اخبار داغ

محقق و اندیشمند اهل سنت هرمزگان:

لازمه اقتصاد پویا، جهش در تولید است

لازمه اقتصاد پویا، جهش در تولید است
ماهیگیر گفت: درشرایطی کہ نظام سلطہ شدیدترین تحریم ھا را بر ملت ما تحمیل کرده است توجہ بہ تولید و جھش در این عرصہ می تواند بسیاری از نقشہ ھای دشمن را خنثی و اقتصاد کشور برای ھمیشہ مستقل سازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ علی ماهیگیر، محقق و اندیشمند اهل سنت  شرق هرمزگان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در آستان سال جدید و نام گذاری شعار سال جهش تولید، گفت: اقتصاد از مھم ترین بخش ھای یک جامعہ است کہ در نگاہ اصیل دینی مورد تصریح بودہ و مایہ قوام، ثبات، ایستادگی فرد و جامعہ، مایه خیر و برکات آنان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,

وی اظهار کرد: برهیچکس پوشیده نیست که ریشہ بسیاری از آسیب ھای اجتماعی چون دزدی و سرقت، غارت، رشوه، اعتیاد، اختلاس، طلاق و ... در نابسامانی های اقتصادی است با این حال متاسفانہ بہ دلایل مختلف از جملہ دیدگاه های اشتباه جریان ھای انحرافی درون دینی مانند عرفان ھای کاذب و دیگر قرائت ھای غلط دینی، متاسفانہ اقتصاد مغفول ماندہ و  توجه کافی به آن  نشده است و ما شاھد عقب ماندگی ھای تاریخی در این عرصہ ھستیم.

,

محقق و اندیشمند اهل سنت استان هرمزگان افزود: در عرصہ تئوری و نظریہ پردازی با وجود آن کہ اقتصاد تحت عناوینی چون بیوع، متاجر و یا معاملات در فقہ اسلامی نمود یافتہ و پژوھش ھا ومطالعاتی در این عرصہ صورت گرفتہ است؛ اما متاسفانہ آن طور کہ باید و شاید مفید واقع نشده و اقتصاد کشورھای اسلامی از رونق مناسب و چابکی لازم برخوردار نیست، البته افزون بر این قرائت های غلط دینی نسبت به اقتصاد، نقش استعمار کشورهای سلطه گر را نباید از نظر دور داشت که همواره مواد معدنی کشورها را غارت و آنها را کشورهایی مصرف کننده بار آورده اند.

,

ماهیگیر تصریح کرد: بحمدللہ رھبر معظم انقلاب بدرستی و فراست نیازھا و ملزومات این عرصہ را تشخیص و قریب بہ یک دھہ است کہ شعارھای سال کشور را در عرصہ اقتصاد تعیین می فرمایند تا چراغ راہ ھمہ مسؤلان و مردم در کشور باشد.

,

وی تولید یکی از مھم ترین شاخہ ھای اقتصاد و سرفصل ھای آن برشمرد و تاکید کرد: اقتصاد یکی از زمینه های مهم در هر کشوری است کہ باید مورد توجہ قرار گیرد، در واقع برای رسیدن به اقتصاد پویا و سالم باید از تولید پررونق برخوردار بود.
محقق اهل سنت استان هرمزگان بیان کرد: شواهد و بررسی ھا نشان می دھد حسب اقدامات انجام شده در سنوات اخیر در این عرصه در کشورمان نتایج خوبی حاصل شده و تولید در کشور برای تحقق اقتصاد بدون نفت و عدم وابستگی بودجہ بہ آن، از رونق نسبی لازم برخوردار شدہ و بسیاری از نیازمندیھای کشور در داخل تولید می شود.

,
,

در واقع در چنین شرایطی کہ نظام سلطہ شدیدترین تحریم ھا را بر ملت ما تحمیل کرده است توجہ بہ تولید و جھش در این عرصہ می تواند بسیاری از نقشہ ھای دشمن را خنثی و اقتصاد کشور برای ھمیشہ مستقل سازد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه