اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب:

باید سطح سواد سلامت جامعه را بالا ببریم/ مردم آرامش خود را حفظ کنند

باید سطح سواد سلامت جامعه را بالا ببریم/ مردم آرامش خود را حفظ کنند
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: متاسفانه برخی رفتارها سبب ایجاد اضطراب در جامعه می شود که ناشی از کم بودن سطح سواد سلامت در جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اروم نیوز، سهراب حیدری در جلسه کارگروه سلامت شهرستان میاندوآب در سخنانی با بیان اینکه مرگ و میر آنفولانزا بیشتر از کروناویروس است، اظهار داشت: متاسفانه برخی رفتارها سبب ایجاد اضطراب در جامعه می شود که ناشی از کم بودن سطح سواد سلامت در جامعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با تاکید بر رعایت موازین بهداشتی برای جلوگیری و پیشگیری از شیوع کرونا، افزود: دوره کمون ویروس ۲تا ۱۴ روز بوده و انتشار سریع و قدرت سرایت بالا از ویژگی های آن است.

,

وی با بیان اینکه شایع ترین سن کرونا بین ۵۰ تا ۵۹ ساله است، تصریح کرد: این به منزله عدم شیوع در سایر سنین نیست و از مردم می خواهیم به توصیه هایی که از طریق رسانه ها اعلام می شود توجه داشته و آرامش خود را حفظ کنند.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با اشاره به اینکه نیازی به استفاده از ماسک توسط همه مردم نیست، تصریح کرد: افزایش سطح سواد سلامت جامعه یکی از ضروریات در زمینه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها است.

,

حیدری اظهار کرد: برخی اخبار در فضای مجازی کذب بوده و سبب افزایش اضطراب و استرس می شوند که با افزایش آگاهی باید جلوی آن گرفته شود.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب هم چنین با بیان اینکه قرار نیست بیماری از شهرهای اطراف به میاندوآب منتقل شود و تمام شهرها بیماران خود را در صورت مشاهده پذیرش خواهند کرد، افزود:بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) پایگاه و مرکز پشتیبانی برای شهرهای اطراف در صورت وقوع اپیدمی بیماری در منطقه خواهد بود.

,

وی با تکذیب شایعات مطروحه در سطح جامعه مبنی بر مشاهده کرونا در میاندوآب، گفت: چنین موردی نه در میاندوآب بلکه حتی در استان نیز مشاهده نشده است و لازم است مردم آرامش خود را حفظ کرده و ضمن رعایت موازین بهداشتی، از اضطراب و استرس بی مورد خودداری کنند.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه