اخبار داغ

مدیریت هلال احمر و دهن کجی دولت به مردم؛

سکان هدایت هلال احمر به دست چه کسی سپرده خواهد شد؟/ شنیده ها از انتصاب یک مدیر پرحاشیه در هلال احمر خبر می دهند

سکان هدایت هلال احمر به دست چه کسی سپرده خواهد شد؟/ شنیده ها از انتصاب یک مدیر پرحاشیه در هلال احمر خبر می دهند
از زمان استعفای علی اصغر پیوندی از ریاست سازمان هلال احمر و بازداشت وی در آذرماه امسال ، این سازمان بدون مدیر مانده ولی اخباری مبنی بر انتصاب مدیر جدید در روزهای آتی به گوش می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از جمله سازمان های مهم و تاثیرگذار در مواقع بحرانی، سازمان هلال احمر است. هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارای سازمان‌های زیرشاخه متعددی است که طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی و امدادی را در بر می‌گیرند. حال این سازمان چند ماه است که دچار چالش مدیریتی شده است و رئیس دولت دوازدهم نتوانسته فردی را برای این پست جایگزین علی اصغر پیوندی کند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
سازمان هلال احمر از جمله نهادهایی است که هرچند غیردولتی محسوب می شود ولی بودجه آن توسط دولت تامین می شود. سازمان مردمی که رئیس آن نیز در فرآیندی در نهایت توسط رئیس جمهور تعیین می شود. رئیس جمعیت هلال احمر در یک فرآیند انتخابی توسط یک شورای عالی متشکل از افراد مختلف شامل نمایندگان داوطلبان، نمایندگان رئیس جمهوری و برخی مدیران ارشد هلال احمر، به رئیس جمهور برای انتصاب معرفی می‌شود و به طور مستقیم به این سمت گمارده نمی‌شود. با این حال روسای هلال احمر بدون نظر دولت در این سمت قرار نمی گیرند و در نهایت نامزدی که رئیس دولت بر آن نظر داشته باشد، سکان هدایت را در دست خواهد گرفت. 
,
 
,
این سازمان در مواقع بحرانی از جمله در زمان شیوع بیماری های فراگیر در کنار دیگر سازمان ها و نهادها از جمله وزارت بهداشت قرار می گیرد و نقش تکمیل کننده مهمی در حوزه اجتماعی، فرهنگی، امدادرسانی دارد. هلال احمر همچنین دارای سیستم توزیع و پخش دارویی و کالاهای بهداشتی است که در شرایط کنونی، بخش مهمی از مشکلات را می تواند مدیریت کند. 
,
 
,
از دیگر سو، سازمان هلال احمر دارای ظرفیت بی نظیری در امر مدیریت داوطلبان امدادرسانی است. کرونا و درگیر شدن بیشتر استان ها و شهرهای ایران با اپیدمی ویروس کرونا و عدم توانایی وزارت بهداشت به تنهایی برای مدیریت بحران، نیازمند به کارگیری تمام توانایی و ظرفیت های هلال اهمر است. هرچند بخش ها و سازمان های وابسته به هلاه احمر در حال فعالیت در میانه بحران شیوع کرونا هستند ولی آشفتگی مدیریتی در سازمان این اقدامات را تحت الشعاع قرار داده و تاثیرگذاری کاهش یافته است. 
,
 
,
در چنین شرایطی سکان هدایت سازمان هلال احمر می بایست در دستان نیرویی قرار گیرد که تمام توان و ظرفیت سازمان را به جای حاشیه و حاشیه سازی به سمت مقابله و مدیریت بحران ببرد. ورود هدفمند و موثر هلال احمر با مدیریت قوی، توانمند، با سابقه مناسب می تواند درکنار توان دیگر سازمان ها، روند شیوع کرونا را متوقف و ویروس را شکست دهد. 
,
 
,
اما اخبار و شنیده هایی که از گوشه و کنار به گوش می رسد، گویای واقعیت دیگر برای گماردن فردی توانمند در راس سازمان هلال احمر است. غلامرضا شریعتی؛ استاندار پرحاشیه خوزستان به عنوان یکی از گزینه های اصلی ریاست هلال احمر معرفی شده است. شریعتی از جمله استاندارانی است که درچند سال گذشته به خصوص در زمان بحران گردوغبار، سیل، اعتراضات کارگری و ... مورد انتقادات شدید از سوی مردم استان خوزستان و حتی حامیان دولت از جمله اصلاح طلبان قرار گرفته است.  نحوه برخورد وی با مردم عادی در زمان سیل مهیب خوزستان در ابتدای سال جاری همچنان در اذهان مانده است. 
,
 
,
گماردن گزینه ای مانند استاندار کنونی خوزستان بر راس سازمان هلال احمر، نه تنها آشفتگی مدیریتی این سازمان را مرتفع نخواهد ساخت، بلکه حواشی آن را نیز افزایش می دهد و در زمانیکه هلال احمر نیازمند بهترین گزینه برای عبور کشور از بحران کرونا است، عملا شاهد یک سازمان پرحاشیه، ناکارآمد و فشل خواهیم بود. 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه