اخبار داغ

روانشناس کودک:

استرس زمینه پذیرش بیماری را چند برابر می کند | فضای روانی کودکان را آرام نگه دارید

استرس زمینه پذیرش بیماری را چند برابر می کند | فضای روانی کودکان را آرام نگه دارید
روانشناس کودک درباره داغ بودن مبحث ابتلا به کرونا در بین خانواده ها گفت: والدین تلاش کنند تا محیط خانه را آرام نگاه دارند چرا که استرس زمینه پذیرش بیماری را چند برابر می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از گیلان، مرضیه حیدری روانشناس کودک در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه آرامش روانی، از زمینه ابتلا به بیماری جلوگیری می کند گفت: خانواده ها در منزل گوشی به دست مدام در حال اعلام اخبار مربوط به کرونا به یکدیگر هستند در حالی که والدین باید سلامت روانی کودکان را در نظر بگیرند و بدانند القای استرس به کودک خطرات جبران ناپذیری برای آینده وی خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی درباره اینکه اکنون فصل آنفولانزاس و علائم کروناویروس و آنفولانزا کاملا به هم شبیهند اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه منطقی ترین راه موجود است و خانواده ها در صورت بروز علائم این بیماری در کودکان فضا را ملتهب نکنند و با القای ظن بیماری روان کودکان را به هم نریزنند.
,
 
,
این روانشناس کودک با تاکید بر اینکه از ترس یک بیماری جسمی نباید کودکان را دچار هیجانات روحی کرد، افزود:‌ دادن هشدار به کودکان برای رعایت بهداشت فردی و آموزش به آنان توصیه می شود اما هراساندن آنان از مرگ و بیماری قطعا پیامدهای جبران ناپذیری خواهد داشت.
,
 
,
حیدری با بیان اینکه ما و پدران و مادران ما نیز  در زمان های گذشته با ویروس های واگیرداری نظیر وبا، سل، طاعون و... مواجه شده ایم گفت: قطعا از دوران ابتلا به کرونا نیز عبور خواهیم کرد اما آنچه مهم است مدیریت این بحران ابتدا در سطح خانواده است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه به جای اینکه فقط با جملات سلبی کودکان را از لمس و ارتباط بترسانیم،‌به آنان آگاهی دهیم، اظهار داشت: وقتی درجمع خانواده هستیم می توانیم کودکانمان را به خوردن نوشیدنی های ویتامین دار و میوه های حاوی ویتامین cدعوت کنیم و به آنان متذکر شویم که این امور سیستم بدنی آن ها را در برابر بیماری افزایش خواهد داد.
,
 
,
این روانشناس افزود:‌باور کنیم فهماندن برخی مفاهیم به کودکان احتیاج به جملات عریان ندارد و با همین سبک فرهنگ سازی ها آن ها متوجه خواهند شد که بحرانی موجود است و باید در برابر آن بیمه شوند اما یقین دارند که اوضاع تحت کنترل است.
,
 
,
حیدری در پایان تاکید کرد:‌خانواده ها فرصت شادی، خندیدن و در کنارهم بودن را به بهانه ویروسی که هنوز به آن مبتلا نشده اند را از دست ندهند. اگر منتظر حادثه بنشینند قطعا حادثه به سراغشان خواهد آمد.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه