اخبار داغ

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان:

یک واحد صنفی آرایشی و بهداشتی به دلیل گران فروشی ماسک تعطیل شد/ تشکیل ۱۱ پرونده گران فروشی

یک واحد صنفی آرایشی و بهداشتی به دلیل گران فروشی ماسک تعطیل شد/ تشکیل ۱۱ پرونده گران فروشی
علیرضا حسن‌پور با بیان اینکه تا روز گذشته ۱۱ پرونده در خصوص گران فروشی ماسک و تجهیزات ضدعفونی تشکیل شده است، گفت: یک واحد صنفی نیز در این راستا تعطیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  عصر همدان؛ با توجه به انتشار خبرهایی مبنی بر شیوع کرونا در برخی استان‌های کشور و مواجه شهروندان با کمبود ماسک و کالاهای بهداشتی و ضدعفونی، نظارت‌ها در این خصوص به طور جدی آغاز شده اما هنوز هم این مشکل رفع نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

روز گذشته به دنبال تماس و گلایه‌مندی برخی شهروندان در خصوص گران فروشی ماسک و مواد ضدعفونی کننده در برخی تجهیزات پزشکی‌ها و مراکز عرضه محصولات بهداشتی به تعدادی از این مراکز در سطح شهر مراجعه کردیم که متأسفانه با عدم عرضه و یا گرانفروشی در این خصوص مواجه شدیم و به منظور پیگیری این موضوع گفت‌و‌گویی با علی رضا حسن پور، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان در این خصوص داشتیم.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه از اولین ساعات روز کاری شنبه با توجه به اعلام شیوع کرونا در روز پنج‌شنبه، تیم‌های بازرسی فعال شدند، اظهار کرد: تیم‌های بازرسی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف تشکیل شد.

,

علیرضا حسن‌پور به بازرسی‌ها در مرکز استان و شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: با تشکیل تیم‌های بازرسی بلافاصله مراکز تجهیزات پرشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی و داروخانه‌ها در خصوص عرضه ماسک و تجهیزات ضدعفونی و جلوگیری از گرانفروشی مورد رصد قرار گرفت.

,

وی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در این خصوص و آمار پرونده‌های تشکیل شده، بیان کرد: ۱۱ پرونده تا روز گذشته مبنی بر گرانفروشی در این خصوص تشکیل و برای یک واحد صنفی نیز دستور تعطیلی صادر شده است.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان افزود: به احتمال زیاد امروز نیز دستور تعطیلی یک واحد صنفی صادر خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه شکایات بسیاری در این خصوص داشته‌ایم، تصریح کرد: برخی شکایات وارد بود اما عمده موارد رسیدگی و مورد بررسی قرار گرفت.

,

حسن‌پور ادامه داد: عمده شکایات نیز در خصوص عدم وجود ماسک و تجهیزات ضدعفونی کننده بوده و با توجه به منع داروخانه‌ها از عرضه توسط وزارت بهداشت، ماسک و تجهیزات ضدعفونی کننده از طریق مراجعی که اعلام خواهد شد، توزیع می شود.

,

وی با تأکید بر اینکه هرواحد صنفی که ماسک و تجهیزات ضدعفونی را گران به فروش برساند، شدیدترین مجازات را برای آنها در نظر خواهیم گرفت، خاطرنشان کرد: هیچ گونه اغماضی در این رابطه نداریم.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان یادآور شد: تمام شهروندان چه از طریق سامانه ۱۲۴ و یا در ساعات اداری با شماره ۳۲۵۲۳۴۴۲ واحد رسیدگی به شکایات تماس برقرار کنند، بلافاصله همکاران ما در محل حاضر و مورد را بررسی خواهند کرد.

,

وی با اشاره به امکان درج شکایات در سامانه اینترنتی ۱۳۵ توسط شهروندان، اظهار کرد: از روز گذشته مواردی مبنی بر درج و اطلاع‌رسانی شکایات بوده و همکاران ما امروز نیز در حال بازرسی و بررسی هستند.

,

حسن‌ پور در ادامه گفت: شهروندان در صورت مشاهده گران فروشی در محل با شماره تلفن ارائه شده تماس برقرار کرده و یا در سامانه ثبت کنند که در شرایط کنونی کمک حال ما باشند.

,

وی با بیان اینکه در صورت ارائه گزارش در همان روز مشاهده تخلف امکان رسیدگی بیشتر و مستندتر است، تصریح کرد: در صورت تأخیر در ارائه گزارش پس از مراجعه بازرسان ممکن است آن کالا تمام شده و یا آن واحد صنفی تخلف خود را مخفی کرده باشد.

,

معاون فنی مرکز بهداشت استان همدان نیز در بهمن ماه و پیش از شیوع کرونا ویروس در کشور در گفت‌و‌گو با یکی از رسانه‌ها در خصوص کمبود ماسک گفته بود: ماسک به اندازه کافی در بیمارستان ها و مراکز درمانی برای استفاده افراد مورد نیاز وجود دارد.

,

علی عطایی با بیان اینکه در بین مردم شایع شده که در حال حاضر باید از ماسک استفاده کرده تا به ویروس کرونا مبتلا نشوند، خاطرنشان کرده بود که چنانچه ویروس کرونا وارد کشور شود تنها کادر درمانی شامل افرادی که در بخش مراقبت های ویژه و آی.سی.یو و ایزوله تنفسی، سی پی آر و امدادرسانی می کنند باید از ماسک های مخصوص با عنوان N95 استفاده کنند.

,

وی همچنین بیان کرده بود در صورت شایع شدن ویروس کرونا شهروندان نیز باید از ماسک های معمولی و کاغذی استفاده کنند.

,

لازم به ذکر است شهروندان در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی از سوی تجهیزات پزشکی‌ها، داروخانه‌ها و مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی به منظور رسیدگی هرچه سریع‌تر به تخلفات موارد را با شماره تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ واحد رسیدگی به شکایات تعزیرات در میان گذاشته و یا شکایات خود را در سامانه ۱۲۴ و یا سامانه اینترنتی ۱۳۵ درج کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه