اخبار داغ

قصری:

آمادگی مراکز درمانی کُردستان برای مقابله با کرونا/ تاکنون هیچ مورد مثبتی در استان مشاهده نشده است

آمادگی مراکز درمانی کُردستان برای مقابله با کرونا/ تاکنون هیچ مورد مثبتی در استان مشاهده نشده است
معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی کُردستان در مقابله با کرونا خبر داد و گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر هومن قصری معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی کُردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی از آمادگی کامل بیمارستان های استان کردستان در مقابله با بیماری کرونا خبر داد و گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونا در استان کُردستان مشاهده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی, کردتودی,

وی گفت: 80 درصد این بیماری قابل پیشگیری است لذا به شهروندان توصیه می شود که حتما دست های خود را مرتب با آب و صابون بشویند و تا می توانند از تجمع هایی از جمله مراسم های عروسی، مراسم مهمانی، مراسم ختم و ... خودداری کنند و پرهیز از دست دادن و روبوسی در این شرایط الزامی است. 

,

وی افزود: متاسفانه عده ای از مردم به دلیل ترس از این بیماری کرونا، بی دلیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها مراجعه می کنند در حالی که لازم نیست و این خود عاملی برای انتشار این ویروس است لذا بهتر است افرادی که مبتلا به بیماری شبیه آنفولانزا هستند از حضور در مکان های عمومی و برخورد با سایر افراد خودداری و در منزل استراحت کنند.

,

قصری با بیان اینکه 20 درصد موارد علامت بیماری آشکار و تا 80 درصد عفونت این ویروس بی علامت است لذا به شهروندان توصیه می شود با مایع ضدعفونی و آب و صابون در محیط خانه، اداره و جاهای مختلف هر ساعت دست خود را بشویید.

,

وی در پایان گفت: در صورت همکاری مردم و رعایت بهداشت فردی این بیماری را با کمترین تلفات پشت سر خواهیم گذاشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه