابله با شیوع کرونا تاکید و مهم‌ترین مصوبات و ضرب‌الاجل‌های این قرارگاه اعلام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، احمد حسین‌زادگان یکشنبه شب در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان در استانداری مازندران اظهار کرد: همه مواردی که در لایه‌های مختلف اجتماعی در خصوص ویروس کرونا نیاز به پیش‌بینی امور داشت، مورد ملاحظه قرار گرفته است.

وی افزود: تکالیف لازم برای بخش‌های اجتماعی، آموزشی، دانشگاه‌ها، مدارس، مراکز ورزشی، رستوران‌ها، بخش گردشگری، حوزه‌های علمیه، مکان‌های مذهبی، مساجد، مصلی‌ها، اصناف، نانوایی‌ها، صنعت و معدن و دانشگاه علوم پزشکی، جایگاه‌های سوخت، سمن‌ها، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی استان و کسانی که در این حوزه‌ها مسؤولیت و نقش دارند، مشخص شده است که ابلاغ می‌شود.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه یک کمیته ارزیابی و بازرسی نیز تعیین کردیم که بر اجرای این مصوبات نظارت کرده و دلایل عدم اجرای احتمالی برخی مصوبات را نیز بررسی می‌کند، یادآور شد: در قالب قرارگاه پدافند زیستی، مدیریت واحدی را برای اجرای برنامه‌ها پیش‌بینی کردیم و کمیته‌های مختلف کاری ذیل این قرارگاه و مدیریت واحد فعالیت می‌کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی مازندران، با بیان اینکه این کمیته‌ها که در قالب دستگاه‌های مسؤول فعالیت می‌کنند با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندارن به ایفای نقش تخصصی خود در این راستا می‌پردازند، اظهار کرد: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز به عنوان سخنگو تعیین شده است و دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان نیز اطلاعات و اخبار لازم را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

وی به تعطیلی بخش‌های آموزشی استان اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌های استان تا پایان هفته تعطیل است، اما بخش اداری دایر است، تصمیم برای تعطیلی مدارس استان هم هر دو روز یک بار گرفته و اطلاع‌رسانی می‌شود.

حسین زادگان گفت: مسابقات و اماکن ورزشی تا اطلاع بعدی تعطیل، اما خرید و فروش کالا‌ها در بازار هفتگی بدون سرو غذا و مدیریت شده دایر است، کمیته تخصصی در استان در بخش غذا و دارو تشکیل خواهد شد.

استاندار مازندران بیان کرد: برای امنیت غذایی در استان کمیته جداگانه‌ای متشکل از کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و اصناف و دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی و ارزیابی واحد‌های خدمات‌رسان هم‌چون خبازی‌ها و رستوران‌ها شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: این هفته دیدار عمومی با مسؤولان استانی لغو شده است، تولید محصولات بهداشتی در کشور و استان با افزایش همراه است،  با دو واحد تولید ماسک و لوازم بهداشتی در شهرک‌های صنعتی کلاردشت و جویبار قرارداد بسته شد تا محصولات بیشتری را تولید و روانه بازار مصرف کند.

حسین‌زادگان خاطرنشان کرد: از شرکت‌های دانش بنیان خواستیم تا تولید ژل را افزایش دهند،  پارک علم و فناوری را موظف کردیم تا از این ظرفیت‌ها استفاده کند تا تولید ما بیشتر شود، البته مردم باید دولت را در مدیریت کنترل ویروس کرونا کمک کنند.

این مسؤول گفت: مردم باید با به تأخیر انداختن برخی جلسات و مراسم که امکان جابجایی زمان برگزاری در آن وجود دارد، ما را در این موضوع کمک کنند، در خصوص رعایت مسائل پیشگیرانه در اماکن عمومی و برگزاری جلسات آموزشی توسط علوم پزشکی استان و بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف اطلاع‌رسانی بخصوص سامانه‌های اعلام قبض آب، برق، گاز، تلفن و غیره تصمیات لازم اتخاذ شده است.

مکلف شدن آموزش و پرورش برای اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان، تولید برنامه‌های جریان‌ساز و مؤثر در صداوسیما، آموزش عمومی به مردم از طریق شهرداری‌ها و اصناف، نظارت بر اماکن عمومی و بهداشت محیط در مشاغل عمومی، ورود شورای اطلاع‌رسانی دولت به ‌آگاهی بخشی منسجم، نظارت بر اماکن تفریحی و گردشگری و آمادگی همه دستگاه‌ها برای مقابله با شیوع کرونا از جمله مهم‌ترین مصوبات و ضرب‌الاجل‌های این قرارگاه بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه