اخبار داغ

رئیس شبکه ملی تحقیقات بیماری‌های تنفسی:

بیماری کرونا در 80درصد مبتلایان خفیف است/ مردم نگران نباشند، مرگ و میر آنفولانزا بیشتر از کرونا بود

بیماری کرونا در 80درصد مبتلایان خفیف است/ مردم نگران نباشند، مرگ و میر آنفولانزا بیشتر از کرونا بود
مصطفی قانعی گفت: در حال حاضر بیش از 80 درصد کسانی که بیماری را می گیرند در مرحله خفیف هستند و بخش زیادی از مردم هم ممکن است ویروس به آنها منتقل شده و بیمار نشوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس شبکه تحقیقات بیماری های تنفسی در کشور با اشاره به اینکه قطعا زمانی که یک مورد فوتی در یک شهر به واسطه بیماری کرونا داریم باید 5 برابر آن بیمار داشته باشیم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تیتریک، گفت: با توجه به اینکه نشانه ها در این بیماران همانند علائم سرماخوردگی است غالب افراد خود را درمان می کنند و به بیمارستان مراجعه نمی کنند که البته اقدام صحیحی است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
مصطفی قانعی افزود: انتظار می رود با توجه به تردد بین شهری و ارتباطاتی که بین البرز و تهران وجود دارد بیماری کرونا منتقل شود که البته چنین چیزی هم رخ داد، آنچه اهمیت دارد و بهترین راه حل خواهد بود مسئله پیشگیری و به حداقل رساندن تماس با شخصی است که بیماری کرونا دارد.
,
 
,
فوق تخصص بیماری های ریه درباره علائم بیماری کرونا اظهار داشت: بیش از 90 درصد بیماران کرونایی تب دارند، بنابراین اگر کسی تب ندارد هیچ جای نگرانی وجود ندارد، همچنین اگر کسی فقط مدت هاست سرفه می کند اما تب ندارد هم مشکلی برای این شخص ایجاد نمی شود و بیماری مشمول این افراد نخواهد شد. 
,
 
,
قانعی تصریح کرد: اگر کسی تماسی با بیمار نداشته و علائمی خفیف اعم از تب مختصر و آبریزش بینی دارد اما تنگی نفس و سرفه ندارد خود را در منزل درمان کند و با رعایت اصول بهداشتی که مکررا در رسانه ها بیان می شود به شخص دیگری آن را منتقل نکند، اگر فردی تب و تنگی نفس دارد باید به پزشک مراجعه کرده و عکس قفسه سینه بگیرد. 
,
 
,
دبیر بورد بیماریهای فوق تخصصی ریه کشور گفت: اگر اکسیژن خون شخص مذکور پائین بود باید سی تی اسکن گرفته و تشخیص آزمایشگاهی انجام شود تا کرونا یا هر بیماری دیگری تشخیص داده شود، بنابراین در حال حاضر بیش از 80 درصد کسانی که بیماری را می گیرند در مرحله خفیف هستند و بخش زیادی از مردم هم ممکن است ویروس به آنها منتقل شده و بیمار نشوند. 
,
 
,
رئیس سابق انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه افراد مذکور ممکن است متوجه بیماری خود نشده و به پزشک هم مراجعه نکنند، افزود: این عده بیماری را هم به دیگران منتقل نمی کنند لذا در کل تجربه این کار در مردم بیماری آنفولانزا دارند، شکل رسانه تاثیرگذار است اما متاسفانه شخصی مقابل داروخانه از خود یک فیلم تهیه کرده و از هجوم مردم صحبت می کند که ثمره آن تنها ایجاد اضطراب بین مردم است. 
,
 
,
مصطفی قانعی اظهار داشت: به طور یقین به همه اطلاع رسانی می کنم که بین استرس و ضعف سیستم ایمنی ارتباط کاملا مشخصی وجود دارد، یعنی کسی که دچار دلهره، ترس و اضطراب است به ضعف سیستم ایمنی مبتلا می شود و مستعد بیماری خواهد شد، بنابراین موضوع در علم پزشکی جاری و ساری است و درباره آن مقامات و شواهد علمی وجود دارد. 
,
 
,
وی گفت: به مردم توصیه می کنم که به نفعشان نیست با اضطراب به داروخانه هجوم بیاورند، به طور قطع یقین فرد سالم اگر ماسک بزند این ماسک هیچ کمکی به وی نمی کند و ماسک صرفا مختص بیماران است، هجمه برای ماسک اقدامی غیر علمی و شست و شوی مداوم دست ها علمی است. 
,
 
,
رئیس شبکه تحقیقات بیماری های تنفسی در کشور در خاتمه در پاسخ به این سوال که بعضا مردم تصور می کنند اگر مبتلا به بیماری کرونا شوند می میرند، خاطر نشان داشت: مردم باید به سخنان متخصصین امر گوش بدهند و نگران نباشند، مرگ و میر آنفولانزا در کشور ما و دیگر کشورها بیشتر بود و کرونا مرگ و میر کمتری نسبت به آنفولانزا دارد لذا اگر مردم استرس داشته باشند شانس ابتلای آنها بیشتر خواهد بود.  
 
 
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه