اخبار داغ

رئیس اتحادیه میوه و تره بار عمده و خرده بجنورد خبر داد؛

شاه نشینی زنجبیل/ سوءاستفاده برخی دلالان میوه و تره‌بار از شیوع کرونا

شاه نشینی زنجبیل/ سوءاستفاده برخی دلالان میوه و تره‌بار از شیوع کرونا
رئیس اتحادیه میوه و تره بار عمده و خرده بجنورد گفت: افزایش تقاضای مردم برای خرید میوه هایی همچون لیموترش، زنجبیل و سیر به بهانه تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل کرونا، باعث سو استفاده فرصت طلبان برای گران فروشی این محصولات شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امید فیروزه ای، رئیس اتحادیه میوه و تره بار عمده و خرده بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصر اترک در رابطه با گران شدن بی سابقه سیر، لیمو ترش و زنجبیل اظهار کرد: بعد از تایید کرونا در ایران و با توجه به توصیه‌هایی که در روزهای اخیر در  فضای مجازی درباره مصرف برخی از مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقاومت دربرابر کرونا می شود، تقاضای مردم برای خرید محصولاتی مانند لیمو ترش، زنجیل تازه و سیر در بازار افزایش پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک ,

وی ادامه داد: متاسفانه افزایش مصرف این سه میوه باعث ورود دلالان به این بازار شده و با گران فروشی در شرایط حاضر به نفع جیب شان اقدام می کنند.

,

فیروزه ای افزود: گران شدن قیمت این محصولات ربطی به خرده فروشان میوه و تره بار ندارد بلکه قیمت این محصولات در روزهای اخیر در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران و مشهد گران شده است و با قیمت بالاتری وارد استان می شود.

,

رئیس اتحادیه میوه و تره بار عمده و خرده بجنورد خاطرنشان کرد: میوه فروشان خرده استان 30 درصد به فاکتورهای خرید افزوده و اقدام به فروش این محصولات و عرضه در شهر دارند.

,

فیروزه ای گفت: در حال حاضر قیمت لیموترش از 14 هزار تومان به 50 هزار تومان، قیمت سیر تازه از 15 هزار تومان به 50 هزار تومان و قیمت زنجبیل از 65 هزار تومان به 150 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

,

وی یادآور شد: قیمت سایر محصولات در بازار، تغییرچندانی نداشته است و به قیمت سابق به فروش می رسد و تنها افزایش قیمت سه محصول سیر، لیمو ترش و زنجبیل زیاد شده است.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: باتوجه به شیوع کرونا در کشور تمامی مغازه داران بجنوردی رعایت موارد بهداشتی از جمله ضدعفونی کردن مغازه، در اختیار قرار دادن دستکش یکبار مصرف برای مشتری جهت خرید میوه و سبزی را در دستور کار قرار داده اند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه