اخبار داغ

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

تاکنون مورد مثبت کرونا در کردستان به ثبت نرسیده است/ مردم به شایعات بی اساس توجه نکنند

تاکنون مورد مثبت کرونا در کردستان به ثبت نرسیده است/ مردم به شایعات بی اساس توجه نکنند
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه، نتایج آزمایشات چهار نفر که بیشترین احتمال ابتلا به کرونا ویروس را داشتند منفی بود، گفت: آزمایش سایر بیماران مشکوک هم در حال انجام و پس از اعلام از طرف آزمایشگاه های مرتبط، اطلاع رسانی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی عنوان کرد: تاکنون مورد مثبت مبتلا به کروناویروس در استان به ثبت نرسیده است، لذا مردم به شایعات بی‌اساس در خصوص شیوع این بیماری توجه نکنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

وی به لزوم پرهیز از انتشار شایعات و اخبار ناموثق مرتبط، تصریح کرد: در روزهای گذشته 51 مورد بیمار مشڪوڪ به ڪرونا در استان بستری و تحت مراقبت قرار گرفتند ڪه از میان آنها، 21 مورد با توجه به وضعیت بالینی نیاز به آزمایش داشتند. 

,

مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اینکه، نتایج آزمایشات چهار نفر که بیشتر ین احتمال ابتلا به کرونا ویروس را داشتند منفی بود، اضافه کرد: آزمایش سایر بیماران مشکوک هم در حال انجام و ان شالله پس از اعلام از طرف آزمایشگاه های مرتبط، اطلاع رسانی خواهد شد.

,

وی افزود: کلیه ی ورودی های استان کردستان کردستان جهت تب سنجی صورت گرفت تا به موارد مشکوکی برخورد نکنیم که در این راستا 735 ورودی،  920 نفر مسافر و 830 راننده ترانزیت از مرز باشماق از نظر سفر به کشورهای آلوده از جمله چین مورد بررسی قرار گرفت.

,

وی گفت: کمیته غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در این مدت وظیفه بازرسی از برخی داروخانه های استان، بازرسی از شرکت های توزیع و پخش تجهیزات پزشکی، پیگیری سهمیه های اقلام تجهیزات پزشکی از سازمان غذا و دارو را بر عهده دارد.

,

فلاحی گفت: پشتیبانی و انتقال بیمارستان صحرایی به مرکز توحید جهت برپایی آن در محوطه بیمارستان، تهیه اقلام مورد نیاز و تحویل و توزیع در بین بیمارستان ها و مراکز درمانی از جمله اقدامات کارگروه پشتیبانی است.

,

وی افزود: فعال نمودن دو مرکز شهری نایسر و بهاران به صورت 16 ساعت شیفت در روز، معرفی پزشکان  جهت همکاری و شیفت بندی در بیمارستان ها، برگزاری جلسه های آموزشی برای کلیه کارکنان سازمان خصوصی و دولتی، آموزش مراقبان سلامت پایگاه های سلامت و مراکز جامع سلامت در سطح استان در خصوص پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ویروس از جمله اقدامات و فعالیت های مرکز بهداشت شهرستان سنندج است.

,

فلاحی ضمن توصیه به اینکه، مردم عزیز سعی کنند با بکارگیری اصول مراقبت های اولیه بهداشتی، رعایت بهداشت فردی و نیز پرهیز از تردد و مسافرت های غیرضروری، از بروز و شیوع این بیماری در استان پیشگیری کنند، تاکید کرد: تا این لحظه مورد مثبتی قطعی از ابتلا به ڪروناویروس در ڪردستان به ثبت نرسیده است و نیز با توجه به اینکه علایم بیماری شبیه بیماری هایی از قبیل سرماخوردگی است لذا اعلام مکرر موارد مشکوک، منجر به ایجاد اضطراب و استرس در سطح جامعه شده و به محض مشاهده موارد مثبت از طریق وزارت بهداشت به اطلاع عموم خواهد رسید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه