اخبار داغ

کرونا را شکست می‌دهیم؛

امکانات مراکز درمانی برای پیشگیری از کرونا در مشهد بسیج شد

امکانات مراکز درمانی برای پیشگیری از کرونا در مشهد بسیج شد
با توجه به هشدارهایی که سازمان بهداشت جهانی در خصوص کروناویروس داده، انتظار می‌رود بیشترین احتیاط برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری صورت گیرد تا به مرور بر این بحران غلبه کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ باتوجه به هشدارهایی که سازمان بهداشت جهانی در خصوص کروناویروس داده، انتظار می‌رود بیشترین احتیاط را برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری صورت گیرد تا به مرور بر این بحران غلبه کنیم و البته باید دانست که ترس و وحشت از ویروس کرونا بیشتر از خود این ویروس خطرناک است لذا باید خونسرد باشیم و بر خودمان مسلط باشیم. این بیماری نیز همچون بسیاری از دیگر بیماری ویروسی، با رعایت توصیه‌های پزشکی و دارویی کنترل و درمان می‌شود. در این بین حفظ روحیه و امید به درمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در همین راستا ۹ مرکز جامع خدمات سلامت در حوزه بهداشت برای مراجعه اولیه بیماران با علایم کرونا در کنار سایر مراکز درمانی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها در مشهد تعیین شد.

,

این مراکز جامع خدمات سلامت به نام‌های «لشکر در بلوار فلاحی، آب و برق، پنجتن، بافقی در گلشهر، سیلو در خیابان رسالت، احمدی در چهارراه ابوطالب، امام علی در آخوند خراسانی، سیدی در بلوار صبا و ساختمان در شهرک شهید رجایی» برای مراجعه بیماران با علایم سرماخوردگی و مشکوک به کرونا پیش‌بینی شده‌اند.

,

 

,

, ,

 

,

تمام بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و کلینیک‌های بخش خصوصی و دولتی و نیروی انتظامی در مشهد برای پذیرش بیماران با علائم مشکوک به کرونا آمادگی کامل دارند.

,

چهار بیمارستان نیز به طور اختصاصی ویژه کرونا پیش‌بینی شده است و از مردم تقاضا داریم اگر فقط علائم سرما خوردگی دارند بدون دلیل به بیمارستانها مراجعه نکنند چراکه بیمارستانها برای درمان بیماران اورژانسی در نظر گرفته شده‌اند.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم نگران نباشند و درمان این بیماری شامل استراحت، مصرف مایعات، مصرف مسکن در صورت نیاز و رعایت بهداشت فردی است.

,

بیمارستان شریعتی در مشهد، کاملاً از بیمار تخلیه شده است و با ۲۰۰ تخت بستری با امکانات مورد نیاز و لازم آماده خدمات رسانی است و تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش نشده است.

,

شاپور بدیعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نمونه‌های که از بیماران دریافت می‌شود برای تشخیص به انستیتو پاستور تهران ارسال می‌شود که تا این لحظه تمامی مواردی که پاسخ داده شده منفی بوده است.

,

بدیعی با بیان اینکه با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه ۹ مرکز خدمات جامع سلامت برای ارجاع بیماران مشکوک به کرونا در  مشهد در نظر گرفته شده است و تا ساعت ۲۱ شب فعال و تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده است افزود: در این مراکز بر اساس پروتکل‌های علمی، معاینات صورت می‌گیرد.

,

وی تصریح کرد: در صورتی که بیمار نیاز به خدمات بستری داشته باشد از سطح دو به بیمارستان ریفرال،  که بدین منظور آماده سازی شده است ارجاع داده می‌شود.

,

 

,

, ,

 

,

حسن جعفری با تاکید بر اینکه خراسان رضوی در حوزه اطلاع رسانی در مورد ویروس کرونا به خوبی عمل کرده است، اظهار کرد: رسانه‌ها از مسئولان در باب آموزش، پیشگیری از شیوع و اطلاع‎‌رسانی دستورالعمل‌های بهداشتی در خصوص ویروس کرونا مطالبه گری کنند.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: بسیاری از افراد قصد دارند با توزیع تصاویر و فیلم‌های نادرست و جعلی در فضای مجازی بگویند که این ویروس به استان امده است لذا باید مدیریت افکار عمومی به سوی آرامش جامعه باشد.

,

وی با تاکید بر اینکه قصد ما این است که به طور شفاف همه اخبار و اطلاعات مربوط به امار بیماران در مشهد و استان را در اختیار مردم قرار دهیم، تصریح کرد: اگر مورد خاص و اثبات شده‌ای در استان وجود داشته باشد قطعاً از سوی دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.

,

جعفری با تاکید بر اینکه تمامی امکانات و توان استان را برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شده است، افزود: شورای مبارزه و پیشگیری از شیوع این ویروس در استان تشکیل خواهد شد.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به کمیته اطلاع‌رسانی، تأمین و نظارت بر بازار، زیارت سیاحت و اماکن عمومی، پشتیبانی، مشارکت‌های مردمی، درمان و قرنطینه و کمیته آموزش و پیشگیری، گفت: این کمیته‌ها موضوعات مرتبط با کرونا ویروس را پیگیری می‌کنند.

,

وی در خصوص برگزاری و یا تعطیلی نمایشگاه‌های فصلی، همایش‌ها، اجلاس‌ها، اعتکاف، نماز جمعه، تعطیلی و کاهش ساعت کار ادارات برای مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: وضعیت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی سفید است لذا هرگونه تعطیلی مدارس و تصمیمات کشوری در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

,

 

,

, ,

 

,

لاله سادات کوثری، رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: نزدیک ۸۰۰ جواب آزمایش در انستیتو پاستور باقی مانده است و منتظر هستند تا کار انجام شود.

,

وی افزود: در مشهد امکانات آزمایشگاهی ما به این شکل است که هر تعداد کیت در اختیارمان قرار دهند می‌توانیم نمونه گیری را انجام دهیم.
وی ادامه داد: رسانه‌ها کمک کنند فرهنگسازی کنند و بیان کنند که لازم نیست همه مردم آزمایش بدهند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد افزود: نمونه داشتن و مثبت و منفی بودن تاثیری در درمان ندارد و شواهد بالینی اهمیت بیشتری دارد.

,
,
,

رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی گفت: ارائه محلول‌های ضد عفونی کننده رایگان در مناطق محروم مشهد که همچنان ادامه دارد، در قالب پویش اجتماعی با عنوان “نه به کرونا” صورت گرفته است.

,

آرزو حیدریان افزود: این پویش با هدف جلب مشارکت مردم در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از دوم اسفند ماه به همت شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: گروه هدف این پویش تمامی اقشار مردم هستند و در این چارچوب می‌توانند با کمک‌های خود برای پیشگیری از این بیماری در تهیه مواد شوینده و ضد عفونی کننده اقدام کنند.

,
,

 

,

, ,

 

,

وی گفت: محلول‌های ضدعفونی کننده دست در بطری‌هایی با قابلیت اسپری با کمک خیران و توسط دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تهیه و بسته‌بندی می‌شود که همچنان تهیه و توزیع آن به طور رایگان در حال انجام است.

,

حیدریان افزود: تاکنون موسسات و مراکز مختلف مانند خیریه انصارالهادی، مجمع خیرین سلامت تربت‌جام، بانک رسالت، همراه اول، برخی دفاتر تسهیلگری حاشیه شهر مشهد، انجمن  صنفی آرایشگاه‌های بانوان مشهد به این پویش پیوسته‌اند.
وی با بیان اینکه بهداشت فردی و شستن مرتب دست‌ها در پیشگیری از بیماری‌های ویروسی نظیر کرونا از اهمیت بسزایی برخوردار است، ادامه داد: از مردم انتظارم داریم در زمان شیوع بیماری‌های واگیردار از دست دادن و روبوسی با یکدیگر پرهیز کنند.
شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی که بیش از هزار عضو دارد از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است.

,
,
,

 

,

, ,

 

,

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی از انجام اقدامات استریل و ضدعفونی در فردوگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد خبر داد و گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا در چین، به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس، پایگاه بهداشت در فرودگاه مشهد مستقر شده و مسافران ورودی معاینه و بررسی می‌شوند.

,

محمود امانی افزود: اتوبوس و خودروهای سرویس دهنده پروازهای خارجی نیز تفکیک شده و سالن مسافران پروازهای ورودی خارجی بعد هر پرواز استریل می‌شود و اغلب شرکت‌های هواپیمایی نیز پس از هر پرواز هواپیمای خود را ضدعفونی می‌کنند.
وی ادامه داد: تمام کارکنان فرودگاه مشهد نیز آموزش‌های لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا را فراگرفته و امکانات بهداشتی مورد نیاز هم در فرودگاه فراهم شده‌ است.

,
,


,
, ,

 

,

به منظور جلوگیری از ابتلا به کرنا ویروس در خانواده باید فقط افرادی در خانه باشند که حضورشان برای مراقبت از بیمار ضروری است و سایر اعضای خانواده باید در محل دیگری که از فرد مبتلا دور است قرار گیرند. اگر امکانپذیر نبود در همان خانه، اما اتاق مجزا بمانند.

,

بازدیدکنندگان را محدود و افراد سالخورده و مبتلا به بیماری‌های مزمنی مانند قلب، ریه، کلیه، دیابت را از بیمار دور کنید و مطمئن باشید که فضا‌های مشترک در خانه از جریان هوای مطلوبی ندارد، پس بهتر است با دستگاه تهویه یا باز گذاشتن پنجره، هوای نامطلوب را خارج کنید و هر روز به مدت ۲۰ ثانیه دست و صورت را با آب و صابون بشویید، هنگام تماس با خون، ترشحاتی مانند عرق، بزاق، خلط، از دستکش استفاده کنید و بعد از مصرف دور بیندازید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه