اخبار داغ

رئیس سابق مجتمع بیمارستان امام خمینی(ره):

توان مقابله با کروناویروس در کشور وجود دارد/ هدف اخبار کذب ایجاد هراس در جامعه است

توان مقابله با کروناویروس در کشور وجود دارد/ هدف اخبار کذب ایجاد هراس در جامعه است
عبدالرحمن رستمیان با بیان اینکه در داخل کشور توان مقابله با ویروس کرونا وجود دارد گفت: توان علمی در مقابله با کروناویروس را داریم و توان تشخیصی و درمانی در کشور با دنیا فاصله چندانی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرحمن رستمیان، رئیس سابق مجتمع بیمارستان امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با صبح توس؛ پیرامون وضعیت بیماری کروناویروس اظهار کرد: در داخل کشور توان مقابله با ویروس کرونا وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: کشور ما از نظر بهداشت شاخصه های خوبی دارد و موضوع بهداشت و درمان نیز رتبه مطلوبی در برنامه‌های افق ۱۴۰۰ و همچنین در منطقه دارد.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه توان علمی در مقابله با کروناویروس را داریم و توان تشخیصی و درمانی در کشور با دنیا فاصله چندانی ندارد گفت: داروها و امکانات خوبی در کشور برای مقابله با بیماری‌ها تولید شده است.

,

وی افزد: این میکروب ها بین درحه حرارت منفی ده تا ده درجه توان رشد دارند لذا امکان دارد تا یک ماه دیگر فضای رشد میکروب‌ها وجود داشته باشد و قطعا بایستی مراقبت جدی انجام شود.

,

رستمیان ضمن اشاره به ضرورت خودمراقبتی مردم بر اساس رعایت بهداشت فردی تصریح کرد: بسیاری از ویروس‌ها بدون علامت هستند و ممکن است در تجمعات مردمی منتقل شود لذا جلوگیری از آن با بهداشت فردی قابل پیشگیری است.

,

وی افزود: برای افرادی هم که مبتلا شدند، مراقبت های اولیه مانند مصرف مایعات، تغذیه مناسب دارای اهمیت است تا بهبود پیدا کنند.

,

این فوق تخصص روماتولوژی خاطرنشان کرد: در برخی کشورها اعلام شده در صورت شرایط خاص پزشکان برای درمان بیماران مراجعه می‌کنند و نیازی به حضور بیماران در بیمارستان‌ها نیست.

,

وی افزود: متأسفانه برخی از اخبار کذب دشمن، نگرانی‌ها را تشدید کرده و متأسفانه دشمن قصد بزرگنمایی عیوب و نواقص را دارد تا مردم را دچار هراس کنند.

,

رئیس سابق مجتمع بیمارستان امام خمینی(ره) ضمن تأکید بر اینکه کشور ایران از نظر بهداشت شرایط خوبی را دارد گفت: امروز بسیاری از بیماران کشورهای مختلف برای توریسم درمانی به کشور سفر می‌کنند و البته توریسم آموزشی نیز در کشور راه‌اندازی شده است.

,

وی افزود: بایستی زودتر از این مقدمات پیشگیری را آماده می‌شد و به محض اینکه کشور چین مبتلا شد باید زمینه پیشگیری و مقابله مهیا می‌شد.

,

رستمیان ادامه داد: همه شهرستان‌ها باید آمادگی تجهیزاتی، بستری و اقدامات تشخیصی را ارتقا دهند و تجهیز مراکز بهداشت و درمان و ارتقای وسایل بهداشتی و حفاظتی فردی صورت گیرد.

,

وی ضمن اشاره به فعالیت محتکران مواد بهداشتی افزود: برخی سودجویان از این فضا و شرایط کشور که باید همراه و کمک حال مردم باشند در حال سوء استفاده هستند لذا بایستی با افراد محتکر برخورد شود.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار کرد: پزشکان و پرستاران در خطر قرار گرفته‌اند تا خطر را از مردم دور کنند و باید از قهرمانان سلامت قدردانی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه