اخبار داغ

معاون درمان علوم پزشکی البرز اعلام کرد؛

یکی از سه بیمار مبتلا به کرونا در البرز از بیمارستان مرخص شد/ استفاده از دمنوش و داروهای گیاهی را برای کرونا به هیچ وجه تائید نمی کنم

یکی از سه بیمار مبتلا به کرونا در البرز از بیمارستان مرخص شد/ استفاده از دمنوش و داروهای گیاهی را برای کرونا به هیچ وجه تائید نمی کنم
سید حسن اینانلو با بیان اینکه صرفا افرادی که علائم جدی دارند به بیمارستان مراجعه کنند، گفت: خوشبختانه یکی از سه بیمار بستری شده مبتلا به کرونا در کرج ترخیص شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها ویروس کرونا میهمان البرز شده است و فضای مجازی مملو از مطالبی است که بعضا صحت هم ندارد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز عصر امروز سه شنبه با حضور در گفتگوی ویژه خبری البرز درباره آخرین وضعیت استان می گوید؛ ما از نظر امکانات درمانی مشکل جدی نداریم و کمبودها در حال مرتفع شدن است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
سید حسن اینانلو ادامه می دهد؛ بیشترین کمبود ما ماسک و وسایل حفاظتی است، البته بیمارستان ها پیش از این به تجهیزات مجهز شده بودند اما مقدار جزئی کمبود وجود دارد که خوشبختانه با توجه به تمهیدات وزارت بهداشت کمبودها برطرف شد.
,
 
,
مهمترین مشکل ما آزمایش این ویروس است زیرا صرفا 4 ماه از تشخیص آن در کشور چین می گذرد و کیت های آزمایشگاهی این ویروس در دنیا وجود ندارد، هوشبختانه وزارت بهداشت از روزهای نخستی که این ویروس شناسایی و کیت آن ساخته شد به دنبال تهیه آنها بود.
,
 
,
کیت های آزمایشگاهی به صورت محدود در 2 آزمایشگاه تهران وجود دارد و از روز چهارشنبه نیز یک آزمایشگاه در البرز مجهز به روش پیشرفته پی سی آر خواهد شد، کیت آزمایشگاهی این ویروس از یکی از شرکت های دانش بنیان استان تحویل گرفته می شود تا بتوانیم آزمایش های لازم را انجام دهیم.
,
 
,
طبق پروتکل های سازمان بهداشت جهانی لزومی ندارد تمام بیماران با علائم تب و سرفه خشک تحت آزمایش قرار گیرند و صرفا مواردی که نیاز به بستری شدن دارند در داخل بخش از آنها نمونه برداری خواهد شد و به آزمایشگاه ارسال می شود.
,
 
,
مهمترین اصل برای پیشگیری از کرونا شستن دست ها به موقع و ضدعفونی کردن وسائل شخصی است، مردم باید دست های خود را با الکل شست و شو دهند و از تماس های بی مورد با افراد دیگر خودداری کرده و تا حد امکان از منزل خارج نشوند.
,
 
,
در اجتماعات حاضر نشده و با افرادی که علائم سرماخوردگی دارند ارتباط نداشته باشند و اگر شخصی علائم تب، سرفه و ... را داشت در منزل خود را قرنطینه کند و ماسک بگذارد و از تماس با دیگر افراد خانواده پرهیز کند.
,
 
,
حفاظت از پرسنل بهداشتی درمانی حائز اهمیت است زیرا حتی معاون وزیر هم به این بیماری مبتلا شده است و نشان می دهد قدرت انتقال این ویروس بالاست و اگر کمی غفلت کنیم گرفتار آن خواهیم شد.
,
 
,
متاسفانه فضای مجازی با اطلاعات غلط زیادی همراه است و اخباری پخش می شود که برای مردم هزینه ساز است، مواردی که درباره مصرف اقلام خوراکی نوشته می شود اعم از دمنوش و گیاهی را به هیچ وجه تائید نمی کنم و ارتباطی به کرونا ندارد.
,
 
,
تقویت سیستم ایمنی بدن با 3 اصل تغذیه مناسب، خواب کافی و ورزش ایجاد می شود و نه تنها در برابر کرونا بلکه در برابر هر بیماری بدنی مقاوم خواهند داشت، مردم نباید با توجه به هر موردی در فضای مجازی به مشکلات دامن بزنند زیرا برخی از کمبودها در زمینه مواد ضدعفونی کننده به واسطه هجمه مردم به داروخانه ها بود.
,
 
,
توصیه نمی کنیم همه مردم ماسک بزنند، صرفا افرادی که علائم بیماری را دارند باید ماسک بزنند، کشورهای منطقه و غربی یا حتی چسن هم در فراهم کردن ماسک دچار مشکل شده بود، وزارت بهداشت صادرات را ممنوع کرده و دستگاه قضائی باید نظارت بیشتری بر داروخانه ها و تجهیزات پزشکی داشته باشند تا مردم دچار مشکل نشوند.
,
 
,
ویروس هایی که علائم سرماخوردگی و آنفولانزا دارند سرما دوست هستند و با شروع گرما فعالیتشان کم می شود، امیدواریم با آغاز فصل گرما پیک این ویروس کم شده و بتوانیم با حداقل تلفات و عوارض این مرحله را پست سر بگذاریم.
,
 
,
تفاوت کرونا با دیگر ویروس ها این است که با تب و سرفه خشک شروع می شود و در 10 درصد موراد با اسهال و آبریزش بینی همراه است، با پیشرفت بیماری بیماران دچار مشکل تنفسی می شوند و غلظت اکسیژن در داخل خون آنها پائین خواهد آمد، بیمارانی که علائم خفیف دارند به بیمارستان مراجعه نکنند.
,
 
,
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت؛ صرفا افرادی که علائم جدی دارند به بیمارستان مراجعه کنند و خوشبختانه یکی از سه بیمار بستری شده مبتلا به کرونا در کرج ترخیص شد. 
,
 
,
 
,
 
,
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه