اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

دوگانگی برخورد رسانه‌های خارجی با کرونا در ایران و سایر کشورها

دوگانگی برخورد رسانه‌های خارجی با کرونا در ایران و سایر کشورها
یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: رسانه‌های خارجی در ارتباط با شیوع کرونا در ایران و سایر کشورها یک برخورد دوگانه دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز درباره این موضوع که چرا کرونا در ایران مورد توجه رسانه‌های بین الملل قرار گرفته، اظهار داشت: در این باره باید چند موضوع را کنار هم قرار داد از جمله اعتراف صهیونیست ها به آزمایشگاهی بودن این ویروس و اینکه از آن برای انجام ترورهای بیولوژیک استفاده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی افزود: همچنین در کنار اخبار و اطلاعاتی که در رابطه با شیوع این بیماری در چین و آثار آن بر اقتصاد چین شنیده می‌شود، مشخص خواهد شد آمریکا و صهیونیست این ویروس را طراحی کردند تا به اقتصاد چین که به سمت قدرت اول دنیا شدن در حرکت بود، لطمه بزند.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: هنگامی که همه رسانه های صهیونیستی و بین المللی وابسته به آمریکا این خبر را اشاعه دادند، به‌گونه‌ای که توانستند جهان را تحت تاثیر خود قرار دهند، ارزیابی هایی که آمریکایی ها نسبت به این قضیه داشتند نشان می‌داد که می‌توانند از این توطئه برای ضربه زدن به یکی از شاخص های نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

,

ترقی بیان کرد: هنگامی که تمام برنامه ریزی های آنها در رابطه با ترور شهید سلیمانی و ایجاد فاصله بین ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران با حضور گسترده مردم در تشییع جنازه شهید سلیمانی و همچنین راهپیمایی های مختلف علیه اغتشاشات مواجه شدند و از آنجا که این حضور گسترده در ایران مبتنی بر دین بود، توانست توطئه‌های آنها را خنثی کند بر همین مبنا نقشه دیگری کشیدند که با وارد کردن این ویروس در ایران و بزرگنمایی آن به کشور ضربه بزنند و حضور گسترده مردم پای صندوق های رای و انتخابات را کاهش دهند و همچنین تمام تجمعاتی که مبتنی بر دین و ارزشهای دینی در کشور انجام می‌شود و موادی معنوی را تقویت می کند تحت تاثیر قرار دهند و به این وسیله به مراکز مذهبی و تجمعات دینی آسیب بزنند تا تجمعی صورت نگیرد.

,

وی افزود: با این طراحی درصدد بودند پشتوانه مردم و مشارکت در عرصه سیاسی را کاهش دهند و این گونه وانمود کنند نظام مشروعیت و مقبولیت اجتماعی خود را از دست داده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در داخل هم با بزرگنمایی این مسئله از سوی دستگاه های مختلف و خبرگزاری ها این موضوع در جامعه بزرگ نمایی شد و همه تحت تأثیر قرار گرفتند و به یک باور عمومی تبدیل شد.

,

ترقی عنوان کرد: این مسئله یک توطئه جدی طراحی شده از سوی آمریکا و غرب است بنابراین نباید این گونه تحت تاثیر فضای رسانه‌ای بیگانه قرار می گرفتیم که کشور چند روز به تعطیلی کشانده و تمام کارها و تجمعات متوقف و سبب کاهش مشارکت مردم در انتخابات شود.

,

وی گفت: به دنبال این موضوع بیشتر خواستار تعطیلی تجمعات در اماکن مذهبی هستند اما از تعطیلی تجمعات در شهربازی ها و مراکز تفریحی سخنی گفته نمی‌شود هرچند برای اینکه شک و شبهه ای در کشور ایجاد نشود مسابقات ورزشی را نیز بدون تماشاگر برگزار می کنند و این نوع دوگانگی در برخورد آنها نشان می دهد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: هدف اصلی کاهش حضور مردم در مراسم اعتکاف در اماکن مقدسه و نمازهای جمعه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه