اخبار داغ

مروری بر اتفاقات سال 98 در استان مرکزی؛

از برگزاری کنگره 6200 شهید استان مرکزی تا پروژه‌های نیمه تمامی که تمام شد/ هپکو؛ همچنان خاموش

از برگزاری کنگره 6200 شهید استان مرکزی تا پروژه‌های نیمه تمامی که تمام شد/ هپکو؛ همچنان خاموش
سال ۹۸ در استان مرکزی نیز پر بود از اتفاقات و فراز و نشیب های فراوان که بررسی و تحلیل آنها تجربیات فراوانی را در اختیار مردم و مسئولین قرار می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ یکی از بزرگترین اتفاقات سال ۹۸ وقوع سیل فروردین ماه این سال بود. سیلی که تقریبا تمامی استان های کشور را باخود درگیر کرد و آسیب های قابل توجهی را به امکانات و زیر ساخت های کشور وارد ساخت. استان مرکزی نیز از حوادث پیرامون سیل ۹۸ جدا نبود و با توجه به حجم بالای بارشها در این استان، ضربات اقتصادی بسیاری به زیر ساخت ها و اموال مردمی وارد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

مردم استانی که خود در مقابل سیل سد شدند

نگاهی به ماجرای سیل ۹۸ در استان مرکزی نشان می دهد که این استان نه تنها برای رفع خسارات وارده به خود در تلاش بود بلکه تمام همت خود را برای کمک به استان های بیشتر آسیب دیده ای چون لرستان و خوزستان به کار گرفت و سیل کمک های مردمی و غیر مردمی به سمت این استان ها روانه شد.

در همان ایام با به راه افتادن طرح جهاد همبستگی ملی همه ارگان ها، خیرین و گروه های مردمی، بسیج شدند تا بتوانند آن چنان که باید و شاید هم استان خود را و هم وطنان ساکن در دیگر استان ها را کمک برسانند.

در بعد کمک رسانی به مناطق سیل زده کشور بنا به گفته استاندار مرکزی در دومین اجلاس روسای اتحادیه‌های صنفی اراک، استان مرکزی رتبه نخست کمک رسانی به مناطق سیل زده را کسب کرد که ارسال ۵۰ کامیون کمک های اصناف استان نمونه ای از این موارد بود.

در کنار کمک های اصناف فعالیت های بسیج سازندگی استان با اعزام بسیجیان و روحانیون داوطلب به مناطق سیل زده نقش بسزایی در کمک رسانی به مردم سیل زده ایفا کرد. همچنین دست به کار شدن ۲۰۰ نفر از کارگران و متخصصان کارخانه های استان مانند کارخانه هپکو جهت تعمیر لوازم خانگی مردم آسیب دیده و حضور به موقع آنها در مناطق از دیگر اتفاقات قابل توجه بود.

موکب های اربعین استان مرکزی هم در آن ایام به راه افتادند و در اقدامی جهادی خود را به لرستان و خوزستان رساندند و در قرارگاه تعریف شده روزانه چندین هزار پرس غذای گرم برای مردم آسیب دیده تامین کردند.

خط و نشان بسیجیان برای سیل در استان مرکزی

اما در سطح استان بنا به گفته معاون عمرانی استاندار مرکزی بر اثر سیل فروردین ماه به بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد شد. در سطح استان نیز پس از بررسی های اولیه، گروه های مردمی و بسیج سازندگی وارد میدان شدند و فعالیت های خود را در قالب های مختلف آغاز کردند. امضای قرارداد بازسازی و نوسازی ۶۰۰ واحد مسکونی بین بسیج سازندگی و بهزیستی استان یکی از این اقدامات بود.

در ابتدا مقرر شد که از ۲۰ هزار واحد مسکونی ای که بسیج مستضعفین در سطح کشور ساخت آن را برعهده گرفته بود، ۵۵۰ واحد سهم استان مرکزی باشد که این تعداد در منطقه چگنی اجرا شود اما با توجه به حجم بالای آسیب ها در استان مرکزی با بررسی های انجام شده ۴۰۰ واحد از این تعداد به استان مرکزی و ۱۵۰ واحد باقی مانده به منطقه چگنی اختصاص یافت.

نکته مهم اینجاست که با گذر ایام به تدریج احداث هر یک از این واحدها اعلام شد که در پایان سال این آمارها نشان از بازسازی و ساخت صد ها خانه آسیب دیده در سیل را داشت.

جالب توجه آنجاست که حتی در ماجرای سیل استان سیستان و بلوچستان نیز استان مرکزی از استانهای فعال بود که کمک ۱۰۰ میلیونی شهرداری اراک به این استان نمونه ای از این کمک ها بود.

از هپکوی خاموش تا واگن و کمباین فعال

از دیگر اتفاقات مهم استان مرکزی تحولات صنابع این استان بود. تحولاتی که همچنان محوریتش شرکت پر حادثه هپکو بود. اما شرکت هایی مانند آذرآب و ماشین سازی و برخی واحد های تولیدی فعال در شهرک صعتی کاوه در شهر ساوه نیز با مسائل متعددی روبه رو شدند.

سال ۹۸ سالی بود که تجمعات و مطالبات کارگری دوباره به اوج خودش رسید و بار دیگر کارگران شرکتهای هپکو و آذرآب در  اقداماتی اعتراضی مسیر ریلی کشور را بستند و در اقدامی دیگر سفره های خالی خود را در میدان اصلی شهر پهن کردند.

وعده های پی در پی مسئولین و در خواست های پی در پی کارگران مطرح شد اما در نهایت آن طور که باید اتفاق خاصی لااقل برای شرکت هپکو رقم نخورد. وعده ها و خبر های امید بخش مسئولین تنها ارزش سهام هپکو را بالا برد ولی در تولید آن شرکت تاثیر چندانی نداشت.

وعده های قراردادهای مختلف با سازمان های مختلف کشور امیدهای بسیاری را تزریق می کرد اما پس از گذر مدتی تنها با تکرار این وعده ها مواجه می شدیم.

موارد قابل توجه در مورد تعدادی از این شرکت ها بازگشت موقت سهام شرکت هپکو به سازمان خصوصی سازی و همچنین تلاش برای واگذاری واگن پارس و آذرآب به شرکت مپنا بود. البته پیشنهاداتی در خصوص پذیرش هپکو توسط قرارگاه خاتم الانبیا نیز مطرح شد که قرارگاه به دلیل منع قانونی از پذیرش این شرکت خودداری کرد اما در اولین فرصت برای تامین وسایل مورد نیاز خود با مدیران هپکو قراردادی را به امضا رساند.

در میان رکود موجود در هپکو و عدم تغییر محسوس درآن، آن چه امید ها را زنده کرد افزایش سطح تولید و رکورد شکنی در واگن پارس بود. خبری که توسط مدیرعامل این شرکت اعلام شد که حجم تولید واگن این شرکت رکورد بیست سال گذشته را شکسته است. همچنین در کنار همه این موارد این شرکت کمباین سازی بود که تحت مدیریت صحیح و جهادی به تولید خود ادامه داد و حتی از محصولات جدید و به روز خود نیز رونمایی کرد و این امید را داد که در سال های آینده این روند را ادامه دهد.

آخرین خبر در خصوص صنایع استان خبر استاندار مرکزی در آخرین لحظارت سال بود که از پرداخت حقوق و مطالبات کارگران همه واحد های استان خبر داد و گفت که از این مطالبات تنها حقوق اسفند ماه هپکو و آذرآب باقی مانده است.

متاسفانه عدم حسابرسی شرکت هپکو تا این لحظه از اتفاقات نا خوشایند سال ۹۸ است اما چشم امید کارگران و رسانه ها به سال ۹۹ است که در آن مقصران اصلی زمین گیر شدن هپکو شناسایی شوند.

عید غدیری متفاوت در اراک

یکی از جالب توجه ترین اتفاقات سال ۹۸ در روز عید غدیر این سال رقم خورد. فعالیتی که به همت خیرین و مردم انجام شد و بازتاب های بسیار مناسبی داشت. برقراری بیش از ۱۱۰ دیگ غذای نذری به کمک خیرین و توزیع آن در مناطق محروم و در بین عابران در این روز عزیز، جنب و جوش خاصی را در شهر ایجاد کرد و به عنوان تجربه ای بی نظیر در اذهان مردم اراک ثبت شد.

شهدا نگین درخشان خیابان های شهر

برگزاری کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی استان مرکزی بود که در سال ۹۸ رقم خورد. کنگره ای که فعالیت هایش را از چندین سال قبل در حوزه تولید محتوا آغاز کرده بود و در انتهای سال ۹۷ و ابتدای ۹۸ با برگزاری اجلاسیه های متعدد فضای شهر را بنام و رسم شهدا مزین کرد.

جالب توجه آنجایی بود که در کنار اجلاسیه ها فعالیت های اجتماعی و خدمت رسانی به محرومین از جمله کارهای بزرگی بود که در کنگره شهدای استان مرکزی برگزار شد.

توزیع ۶۲۰ جهیزیه بین خانواده های کمتر برخوردار، تولید بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب، تولید دایره المعارف شهدای استان و بسیار فعالیت های کوچک و بزرگ دیگر از مجموعه اقدامات انجام شده دراین رویداد بزرگ فرهنگی بود. همچنین تبیین نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس از جمله ویژگی های خاص این کنگره بود.

نقش آفرینی دوباره آلودگی در هوای شهر

اما آنچه در سال ۹۸ مانند خیلی از سال ها تکرار شد آلودگی شهر اراک در زمستان بود که مدارس را برای روزهای زیادی به تعطیلی کشاند و حتی ساعت کار ادارات را جا به جا کرد. آلودگی ای که مسئولین از روند کاهشی آن نسبت به سال های گذشته گفتند و خودروهای شهری و وسایل نقلیه عبوری از کمربندی شهر اراک را عامل این اتفاق دانستند. البته استفاده دوباره نیروگاه و پالایشگاه شازند از مازت بدلیل کاهش فشار گاز در این آلودگی بی تاثیر نبود اما به گفته مسئولین این عامل کنترل شد و تلاشهای لازم در جهت به صفر رساندن مصرف مازوت در نیروگاه به کار گرفته شد.

این اتفاقت در حالی بود که بسیاری از مسئولین و کارشناسان علت آلودگی هوای شهرها بالاخص کلانشهر اراک را عدم اجرای قانون جامع هوای پاک می دانند. قانونی که موارد مدیریتی بسیاری برای کاهش سطح آلودگی هوای اراک در نظر گرفته است اما متاسفانه به دلیل عدم اجرای آن اراک همچنان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند.

پروژه های نیمه تمامی که تمام شد

افتتاح و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام شهر اراک از دیگر اتفاقات خوب سال ۹۸ بود که پس از سال ها رقم خورد. پروژه هایی چون پل شریعتی و پل ورزش از جمله مواردی بود که علی رغم کشو قوس های فراوان اما بالاخره در این سال افتتاح شد. در کنار همه اینها به گفته شهردار کلاشنهر اراک پروژه شهید کاوه نبیری و همچنین شهید صیدی از جمله پروژه های دیگری است که طی ماه های ابتدایی سال ۹۹ به بهره برداری می رسد. همچنین امضای قرارداد آغاز پروژه نیمه تمام آفتاب در مرکز شهر و پروژه هایی چون میدان مقاومت از دیگر خبر های خوش حوزه شهری بود.

کرونا محلی برای بروز ظرفیت های مردم ایران

اما از کنار بسیاری از اتفاقات ۹۸ که بگذریم. کرونا یکی از اصلی ترین اتفاقات سال ۹۸ بود. استان مرکزی دومین استانی بود که وجود یک فرد مبتلا به کرونا در آن به تایید رسید. همین موضوع باعث شد تا دلهره ای در بین مردم ایجاد شود و از طرفی استان مرکزی در خط مقدم جبهه مبارزه با آن قرار گیرد.

در این استان نیز مانند تمامی کشور تیم های درمانی و پزشکی در خط مقدم این جبهه شروع به فعالیت کردند و جانانه در مقابل این ویروس منحوس ایستادند. در کنار کادر درمانی این جهادگران و روحانیون و تیم های مردمی بودند که برای جبران کمبودها و کمک به مسئولین به خط شدند و به میدان آمدند و بار دیگر نشان دادند که مردم ایران مردم مواجهه با لحظه های سخت هستند. حضور روحانیت و گروه های جهادی ومردمی در خیابان ها برای ضد عفونی کردن جایگاه های مختلف، حضورشان در بیمارستانها برای دلگرمی دادن به بیماران و کمک به کادر پزشکی و ایجاد کارگاه تولید ماسک و محلولهای ضد عفونی کننده از جمله فعالیت هایی بود که در این ایام انجام شد.

«جهش تولید» کلید واژه اصلی مسئولین استان در سال ۹۹

سال ۹۸ با تمام فراز و نشیبهایش به پایان رسید و حالا وارد سال ۹۹ شده ایم سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال «جهش تولید» نامگذاری شده است. نگاهی به ظرفیت های فعال شده مردمی در سال ۹۸ نشان می دهد که با به کار گیری این ظرفیت ها می توان حرکت های بزرگی را در عرصه تولید به نمایش گذاشت. همچنین استان مرکزی به عنوان استانی صنعتی خود یکی از مهم ترین استان های هدف این شعار است که مسئولین کشوری و استانی باید توجه تمام و کمال خود را نسبت به این موضوع داشته باشند.

انتهای پیام/

,

مردم استانی که خود در مقابل سیل سد شدند

, مردم استانی که خود در مقابل سیل سد شدند, مردم استانی که خود در مقابل سیل سد شدند,

نگاهی به ماجرای سیل ۹۸ در استان مرکزی نشان می دهد که این استان نه تنها برای رفع خسارات وارده به خود در تلاش بود بلکه تمام همت خود را برای کمک به استان های بیشتر آسیب دیده ای چون لرستان و خوزستان به کار گرفت و سیل کمک های مردمی و غیر مردمی به سمت این استان ها روانه شد.

,

در همان ایام با به راه افتادن طرح جهاد همبستگی ملی همه ارگان ها، خیرین و گروه های مردمی، بسیج شدند تا بتوانند آن چنان که باید و شاید هم استان خود را و هم وطنان ساکن در دیگر استان ها را کمک برسانند.

,

در بعد کمک رسانی به مناطق سیل زده کشور بنا به گفته استاندار مرکزی در دومین اجلاس روسای اتحادیه‌های صنفی اراک، استان مرکزی رتبه نخست کمک رسانی به مناطق سیل زده را کسب کرد که ارسال ۵۰ کامیون کمک های اصناف استان نمونه ای از این موارد بود.

,

در کنار کمک های اصناف فعالیت های بسیج سازندگی استان با اعزام بسیجیان و روحانیون داوطلب به مناطق سیل زده نقش بسزایی در کمک رسانی به مردم سیل زده ایفا کرد. همچنین دست به کار شدن ۲۰۰ نفر از کارگران و متخصصان کارخانه های استان مانند کارخانه هپکو جهت تعمیر لوازم خانگی مردم آسیب دیده و حضور به موقع آنها در مناطق از دیگر اتفاقات قابل توجه بود.

,

موکب های اربعین استان مرکزی هم در آن ایام به راه افتادند و در اقدامی جهادی خود را به لرستان و خوزستان رساندند و در قرارگاه تعریف شده روزانه چندین هزار پرس غذای گرم برای مردم آسیب دیده تامین کردند.

,

, ,

خط و نشان بسیجیان برای سیل در استان مرکزی

, خط و نشان بسیجیان برای سیل در استان مرکزی, خط و نشان بسیجیان برای سیل در استان مرکزی,

اما در سطح استان بنا به گفته معاون عمرانی استاندار مرکزی بر اثر سیل فروردین ماه به بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد شد. در سطح استان نیز پس از بررسی های اولیه، گروه های مردمی و بسیج سازندگی وارد میدان شدند و فعالیت های خود را در قالب های مختلف آغاز کردند. امضای قرارداد بازسازی و نوسازی ۶۰۰ واحد مسکونی بین بسیج سازندگی و بهزیستی استان یکی از این اقدامات بود.

,

در ابتدا مقرر شد که از ۲۰ هزار واحد مسکونی ای که بسیج مستضعفین در سطح کشور ساخت آن را برعهده گرفته بود، ۵۵۰ واحد سهم استان مرکزی باشد که این تعداد در منطقه چگنی اجرا شود اما با توجه به حجم بالای آسیب ها در استان مرکزی با بررسی های انجام شده ۴۰۰ واحد از این تعداد به استان مرکزی و ۱۵۰ واحد باقی مانده به منطقه چگنی اختصاص یافت.

,

نکته مهم اینجاست که با گذر ایام به تدریج احداث هر یک از این واحدها اعلام شد که در پایان سال این آمارها نشان از بازسازی و ساخت صد ها خانه آسیب دیده در سیل را داشت.

,

جالب توجه آنجاست که حتی در ماجرای سیل استان سیستان و بلوچستان نیز استان مرکزی از استانهای فعال بود که کمک ۱۰۰ میلیونی شهرداری اراک به این استان نمونه ای از این کمک ها بود.

,

از هپکوی خاموش تا واگن و کمباین فعال

, از هپکوی خاموش تا واگن و کمباین فعال, از هپکوی خاموش تا واگن و کمباین فعال,

از دیگر اتفاقات مهم استان مرکزی تحولات صنابع این استان بود. تحولاتی که همچنان محوریتش شرکت پر حادثه هپکو بود. اما شرکت هایی مانند آذرآب و ماشین سازی و برخی واحد های تولیدی فعال در شهرک صعتی کاوه در شهر ساوه نیز با مسائل متعددی روبه رو شدند.

,

سال ۹۸ سالی بود که تجمعات و مطالبات کارگری دوباره به اوج خودش رسید و بار دیگر کارگران شرکتهای هپکو و آذرآب در  اقداماتی اعتراضی مسیر ریلی کشور را بستند و در اقدامی دیگر سفره های خالی خود را در میدان اصلی شهر پهن کردند.

,

, ,

وعده های پی در پی مسئولین و در خواست های پی در پی کارگران مطرح شد اما در نهایت آن طور که باید اتفاق خاصی لااقل برای شرکت هپکو رقم نخورد. وعده ها و خبر های امید بخش مسئولین تنها ارزش سهام هپکو را بالا برد ولی در تولید آن شرکت تاثیر چندانی نداشت.

,

وعده های قراردادهای مختلف با سازمان های مختلف کشور امیدهای بسیاری را تزریق می کرد اما پس از گذر مدتی تنها با تکرار این وعده ها مواجه می شدیم.

,

موارد قابل توجه در مورد تعدادی از این شرکت ها بازگشت موقت سهام شرکت هپکو به سازمان خصوصی سازی و همچنین تلاش برای واگذاری واگن پارس و آذرآب به شرکت مپنا بود. البته پیشنهاداتی در خصوص پذیرش هپکو توسط قرارگاه خاتم الانبیا نیز مطرح شد که قرارگاه به دلیل منع قانونی از پذیرش این شرکت خودداری کرد اما در اولین فرصت برای تامین وسایل مورد نیاز خود با مدیران هپکو قراردادی را به امضا رساند.

,

در میان رکود موجود در هپکو و عدم تغییر محسوس درآن، آن چه امید ها را زنده کرد افزایش سطح تولید و رکورد شکنی در واگن پارس بود. خبری که توسط مدیرعامل این شرکت اعلام شد که حجم تولید واگن این شرکت رکورد بیست سال گذشته را شکسته است. همچنین در کنار همه این موارد این شرکت کمباین سازی بود که تحت مدیریت صحیح و جهادی به تولید خود ادامه داد و حتی از محصولات جدید و به روز خود نیز رونمایی کرد و این امید را داد که در سال های آینده این روند را ادامه دهد.

,

آخرین خبر در خصوص صنایع استان خبر استاندار مرکزی در آخرین لحظارت سال بود که از پرداخت حقوق و مطالبات کارگران همه واحد های استان خبر داد و گفت که از این مطالبات تنها حقوق اسفند ماه هپکو و آذرآب باقی مانده است.

,

متاسفانه عدم حسابرسی شرکت هپکو تا این لحظه از اتفاقات نا خوشایند سال ۹۸ است اما چشم امید کارگران و رسانه ها به سال ۹۹ است که در آن مقصران اصلی زمین گیر شدن هپکو شناسایی شوند.

,

, ,

عید غدیری متفاوت در اراک

, عید غدیری متفاوت در اراک, عید غدیری متفاوت در اراک,

یکی از جالب توجه ترین اتفاقات سال ۹۸ در روز عید غدیر این سال رقم خورد. فعالیتی که به همت خیرین و مردم انجام شد و بازتاب های بسیار مناسبی داشت. برقراری بیش از ۱۱۰ دیگ غذای نذری به کمک خیرین و توزیع آن در مناطق محروم و در بین عابران در این روز عزیز، جنب و جوش خاصی را در شهر ایجاد کرد و به عنوان تجربه ای بی نظیر در اذهان مردم اراک ثبت شد.

,

, ,

شهدا نگین درخشان خیابان های شهر

, شهدا نگین درخشان خیابان های شهر, شهدا نگین درخشان خیابان های شهر,

برگزاری کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی استان مرکزی بود که در سال ۹۸ رقم خورد. کنگره ای که فعالیت هایش را از چندین سال قبل در حوزه تولید محتوا آغاز کرده بود و در انتهای سال ۹۷ و ابتدای ۹۸ با برگزاری اجلاسیه های متعدد فضای شهر را بنام و رسم شهدا مزین کرد.

,

جالب توجه آنجایی بود که در کنار اجلاسیه ها فعالیت های اجتماعی و خدمت رسانی به محرومین از جمله کارهای بزرگی بود که در کنگره شهدای استان مرکزی برگزار شد.

,

توزیع ۶۲۰ جهیزیه بین خانواده های کمتر برخوردار، تولید بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب، تولید دایره المعارف شهدای استان و بسیار فعالیت های کوچک و بزرگ دیگر از مجموعه اقدامات انجام شده دراین رویداد بزرگ فرهنگی بود. همچنین تبیین نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس از جمله ویژگی های خاص این کنگره بود.

,

, ,

نقش آفرینی دوباره آلودگی در هوای شهر

, نقش آفرینی دوباره آلودگی در هوای شهر, نقش آفرینی دوباره آلودگی در هوای شهر,

اما آنچه در سال ۹۸ مانند خیلی از سال ها تکرار شد آلودگی شهر اراک در زمستان بود که مدارس را برای روزهای زیادی به تعطیلی کشاند و حتی ساعت کار ادارات را جا به جا کرد. آلودگی ای که مسئولین از روند کاهشی آن نسبت به سال های گذشته گفتند و خودروهای شهری و وسایل نقلیه عبوری از کمربندی شهر اراک را عامل این اتفاق دانستند. البته استفاده دوباره نیروگاه و پالایشگاه شازند از مازت بدلیل کاهش فشار گاز در این آلودگی بی تاثیر نبود اما به گفته مسئولین این عامل کنترل شد و تلاشهای لازم در جهت به صفر رساندن مصرف مازوت در نیروگاه به کار گرفته شد.

,

این اتفاقت در حالی بود که بسیاری از مسئولین و کارشناسان علت آلودگی هوای شهرها بالاخص کلانشهر اراک را عدم اجرای قانون جامع هوای پاک می دانند. قانونی که موارد مدیریتی بسیاری برای کاهش سطح آلودگی هوای اراک در نظر گرفته است اما متاسفانه به دلیل عدم اجرای آن اراک همچنان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند.

,

, ,

پروژه های نیمه تمامی که تمام شد

, پروژه های نیمه تمامی که تمام شد, پروژه های نیمه تمامی که تمام شد,

افتتاح و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام شهر اراک از دیگر اتفاقات خوب سال ۹۸ بود که پس از سال ها رقم خورد. پروژه هایی چون پل شریعتی و پل ورزش از جمله مواردی بود که علی رغم کشو قوس های فراوان اما بالاخره در این سال افتتاح شد. در کنار همه اینها به گفته شهردار کلاشنهر اراک پروژه شهید کاوه نبیری و همچنین شهید صیدی از جمله پروژه های دیگری است که طی ماه های ابتدایی سال ۹۹ به بهره برداری می رسد. همچنین امضای قرارداد آغاز پروژه نیمه تمام آفتاب در مرکز شهر و پروژه هایی چون میدان مقاومت از دیگر خبر های خوش حوزه شهری بود.

,

, ,

کرونا محلی برای بروز ظرفیت های مردم ایران

, کرونا محلی برای بروز ظرفیت های مردم ایران, کرونا محلی برای بروز ظرفیت های مردم ایران,

اما از کنار بسیاری از اتفاقات ۹۸ که بگذریم. کرونا یکی از اصلی ترین اتفاقات سال ۹۸ بود. استان مرکزی دومین استانی بود که وجود یک فرد مبتلا به کرونا در آن به تایید رسید. همین موضوع باعث شد تا دلهره ای در بین مردم ایجاد شود و از طرفی استان مرکزی در خط مقدم جبهه مبارزه با آن قرار گیرد.

,

در این استان نیز مانند تمامی کشور تیم های درمانی و پزشکی در خط مقدم این جبهه شروع به فعالیت کردند و جانانه در مقابل این ویروس منحوس ایستادند. در کنار کادر درمانی این جهادگران و روحانیون و تیم های مردمی بودند که برای جبران کمبودها و کمک به مسئولین به خط شدند و به میدان آمدند و بار دیگر نشان دادند که مردم ایران مردم مواجهه با لحظه های سخت هستند. حضور روحانیت و گروه های جهادی ومردمی در خیابان ها برای ضد عفونی کردن جایگاه های مختلف، حضورشان در بیمارستانها برای دلگرمی دادن به بیماران و کمک به کادر پزشکی و ایجاد کارگاه تولید ماسک و محلولهای ضد عفونی کننده از جمله فعالیت هایی بود که در این ایام انجام شد.

,

«جهش تولید» کلید واژه اصلی مسئولین استان در سال ۹۹

, «جهش تولید» کلید واژه اصلی مسئولین استان در سال ۹۹, «جهش تولید» کلید واژه اصلی مسئولین استان در سال ۹۹,

سال ۹۸ با تمام فراز و نشیبهایش به پایان رسید و حالا وارد سال ۹۹ شده ایم سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال «جهش تولید» نامگذاری شده است. نگاهی به ظرفیت های فعال شده مردمی در سال ۹۸ نشان می دهد که با به کار گیری این ظرفیت ها می توان حرکت های بزرگی را در عرصه تولید به نمایش گذاشت. همچنین استان مرکزی به عنوان استانی صنعتی خود یکی از مهم ترین استان های هدف این شعار است که مسئولین کشوری و استانی باید توجه تمام و کمال خود را نسبت به این موضوع داشته باشند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه