اخبار داغ

در گفت‌وگویی عنوان شد؛

ورود موج جدید بارشی از عصر امروز در خراسان شمالی/ بارش برف در نقاط سردسیر استان

ورود موج جدید بارشی از عصر امروز در خراسان شمالی/ بارش برف در نقاط سردسیر استان
دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی گفت: براساس آخرین نقشه های هواشناسی سامانه بارشی موج جدید بارشی از عصر شنبه وارد استان خراسان شمالی می شود و تا صبح چهارشنبه از استان خارج می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا گلرخ، دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: براساس آخرین نقشه های هواشناسی موج جدید بارشی ازعصر امروز وارد استان خراسان شمالی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,  ,

وی با بیان اینکه عصر شنبه تا اوایل دوشنبه شب بارش، رگبار باران، احتمال رعد و برق، وزش باد شدید و تگرگ  دور از انتظار نخواهد بود، گفت: این سامانه بارشی تا اوایل شب دوشنبه استان را در بر می گیرد.

,

این کارشناس مسئول افزود: همچنین از دوشنبه شب بارش برف در مناطق سردسیر استان پیش بینی می شود که تا اوایل صبح چهارشنبه ادامه دارد.

,

وی با اشاره به کاهش 8 تا 10 درجه ای دما طی روزهای یک شنبه تا چهارشنبه ادامه داد: روان آب، یخ زدگی، کاهش دید در جاده های کوهستانی پیش بینی شده است.

,

گلرخ یادآور شد: در بحث توصیه های هواشناسی کاربردی در بخش کشاورزی عدم کودپاشی در زمان بارش، ممانعت از ورود روان اب و سیلاب به مزارع، استفاده از پوشش پلاستیکی در مزارع آسیب پذیر در مقابله با تگرگ و سرما مدنظر قرار گیرد.

,

وی اضافه کرد: در توصیه های بخش باغبانی عدم انجام کود و محلول پاشی در زمان بارش باران به ویژه در باغات انگور، استفاده از لوازم گرما زا در باغات با ایجاد دود و گرم کردن سطح افقی باغات را داشته باشند.

,

گلرخ خاطرنشان کرد: بعد از عبور سیستم بارشی در اواخر هفته از قارچ کش ها استفاده شود که درختان دچار سفیدک نشوند.

,

وی گفت: در بحث دامداری و زنبورداری و پرورش ماهی باتوجه به پیش بینی بارش عدم چرای دام در ارتفاعات، مسیل ها و حاشیه رودخانه ها، پایین آوردن سریع دام ها از کوهپایه ها به نقاط امن، عدم استقرار کندوهای عسل درارتفاعات، عایق بندی کندوها، ترمیم محل نگه داری دام و طیور و جلوگیری از ورود شاخ و برگ و خاشاک و روان اب آلوده به داخل استخر های ماهی در نظر گرفته شود.

,

گلرخ با عنوان اینکه باتوجه به شیوع کرونا در کشور و تاکیدات وزرات بهداشت از  سفرهای غیرضروری خودداری شود، گفت: در صورت سفرهای اضطراری همراه داشتن تجهیزات، اطمینان از سالم بودن خودرو، روشن کردن چراغ های خودرو، اطلاع از وضعیت جاده ها با شماره 141 اداره راهداری استان مدنظر قرار گیرد.

,

این کارشناس مسئول گفت: باتوجه به وزش باد شدید در برخی از ساعات از استحکامات دودکش بخاری ها اطمینان داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه