اخبار داغ

ضعف اطلاع رسانی مسئولان استان سمنان در خصوص "کرونا"

ضعف اطلاع رسانی مسئولان استان سمنان در خصوص "کرونا"
شیوع کرونا و انتشار اطلاعات ضد نقیض درباره آمارها و وضعیت این بیماری در استان سمنان یک بار دیگر جای خالی رسانه در نگاه مدیران مدیریت بحران را نشان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، براساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کرونا به استان سمنان رسید و یک نفر در این استان به این ویروس مبتلا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
البته هنوز به طور کامل مشخص نیست فرد مبتلا به کرونا در مراکز درمانی کدام شهر استان سمنان بستری است.
,
 
,
در حالی که این روزها کرونا به مهم‌ترین خبر رسانه‌های کشور تبدیل شده و در هر محفلی از هر قشر و صنفی نام این بیماری شنیده می‌شود، به دلیل جدی نگرفتن جایگاه رسانه و اطلاع‌رسانی سریع و شفاف در مورد این بیماری، خبرهای ضد نقیضی در فضای مجازی و حتی رسانه‌های کشور دیده می‌شود.طی روزهای اخیر شایعاتی در خصوص ابتلا و حتی فوت بر اثر کرونا در استان سمنان دست به دست می شد اما هیچ عدد و آمار درست و دقیقی از سوی مسئولان ارائه نشد.
,
 
,
رسانه‌ها به دلیل در اختیار نداشتن منابع اطلاع‌رسانی دقیق و صریح خبرهای مختلفی را منتشر می‌کنند و پس از آن هم ناچار به انتشار تکذیبیه‌ها هستند. این وضعیت قطعاً ریشه در نبود مدیریت واحد و البته حرفه‌ای بر فعالیت‌های رسانه‌ای در شرایط مدیریت بحران دارد.
,
 
,
اگرچه استان سمنان در زمره استان های پاک و آماده برای مقابله با این ویروس قرار دارد، اما اطلاع رسانی به موقع می تواند بر تداوم این امر کمک کند.
,
 
,
پیگیری های خبرنگار مرآت از مسئولان در خصوص کم و کیف وضعیت کرونا در استان سمنان نیز بی نتیجه ماند و اطلاعات معتبر و موثق نیز از سوی مراجع مسئول ارائه نمی شود.
,
 
,
ضعف در پاسخگویی و اطلاع رسانی در شرایطی که مردم به دنبال اخبار معتبر و دقیق هستند باعث می شود بازار شایعات و نقل قول های نادرست داغ شده و لازم است مسئولان امر در چنین شرایطی بر ارائه اخبار دقیق و معتبر اهتمام داشته باشند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه