اخبار داغ

آیت الله فقیهی:

روایات امام محمدباقر(ع) برای بازسازی تمدن اسلامی مورد توجه قرار گیرد

روایات امام محمدباقر(ع) برای بازسازی تمدن اسلامی مورد توجه قرار گیرد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه احکام و معارف دین در دوران امام باقر(ع) به جامعه معرفی شد، گفت: باید روایات امام محمدباقر(ع) برای بازسازی تمدن اسلامی مورد توجه حوزویان و دانشگاهیان قرار بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت امام محمدباقر(ع)، اظهار داشت: از نظر اسلامی امام محمد باقر(ع) یکی از امامانی است که فرصت زیادی پیدا کردند تا بتوانند معارف دین و احکام اسلام را به جامعه معرفی کند.

وی ادامه داد: بیشتر روایات ما از امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) در ابعاد مختلف اعتقادی، سیاسی، اجتماعی ، فرهنگی و احکام فقهی است و روایات بسیاری از ایشان وجود دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: تمام کتاب های ما سرشار از معارف و احکام این امام است و علما به این مسئله اعتراف دارند که ما از امام باقر و امام صادق(ع) این احکام را بدست آورده اند.

وی در ادامه با اشاره به مسئله بازسازی تمدن اسلامی در دوران این امام خاطرنشان کرد: تمدن اسلامی را که مورد تاکید است که باید انشالله در حوزه و علوم اسلامی مورد بحث قرار بگیرد بیشتر در روایات همین دو امام موجود است که باید مورد توجه بیشتر حوزویان و دانشگاهیان قرار بگیرد.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه