اخبار داغ

هواشناسی؛

پیش‌بینی بارش 40 الی 80 سانتیمتری برف در ارتفاعات البرز

پیش‌بینی بارش 40 الی 80 سانتیمتری برف در ارتفاعات البرز
البرز از امروز تا فردا ظهر پیک بارشی سامانه جوی را شاهد بوده و سراسر استان را در بر می گیرد، البته این بارش‌ها در تهران، قزوین، اراک و مازندران را درگیر می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها البرز با سرمای زمستانی همراه بوده و با ورود سامانه‌های بارشی به استان شاهد ریزش برف و باران در شهرستان ها و ارتفاعات هستیم که لازم است مردم در سفرهای خود به توصیه های هواشناسی توجه کنند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
مدیر کل هواشناسی البرز با پیش بینی بارش برف 40 الی 80 سانتی‌متری برف در ارتفاعات استان در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ در سطوح پائین دست بارش برف 30 الی 60 میلیمتری مورد انتظار است که البته از شامگاه گذشته 36 میلیمتر بارش برف را در مدت زمان 12 ساعت شاهد بوده ایم. 
,
 
,
منصور رحمانیان با اشاره به اینکه بارش ها برای امشب سه شنبه و فردا صبح تشدید می شود و چند ساعت هم در زمان ورود سامانه به استان البرز شاهد بارش برف خواهیم بود، ادامه می دهد؛ در نقاط بالادست استان البرز کماکان بارش برف ادامه دارد زیرا با یک سامانه بارشی قوی روبه‌رو هستیم. 
,
 
,
ختم کلام مدیرکل هواشناسی استان البرز این است که البرز از امروز تا فردا ظهر پیک بارشی سامانه مذکور را شاهد بوده و سراسر استان را در بر می گیرد، البته این بارش ها در تهران، قزوین، اراک و مازندران را درگیر می کند.
,
 
,
همچنین گودرز محمودی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای می‌گوید؛ "در محورهای مواصلاتی استان شاهد بارش باران هستیم و در محور کرج - چالوس محدوده گچسر تا کندوان بارش‌ها به صورت برف است و از رانندگانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی استان را دارند درخواست می کنم ضمن رعایت نکات ایمنی، از سفر غیرضروری در محورهای کوهستانی خودداری کنند.
,
 
,
شهروندان در صورت ضرورت سفر، زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و با توجه به هشدارهای هواشناسی و شدت بارش ‌ها از شهروندان می‌خواهیم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند". 
,
 
,
محمدرضا فلاح نژاد مدیر کل بحران استانداری البرز هم می گوید؛ طبق پیش بینی هواشناسی بارش باران در مناطق مختلف استان از دیشب شروع شده و تا اواخر پنجشنبه (هشتم اسفند) ادامه دارد و پیش بینی می ‌شود طی این چند روز بین ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر بارندگی در استان داشته باشیم. 
,
 
,
۱۲۳ نقطه در استان شناسایی شده که در صورت بارش باران امکان آبگرفتگی آنها وجود دارد به همین دلیل با دهیاران و شهرداران هماهنگی لازم صورت گرفته تا اقدامات لازم برای بازگشایی این مسیرها را صورت دهند و  پیش بینی می ‌شود اوج بارندگی این هفته ظهر امروز (شش اسفند) اتفاق بیفتد.
,
 
,
از شهروندان تقاضا می‌ شود هم  برای جلوگیری از راهبندان و ترافیک در مسیرهای پرتردد شهر و هم جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در منزل بمانند و به جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند و در حال حاضر همه دستگاه‌های خدمات رسان استان در آماده باش قرار دارند تا در صورت وقوع سیلاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم برای بازگشایی مسیر را انجام دهند.
 
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه