اخبار داغ

مروری بر وقایع کرونایی اخیر؛

چه شد که مردم کرونا را جدی نگرفتند؟

چه شد که مردم کرونا را جدی نگرفتند؟
یکی از دلایل به شوخی گرفتن ویروس کرونا شاید سیاست‌های اولیه‌ی نادرست وزارت بهداشت و دیگر ارگان‌ها در تزریق افراطی آرامش به مردم باشد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، یکی دو روز گذشته هم مثل دیگر روزهای اسفند کرونایی، مملو از خبرهای خوب و بد بود! در این مجال مروری بر اتفاقات مهم این روزها داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

جُک یک میلیون ماسک هدیه!

, جُک یک میلیون ماسک هدیه!, جُک یک میلیون ماسک هدیه!,

اما از خبر نسبتا خوب آغاز می‌کنیم! بامداد جمعه بود که جک ما، مالک شرکت علی‌بابا اعلام کرد که با تلاش‌های گسترده‌ای که برای تهیه ماسک انجام داده، قصد دارد یک میلیون ماسک را برای ایرانی‌ها ارسال کند! این خبر در جهانِ پرآشوب کنونی به ویژه از جانب یک سرمایه‌دار چینی که کشور خودش با بیماری کرونا دست به گریبان است، خبر امیدوارکننده‌ای است. بگذریم از این که روشن نیست این میزان ماسک چگونه و کجا توزیع خواهد شد!

,

وقتی مسیرهای منتهی به مازندران مسدود می‌شود

, وقتی مسیرهای منتهی به مازندران مسدود می‌شود, وقتی مسیرهای منتهی به مازندران مسدود می‌شود,

اما به استان خودمان بپردازیم! عصر روز گذشته در خبری تأمل‌برانگیز اعلام شد که به علت شیوع ویروس کرونا مسیرهای منتهی به استان مازندران شامل شهمیرزاد به کیاسر، سمنان به فیروزکوه و دامغان به گلوگاه مسدود شده است! این در حالی است که خبری از مسدود شدن راه‌های ورودی به استان سمنان در میان نبود! معمولا مدیران ارشد استان‌ها درباره مسیرهای ورودی به استان خود تصمیم می‌گیرند و نه درباره دیگر استان‌ها!

,

چرا کرونا را جدی نمی‌گیریم؟

, چرا کرونا را جدی نمی‌گیریم؟, چرا کرونا را جدی نمی‌گیریم؟,

بخش غم‌انگیزتر ماجرا جدی گرفته نشدن ویروس کرونا از جانب مردم است. ظهر روز گذشته شمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در 24 سال ماقبل از اعلام، 17 نفر عنوان شد که رقم بالایی است. چنان‌که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اعلام کرده است، در صورت سالمند بودن بیمار و داشتن بیماری زمینه‌ای، احتمال مرگ و میر تا 10 درصد افزایش می‌یابد؛ بالاخره در بسیاری از خانه‌ها سالمند وجود دارد! اما این داده‌ها نتوانسته مردم را چنان‌که باید به رعایت نکات پیشگیرانه وادار کند.

,

 یکی از دلایل به شوخی گرفتن ویروس کرونا شاید سیاست‌های اولیه‌ی نادرست وزارت بهداشت و دیگر ارگان‌ها در تزریق افراطی آرامش به مردم باشد! در ابتدای شیوع ویروس کرونا برخی کوشیدند تا این بیماری را در حد یک سرماخوردگی بی‌آزار نشان دهند و این شاید پایه بی‌خیالی مردم شد! از طرفی بسیاری می‌پرسند که اساسا ساختارهای اداری ما برای مقابله با بحران‌هایی از این دست آماده‌اند و آیا مردم به قدر کافی به آن‌چه که از سوی مسئولان اعلام می‌شود اعتماد دارند؟ پاسخ به این پرسش‌ شاید از بخش دیگری از ماجرای جدی نگرفتن کرونا ابهام‌زدایی کند. این‌ها البته یک سوزن به خود است!

,

کرونای مسئولان!

, کرونای مسئولان!, کرونای مسئولان!,

نکته دیگر آن که کرونا تفاوتی میان مردم و مسئولان قائل نشده است! برخی گزارش‌ها حال فاطمه رهبر، یکی از منتخبان مردم برای ورود به مجلس شورای را وخیم توصیف کرده‌اند. از طرفی، علی خلفی، یکی از معاون قوه قضائیه نیز بر اثر ابتلا به کرونا درگذشته است. خبر غم‌بارِ دیگر، درگذشت حسین شیخ‌الاسلام سفیر پیشین ایران در سوریه و از دیپلمات‌های باسابقه جمهوری اسلامی بر اثر ابتلا به کرونا بود.

,

باز هم توصیه‌های بهداشتی

, باز هم توصیه‌های بهداشتی, باز هم توصیه‌های بهداشتی,

سخن آخر این که توصیه‌های پزشکان همچنان از طریق رسانه‌ها به گوش مردم می‌رسد. آن‌ها می‌گویند اگر احتمال می‌دهید که به کرونا مبتلا شده باشید، دیگران را از این موضوع باخبر کنید! لباس‌های خود را مرتبا بشویید و دست‌هایتان را ضدعفونی کنید. از اعضای خانواده خود مراقبت کنید! شرایط را برای آن‌ها توضیح دهید تا متقاعد شوند که نباید از خانه بیرون بروند!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه