اخبار داغ

اخطاریه احتمال وقوع سیل در کُردستان/مردم از حضور در نقاط پرخطر و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند

اخطاریه احتمال وقوع سیل در کُردستان/مردم از حضور در نقاط پرخطر و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند
با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران و احتمال وقوع سیل در استان، لازم است که مردم از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها خودداری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، بارش باران، این رحمت الهی دو روز است که شروع به باریدن کرده است و در این هنگامه که ویروس کرونا جا خوش کرده است یک نوع امیدواری به مردم می دهد و می گویند که با این بارش امیدواریم ویروس کرونا برای همیشه ار این سرزمین دور و دورتر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی,

بارش باران در این چند روز باعث آبگرفتگی معابر شده است و هواشناسی کردستان روز گذشته در اخطاریه شماره ۱۶ خود اعلام کرده است: پیرو بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش یابی، تقویت و گسترش موج بارشی را تا شب چهارشنبه هفتم اسفند نشان می‌دهد.

,

تمام تجهیزات لازم برای کنترل سیل احتمالی در مسیل‌ها و رودخانه‌های استان پیش‌بینی شده است

, تمام تجهیزات لازم برای کنترل سیل احتمالی در مسیل‌ها و رودخانه‌های استان پیش‌بینی شده است, تمام تجهیزات لازم برای کنترل سیل احتمالی در مسیل‌ها و رودخانه‌های استان پیش‌بینی شده است,

عرفان مومن‌پور اظهار داشت: تمهیدات لازم برای مقابله با سیل احتمالی در استان اندیشیده شده و رودخانه‌ها و مناطق پرخطر نیزاز قبل لایروبی شده است.

,

وی با بیان اینکه عملیات لایروبی رودخانه‌های استان بویژه قشلاق و گاوه‌رود انجام شده است، اضافه کرد: با این وجود نیاز است مردم از حضور در نقاط پرخطر و حاشیه رودخانه‌ها برای حفظ سلامتی خود، پرهیز کنند.

,

مومن‌پور بر آمادگی بخش‌های مختلف این شرکت برای مقابله با سیل تاکید کرد و یادآور شد: تمام تجهیزات لازم برای کنترل سیل احتمالی در مسیل‌ها و رودخانه‌های استان پیش‌بینی شده است.

,

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: پایش و نظارت رودخانه‌ها هنگام سیلاب توسط کارشناسان و اکیپ گشت و بازرسی آب‌های سطحی، شناسایی و تخریب پل غیراصولی و غیراستاندارد و حادثه خیز با هدف رهاسازی کامل آب از جمله در شهرستان دیواندره از جمله اقدامات این شرکت برای رفع نقاط حادثه‌خیز است.

,

تمام دستگاه‌های خدمات رسان در حالت آماده باش قرار دارند

, تمام دستگاه‌های خدمات رسان در حالت آماده باش قرار دارند, تمام دستگاه‌های خدمات رسان در حالت آماده باش قرار دارند,

محمد فلاحی مدیر کل بحران استان کردستان نیز در ادامه اظهار داشت: مدیریت بحران استان در پی اخطاریه هواشناسی تشکیل جلسه داده و تمام دستگاه‌های خدمات رسان در حالت آماده باش قرار گرفته و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز به منظور جلوگیری از سیلاب و آبگرفتی معابر هم اکنون تمهیدات لازم و امور جاری (لایروبی و پاکسازی جوی و محل عبور روان آب‌ها) را انجام داده‌اند.

,

وی یادآور شد: با توجه به کاهش ۵۰ درصدی بارش‌های کردستان در سال زراعی جاری و خالی بودن بخش مهمی از ظرفیت‌ سدهای کردستان این سازه‌ها طرفیت پذیرش آب با دبی‌های مختلف را دارند لذا احتمال وقوع سیل و جاری شدن سیلاب در بسیاری از نقاط دور از انتظار است.

,

فلاحی تاکید کرد: هم اکنون مشکلی از بابت تداوم بارش ها در استان نداریم و در صورت لزوم نیز دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران در همه شهرستان ها پای کار هستند و برای مقابله با حوادث طبیعی غیر منتظره آمادگی دارند. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه