اخبار داغ

افشای توافق هسته‌ای پنهانی انگلیس و آمریکا؛

مردم انگلیس دولت خود را سگ دست‌آموز واشنگتن خواندند

مردم انگلیس دولت خود را سگ دست‌آموز واشنگتن خواندند
انگلیس‌های خشمگین پس از افشای سهوی اینکه انگلیس بی سر و صدا توافق تسلیحات هسته ای با آمریکا را امضاء و از گفتگوهای عمومی جلوگیری کرده، دولت خود را به سگ دست آموز شدنِ واشنگتن متهم کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ معامله پنهانی انگلیس برای خرید کلاهک هسته ای از آمریکا بدون رضایت پارلمان فاش شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

انگلیس های خشمگین پس از افشای سهوی اینکه انگلیس بی سر و صدا توافق تسلیحات هسته ای با آمریکا را امضاء و از گفتگوهای عمومی جلوگیری کرده، دولت خود را به سگ دست آموز شدنِ واشنگتن متهم کرده اند.

,

پنتاگون اخیرا فاش کرد که انگلیس به منظور جایگزینی Trident (برنامه هسته ای داخلی خود) با خرید کلاهک های هسته ای آمریکا موافقت کرده است.

, Trident,

 

,

, ,

 

,

این معامله منجر به تعجب قانونگذاران انگلیس که بارها تسلیحات هسته ای را مخفی کرده بودند، شد.

,

انتظار می رود هزینه این توافقنامه که شامل فناوری استفاده شده آمریکا در کلاهک پرتاب شونده دریایی W93 است میلیاردها پوند باشد.

,

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه این کشور رابطه دفاعی قدرتمندی با آمریکا دارد و همچنان به داشتن توانایی های هسته ای سازگار با فناوری آمریکا متعهد است از اظهار جزئیات این توافق امتناع ورزید.

,

در حالی که عده ای از این توافق پنهانی به خاطر اطمینان از توانایی های بازدارندگی هسته ای ناتو استقبال کردند، این اقدام از سوی احزاب مخالف زیر سؤال رفت.

,

"اِد دِیوی" رهبر فعال دموکرات های لیبرال گفت که این امر شوک برانگیز بود که انتقال فناوری گران قیمت بدون هیچ مشورت و بررسی انجام شده است.

,

او دولتِ محافظه کار انگلیس (توری) را مورد سرزنش قرار داد و گفت که جانسون به شدت مانند فردی زودباور و ساده لوح در دستان ترامپ است.

,

"استوارت مک‌دونالد" نماینده مجلس که به عنوان سخنگوی دفاعی حزب ملی اسکاتلند خدمت می کند گفت که "بِن والاس" وزیر دفاع باید در مجلس حضور یابد و پاسخگوی این پنهانکاری پشت پرده باشد.

,

 

,

, ,

 

,

"داگلاس چاپمن" عضو حزب ملی اسکاتلند (SNP) به آمریکا و انگلیس به خاطر صرف وقتِ بسیار زیاد هشدار داد و ادعا کرد که اسکاتلند به زودی استقلال خود را به دست خواهد آورد.

,

یک مقام حزب سبز سرخوردگی مشابهی ابراز داشت و این واقعه را نمونه ای از چگونگی احساس در یک دموکراسی شکست خورده توصیف کرد.

,

نظرات مشابهی در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

,

یکی از کاربران توئیتر گفت: "ما واقعا 51 امین ایالت آمریکا هستیم."

,

اظهارنظر دیگر این است که انگلیس از دید ارتش آمریکا چیزی بیشتر از یک هواپیمای حامل بی حرکت به منظور تحقق اهداف خاص آنها (ارتش آمریکا) نیست.

,

 

,

, ,

 

,

برخی به شوخی اظهار داشتند که برنامه مخفیانه چیز غیر عادی نیست.

,

پاسخ یکی از کاربران مربوط به روابط دو جانبه نزدیک میان واشنگتن و لندن: "این بهای روابط ویژه است!"

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه