اخبار داغ

رئیس کل دادگستری کرمانشاه مطرح کرد

تعیین تکلیف ۱۸ هزار پرونده مسن در دادگاه کرمانشاه طی دو ماه

تعیین تکلیف ۱۸ هزار پرونده مسن در دادگاه کرمانشاه طی دو ماه
پرویز توسلی زاده, رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از تعیین تکلیف ۱۸ هزار پرونده مسن در دادگاه استان طی دو ماه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز پرویز توسلی زاده امروز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب همواره در خصوص وظیفه دستگاه قضائی تاکید دارند، تمامیت نظام جز با کمال و تمامیت قوه قضائی تحقق پیدا نمی‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه مبنای اداره کشور قانون است، افزود: لازمه داشتن نظام‌موفق فعالیت قوه قضائی علمی و مبنی بر کار کارشناسی است.

,

وی خاطر نشان کرد: امروز دستگاه قضائی باید خود را با اقتضائات گام دوم انقلاب و سند تحول رئیس قوه قضائیه همراه کند تا در بخش قضائی کارآمدی نظام ارتقا پیدا کند.

, گام دوم انقلاب,

توسلی زاده عملکرد قوه قضائی استان کرمانشاه را طی ۶ ماه گذشته بسیار موفق ارزیابی کرد و گفت: طی ۲ ماه ۱۸ هزار از پرونده‌های مسن تعیین تکلیف شده است.

,

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده جهت کاهش ورودی پرونده‌ها، بیان داشت: در این راستا تلاش کردیم اختلافات مردم را به سازش برسانیم که لازمه این کار آگاهی بخشی و پیشگیری از وجود اختلاف است.

,

وی ادامه داد: حدود ۱۰ درصد از جرایم مهم و خاص هستند که در سال جدید ستاد مقابله با جرایم خاص را راه اندازی خواهیم کرد و با تمام توان به جنگ با کسانی می‌رویم که مرتکب جرایم خشن می‌شوند و در این راستا هیچ گونه اغماضی نخواهیم داشت.

,

توسلی زاده تصریح کرد: زندان و اقدامات کیفری برای ۱۰ درصد مجرمین است که مرتکب جرائم‌خشن می‌شوند و مابقی جرایم خرد هستند هرچند که از جرایم خرد هم غافل نیستیم.

,

وی بیان داشت: سیاست رئیس قوه قضائیه این است که به زندان فرستادن افراد نباید آسان باشد لذا تلاش داریم از ظرفیت تمام نهادهای حکومتی مردمی و اجتماعی برای حل و فصل اختلافات استفاده کنیم.

,

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هر مقدار اختلافات بین مردم کمتر باشد به همان میزان مردم راحت‌تر به زندگی شخصی و کسب و کار خواهند پرداخت و مدیریت جامعه‌ای که اختلافات در آن زیاد باشد بسیار مشکل است.

,

توسلی زاده اقدامات انجام شده در راستای مقابله با ویروس کرونا را در استان کرمانشاه قابل تقدیر دانست و گفت: دستگاه‌های حکومتی باید با هم هماهنگ باشیم و وقتی در کنار هم قرار می‌گیریم بدون شک کارها بسیار عالی پیش خواهد رفت.

,

وی ضمن تقدیر از محمد حسین صادقی دادستان پیشین کرمانشاه انتصاب شهرام کرمی را در این سمت تبریک گفت و اظهار داشت: حاکمیت اسلام و معیارهای اسلامی باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.

,

 

,

برخورد بازدارنده و قاطع با مخلان امنیت عمومی خط قرمز دادسرا است

, برخورد بازدارنده و قاطع با مخلان امنیت عمومی خط قرمز دادسرا است,

شهرام کرمی امروز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه همدلی و همکاری بین دستگاه قضائی را سبب اعتلای بیش از پیش امورات دانست و گفت: در دادسرا ۴ چالش همواره وجود دارد که باید بتوانیم با برنامه ریزی بر آنها غلبه کنیم.

,

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه افزود: ورودی بیش از حد پرونده‌ها، رسوب پرونده‌های معوقه، حجم بالای پرونده‌ها در اجرای احکام کیفری و بالا بودن جمعیت کیفی از جمله این چالش‌ها هستند.

,

وی خاطر نشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و رئیس قوه قضائیه نیز بر آن تاکید دارند باید حبس حداقلی در دستور کار باشد.

,

کرمی بیان داشت: نیروهای دادسرا باید این ذهنیت را داشته باشند که وظیفه دادسرا مجازات کسی نیست و باید از ابزار بازداشت برای مجازات استفاده نکنیم و اگر قراری صادر می‌شود نهایت تلاش را داشته باشیم که طرف بازداشت نشود.

,

وی خط قرمز دادسرا را برخورد بازدارنده، سریع، قاطع و عبرت آمیز با مخلان نظم و امنیت عمومی اعلام کرد و گفت: بر این اساس با مخلان نظم و امنیت عمومی اعم از امنیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و جرایم امنیت ملی به طور جدی برخورد خواهد شد.

,

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه افزود: بدون تردید در راه مبارزه با این مخلان امنیت، دادسرا تنها نخواهد بود و به موجب قانون و اصل برادری تمام ضابطین در کنار ما خواهند بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه