اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد؛

موردی از کرونا در خراسان شمالی مثبت اعلام نشده است

موردی از کرونا در خراسان شمالی مثبت اعلام نشده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون از بین موارد مشکوک به کرونا در خراسان شمالی، نتیجه آزمایش هیچ موردی مثبت گزارش نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیداحمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با عصر اترک ضمن تاکید بر حفظ آرامش مردم استان خراسان شمالی اظهار داشت: بیش از 95 درصد موارد ابتلا همانند سرماخوردگی ایجاد و هیچ مشکلی پیش نمی آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه شدت سرایت ویروس کرونا نسبت به آنفولانزا 3 تا 4 برابر بیشتر اما مرگ و میر تقریبا یک سوم آنفولانزا است، گفت: وسعت و طریقه راحت انتقال کرونا ویروس باعث وحشت مردم شده و بار روانی که بیماری ایجاد کرده، بیشتر شده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه موارد مشکوک مراجعه کننده به مراکز درمانی زیاد بوده است، افزود:   باتوجه به اینکه این بیماری هیچ گونه دارو و واکسنی ندارد،تعداد زیادی از مراجعه کنندگان به صورت سرپایی ویزیت شده و به آنها توصیه شد که در منزل استراحت داشته باشند.
,
 
,
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تعدادی از موارد مشکوک به کرونا بستری شدند که از آنها نمونه گیری به عمل آمد و نمونه های برای اعمال نتیجه به تهران ارسال شد که تاکنون هیچ نمونه ای از کرونا در خراسان شمالی مثبت اعلام نشده است.
,
 
,
وی یادآور شد: عدم مثبت شدن آزمایش کرونا تاکنون در استان به این معنا نیست که در آینده مورد مثبتی نخواهیم داشت، زیرا ویروس در کشور به چرخش درآمده و بسیاری از شهرهای کشور آلوده به این ویروس هستند.
,
 
,
هاشمی با بیان اینکه نکته قابل توجه در این بیماری رعایت بهداشت فردی  است، ادامه داد: شستشوی دست ها، استفاده از ماسک برای کسانی که مشکلات تنفسی دارند، استفاده از افشانه های ضدغفونی کننده با پایه الکل و آموزش به فرزندان در راس توصیه ها قرار دارد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: افراد از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کرده و در مکان هایی که امکان حضور افرادی با بیماری زمینه ای وجود دارد، حضور پیدا نکنند.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه