اخبار داغ

وزیر اقتصاد:

گمرک برای صادرات باید فرش قرمز پهن کند

گمرک برای صادرات باید فرش قرمز پهن کند
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در سال جهش تولید باید بستر صادرات فراهم‌تر باشد و در این زمینه گمرک باید برای صادرات فرش قرمز پهن کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صدا و سیما، فرهاد دژپسند در برنامه تیتر امشب شبکه خبر افزود: در حمایت از تولید باید بازار تقاضا را تنوع ببخشیم و گذشته از بازار داخل باید بازار خارج و صادرات را هم ببینیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وزیر اقتصاد با اشاره به رویکرد اقتصادی رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعار سال و تمرکز آن بر تولید در سال‌های اخیر گفت: تولید باید با سلیقه بازار همخوان باشد یعنی باید تکنولوژی تولید را بالا ببریم و کیفیت را ارتقا دهیم تا صادرات داشته باشیم و به جهش تولید برسیم.
,
 
,
او با بیان این که در جهت تحقق شعار امسال باید کار جدی‌تر انجام دهیم افزود: ما باید مسیر سرمایه گذاری‌ها را هموارتر کنیم چنان که سال گذشته هم ۵۰ درصد از قوانین زائد در مسیر سرمایه گذاری را کم کردیم.
,
 
,
دژپسند با بیان این که حجم نقدینگی با توجه به عمق اقتصادی کشور بالاست گفت: برای افزایش بهره وری از سرمایه ما نیاز به ارتقا فناوری داریم.
,
 
,
وزیر اقتصاد گفت: تأمین مالی تولید و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی باید از طریق بازار سرمایه انجام بپذیرد البته بانک‌ها هم در کنار بازار سرمایه همچنان دیده می‌شوند.
,
 
,
دژپسند با اشاره به این که معافیت‌های مالیاتی سال آینده هم ادامه خواهد داشت گفت: سال آینده افزایش مالیات نداریم، اما افزایش پایه مالیاتی خواهیم داشت در کنار ساماندهی معافیت‌های مالیاتی، نباید کاری کنیم که مؤدیان خوش حساب و تولید کنندگان دچار مشکل شوند.
,
 
,
او گفت: صنعت بیمه باید کارکرد اقتصادی پیدا کند و با توجه به شرایط کشور که سرمایه گذاری و تولید مخاطره آمیز است باید بیمه‌های جدید تعریف کنیم.
,
 
,
وزیر اقتصاد با اشاره به لزوم تحریک تقاضا و بهبود قدرت خرید مردم افزود: وظیفه تولید کنندگان، بهبود کیفیت، ایجاد جاذبه، توسعه تولید و قیمت متناسب و وظیفه مردم، ترجیح مصرف کالای تولید داخل بر مصرف کالای خارجی است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه