اخبار داغ

کرونا ویروس از پیدایش تا نابودی!

کرونا ویروس از پیدایش تا نابودی!
در روزهایی به سر می بریم که صحبت های مردم جهان در خصوص پیدایش ویروس کرونا است و همه ی مردم سعی بر این دارند تا از ابتلا به این ویروس در امان باشند دراین گزارش راه های انتقال ویروس، راه های پیشگیری و … را می خوانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ دسامبر ۲۰۱۹، بود که زمزمه پیدا شدن ویروس کرونا در کشور چین به گوش رسید و با وجود تحقیق های فراوان نتیجه این شد که ویروس در چرخه زندگی حیوانات، دست به دست شده  و پس از ارتباط انسان با حیوان، این ویروس به انسان منتقل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

با توجه به انتقال ویروس های مِرس و سارس که از طریق شتر و گربه وحشی به انسان منتقل شد، گفته می شود ویروس کرونا نیز از حیواناتی همچون خفاش، مار و مورچه خوار به انسان انتقال پیدا کرده اما هنوز قطعیتی در این خصوص وجود ندارد.

,

گروه بزرگی از خانواده های ویروس ها را ویروس کرونا، تشکیل می دهد و ساختار این ویروس دو لایه ای است.

,

هسته این ویروس تشکیل شده از مواد ژنتیکی و لایه بیرونی آن دارای تاج های پروتئینی است و همین باعث شده تا نام دیگر ویروس کرونا را ویروس تاج دار گویند.

,

به گفته پزشکان این ویروس انواع مختلفی دارد و گاهی از طریق روده و دستگاه گوارشی  و در بیشتر مواقع به دستگاه تنفسی حمله می کنند.

,

کرونا، در ابتدا از طریق سرماخوردگی پِنیمونیا و غذاهای دریایی و حیوانات زنده در ووها چین مشاهده شد و نشانه های اول شیوع ویروس از افراد بیمار به اعضای خانواده و به کارکنان بیمارستان ها انتقال پیدا کرد و با سرعت بالا به شهرهای دیگر در چین و  امروزه بسیاری از کشور ها از جمله ایران راه پیدا کرده است.

,

اعلام وضعیت اضطراری در بهداشت جهانی

, اعلام وضعیت اضطراری در بهداشت جهانی, اعلام وضعیت اضطراری در بهداشت جهانی,

با توجه به اینکه کرونا ویروس به سرعت در بیش از بیست کشور در اروپا، آسیا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه در حال انتشار است در ۳۰ ژانویه سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری در بهداشت اعلام کرد.

,

کرونا تا این لحظه به بیش از ۳۰ کشور جهان از جمله چین، ژاپن، سنگاپور، هنگ کنک، بحرین،استرلیا، مالزی، فرانسه، کویت، کانادا، اسپانیا، عراق، فیلیپین، هند،  پاکستان، عمان، روسیه، افغانستان، برزیل،فنلاند، لبنان، نپال، رمانی، تایوان، ایالات متحده،ایتالیا، افغانستان، کره جنوبی، آلمان، تایلند، ویتنام و ایران وارد شده است.

,

طبق آمار جهانی تا کنون ۸۲ هزار و ۱۴۰ مورد مبتلا به کرونا در جهان وجود دارد که ۲ هزار و ۸۰۱  نفر منجر به مرگ و ۳۲ هزار  ۶ ۷۵ نفر بهبود یافتند.

,

کرونا ویروس با  ۳ درصد فوتی کمترین میزان مرگ را در بین ویروس های خطرناک

,

کرونا ویروس با  ۳ درصد فوتی کمترین میزان مرگ را در بین ویروس های خطرناک دنیا دارد و ویروس هایی همچون آنفولانزا، زیکا، سارس، تب کریمه کنگو، نیپاه، تب ماربوگ و ابولا به ترتیب خطرناک ترین و کشنده ترین ویروس ها نسبت به کرونا هستند اما با این وجود شدت شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد ترس و وحشت بین مردم دنیا شده است.

,

علائم ابتلا به ویروس کرونا چیست؟

, علائم ابتلا به ویروس کرونا چیست؟, علائم ابتلا به ویروس کرونا چیست؟,

علائم اصلی این ویروس تب شدید، مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس، سردرد، سرفه، ترشح عفونت، بدن درد، آبریزش بینی، اسهال، تهوع و از کار افتادن کلیه است که در برخی افراد مسن و کسانی که بیماری های زمینه ای دارند منجر به مرگ می شود.

,

به گفته پزشکان این علائم به مرور بروز می دهد و ویروس کرونا می تواند تا ۱۴ روز نهفته باشد.

,

آیا کرونا درمان می شود؟

, آیا کرونا درمان می شود؟, آیا کرونا درمان می شود؟,

با توجه به این که ویروس ناشناخته است، تا به امروز هیچ درمان و واکسن قطعی برای آن نداریم و تنها کاری که می توان برای از بین بردن این ووویروس انجام داد، این  است که از شیوع آن جلوگیری کرد و بهترین کار رعایت بهداشت فردی است.

,

البته با توجه به آمار، پزشکان کشورمان توانسته اند به بهبودی بسیاری از افراد کمک کرده و تا کنون تعداد زیادی از بیمارستان ها مرخص شدند.

,

نکته ای که وجود دارد آن است که استرس سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند، پس باید سعی در ایجاد آرامش در جامعه داشته و از تغذیه مناسب برای تقویت سیستم ایمنی استفاده کنیم.

,

اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به کرونا چیست؟

, اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به کرونا چیست؟, اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به کرونا چیست؟,

همه باید سعی کنند عادت تماس دست با صورت را ترک کرده و تا جایی که می توانند از قرار گرفتن در اماکن شلوغ بپرهیزند.

,

شستن مداوم دست ها و صورت و استفاده از الکل و ژل ضد عفونی کننده از جمله اقدامات پیشگیری از مبتلا شدن به کروناست و این اقدامات ۹۰ درصد فرد را از ابتلا به این ویروس در امان نگه می دارد.

,

باید توجه داشت هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان خود را گرفته و از انتشار بزاق دهان خود در فضا جلوگیری کنیم، در این شرایط باید توجه داشت ماسک و دستمال آلوده را در پلاستیک های در بسته، دور انداخت.

,

باید از افرادی که مشکوک به این ویروس هستند دوری کرد و  اگر در محیط هایی شلوغ همچون بیمارستان و  محل کار هستید حتما از ماسک استفاده و از تنفس در هوای آلوده جلوگیری کنید.

,

عدم تماس با حیوانات نیز از جمله کارهایی است که پزشکان بر آن تاکید دارند، اگر شغل شما به گونه ای است که مجبور به ارتباط با حیوانات هستید، نکات بهداشتی را رعایت کرده و حتما دست های خود را حداقل به مدت ۳۰ ثانیه با مواد شوینده، شستشو دهید.

,

در این روزها ممکن است  احساس کسالت کنید، در این شرایط باید در خانه بمانید و استراحت کنید و در صورتی که بعد از سه روز عطسه، سرفه، تب و بی حالی دارید حتما به پزشک مراجعه کنید.

,

چه کسانی بیشتر در معرض مبتلا به کروناویروس اند؟

, چه کسانی بیشتر در معرض مبتلا به کروناویروس اند؟, چه کسانی بیشتر در معرض مبتلا به کروناویروس اند؟,

بیماران ضعیف و ناتوان، زنان باردار، افراد مسن بالای ۶۰ سال، کارکنان و پرستاران مراکز بهداشتی و درمانی، افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، بیماران قلبی و ریوی وکلیوی، مراقبین و سایر اعضای خانواده بیماران و افرادی که در مراکز دامپزشکی و دامپروری هستند بیش از سایر افراد در معرض مبتلا به کرونا هستند.

,

۱۰ ادویه گیاه دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

, ۱۰ ادویه گیاه دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن, ۱۰ ادویه گیاه دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن,

دارچین، سیر، زنجبیل، فلفل، زردچوبه، فلفل سیاه، کاری، پونه کوهی، نعنا فلفلی و آویشن از جمله گیاهان دارویی هستند که پزشکان طب سنتی استفاده از آن ها را توصیه می کنند.

,

خوردن پرتقال، گوجه فرنگی، نارنگی، کیوی، کلم، هویج، مرغ، بادام، تخم مرغ، روغن زیتون، ماهی، سبوس گندم، ذرت و لبنیات از دیگر توصیه های تغذیه ای برای مقابله با کروناویروس است.

,

نوشیدن آب و مایعات، اجتناب از رژیم های سخت و خودداری از مصرف غذاهای حجیم نیز باید مورد توجه باشد.

,

چگونه به استرس کرونا غلبه کنیم؟

, چگونه به استرس کرونا غلبه کنیم؟, چگونه به استرس کرونا غلبه کنیم؟,

متاسفانه بسیاری از افراد از ترس ابتلا به کرونا خود را در خانه حبس کردند و به شایعات در فضای مجازی توجه می کنند در حالی که این کار ها تنها باعث ضعف بیشتر جسمی و روحی افراد می شود.

,

اگر توجه داشته باشیم که استرس سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند سعی بر غلبه به استرس خواهیم کرد.

,

بهترین کار رعایت نکات بهداشتی در خارج از خانه، ورزش و خواب کافی، رژیم غذایی سالم  با طبع گرم، پرهیز از استعمال دخانیات، دنبال کردن اخبار رسمی، خندیدن، تنفس عمیق و محبت به اطرافیان است.

,

به گفته دانشمندان این ویروس با گرم شدن هوا و تابش نور خورشید از بین خواهد رفت، پس امیدوار باشید چرا که تابستان دور نیست و به مرور زمان از اردیبهشت ماه اثرات ویروس از بین خواهد رفت.

,

تعداد نفرات مبتلا نشده و یا درمان شده بسیار زیاد است، پس از کرونا در ذهن خود غول نسازیم!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه