اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی:

ماهی قرمز عامل انتقال بیماری کرونا نیست

ماهی قرمز عامل انتقال بیماری کرونا نیست
اصغرزاده گفت: ماهی قرمز به هیچ عنوان عامل انتشار ویروس کرونا نیست و شایعاتی که در این خصوص مطرح است را تکذیب می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و نزدیک شدن به پایان سال بازار فروش ماهی قرمز داغ است و در این میان شایعاتی مبنی بر انتقال بیماری کرونا از طریق ماهی قرمز به انسان مطرح می‌شود که نگرانی مردم را به دنبال دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,
محمد اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: ماهی قرمز عامل انتقال بیماری کرونا نیست.
,
 
,
وی افزود: در صورتی که ماهی قرمز آلوده به بیماری‌های قارچی و میکروبی بوده و با دست انسان تماس داشته باشد و در نهایت از طریق دست و دهان وارد سیستم گوارش شود موجب اسهال خفیف در کودکان می‌شود.
,
 
,
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با تاکید بر این‌که هیچ مرجع بین المللی در دنیا تایید نکرده است که بیماری کرونا بین انسان و حیوان مشترک باشد و از طریق حیوان آلوده به انسان منتقل شود، بیان کرد: بیماری کرونا در حیوان تولید نمی‌شود که بخواهد به انسان منتقل شود.
,
 
,
اصغرزاده عنوان کرد: ماهی قرمز به هیچ عنوان عامل انتشار ویروس کرونا نیست و شایعاتی که در این خصوص مطرح است را تکذیب می‌کنیم.
,
 
,
وی اظهار کرد: ماهی قرمز فقط می‌تواند عامل بیماری‌های قارچی و میکروبی باشد که در این خصوص نیز هشدارهای لازم به فروشندگان و مردم داده می‌شود و جای نگرانی نیست.
,
 
,
مراکز فروش ماهی قرمز تحت نظارت دامپزشکی/ماهی قرمز وارداتی نداریم
, مراکز فروش ماهی قرمز تحت نظارت دامپزشکی/ماهی قرمز وارداتی نداریم, مراکز فروش ماهی قرمز تحت نظارت دامپزشکی/ماهی قرمز وارداتی نداریم,
 
,
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که مکان‌یابی مراکز فروش ماهی قرمز توسط شهرداری انجام می‌شود، گفت: مباحث حمل و نقل و فروش ماهی قرمز تحت نظارت دامپزشکی استان است و افرادی که قصد فروش ماهی قرمز دارند باید با مجوز دامپزشکی اقدام به فروش کنند در غیر این صورت برای آنها اعلام جرم خواهیم کرد.
,
 
,
اصغرزاده با اشاره به این‌که مطرح می‌شود ماهی قرمز واردات چین است، بیان کرد: ماهی قرمزی که در نقاط مختلف استان و کشور به فروش می‌رسد در داخل کشور تکثیر می‌شود و به هیچ عنوان وارداتی نیست.
,
 
,
وی در مورد استفاده از گوشت نیز عنوان کرد: چون دام بیماری کرونا نمی‌گیرد در نتیجه فرآورده‌های آن سالم است.
,
 
,
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هم استانی‌ها برای جلوگیری از بیماری‌های کریمه کنگو و تب مالت که مشترک بین انسان و دام است از مراکز مجاز که تحت نظارت دامپزشکی است گوشت تهیه کنند.
,
 
,
اصغرزاده تاکید کرد: مردم حتما در بحث شستن مرتب دست‌ها با صابون مایع، رعایت فاصله با افراد و حفاظت فردی بهداشت را رعایت کنند ان‌شاءالله که شاهد هیچ گونه بیماری نخواهیم بود.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: بیماری کرونا از طریق سطوح آلوده از جمله دست، وسیله‌ای که آلوده باشد و سایر موارد مشابه منتقل می‌شود و بهتر است همانگونه که پزشکان مطرح می‌کنند از دست دادن و روبوسی اجتناب شود.
,
 
,
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی یادآور شد: تاکنون هیچ مشکلی در استان مشاهده نشده و مردم خیالشان راحت باشد. تمامی مسائل مربوط به طور کامل رصد می‌شود و اگر مشکلی وجود داشته باشد حتما صادقانه به اطلاع مردم خواهیم رساند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه