اخبار داغ

روحانی:

با کمک همه اقوام ایرانی کرونا را شکست می‌دهیم

با کمک همه اقوام ایرانی کرونا را شکست می‌دهیم
رئیس جمهور گفت: همه قومیت‌ها از فارس، کرد و ترک و سایر اقوام خیرانی دست به دست هم می‌دهیم و کرونا را شکست خواهیم داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، حجت‌الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر امروز در ارتباط با مسوولان کردستان که بصورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، از وضعیت کردستان در مقابله با ویروس کرونا اطلاع پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

رئیس جمهور در این ارتباط تصویری گفت: همه قومیت‌ها از فارس، کرد و ترک و سایر اقوام ایرانی دست به دست هم می‌دهیم و کرونا را شکست خواهیم داد و از این روزهای سخت عبور می‌کنیم.

,

روحانی همچنین از روند درمان بیماران کرونایی در کردستان و کاهش ورودی مسافران به این استان ابراز خوشحالی کرد و از مسوولان استانی در خصوص تدابیر مقابله‌ای با کرونا ویروس در کردستان تقدیر کرد.

,

وی با مدیرعامل و دو نفر از پرسنل کارخانه سیران یکتا سنندج در خصوص وضعیت تولید این کارخانه و مشکلات آن گفت‌وگو کرد و تبدیل خط تولید این کارخانه به تولید مواد ضدعفونی‌کننده را شایسته تقدیر دانست.

,

استاندار کردستان: کردستان ظرفیت تولید مواد ضدعفونی‌کننده استان‌های همجوار را دارد

, استاندار, کردستان,

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در ادامه اظهار داشت: کردستان یکی از استان‌هایی است که در زمینه تولید مواد ضدعفونی فعالیت دارد.

,

استاندار کردستان گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت الکل از استان‌های مرکزی، خوزستان و آذربایجان غربی تامین شد در صورتی که به اندازه نیاز ظرفیت تولید استان، الکل تامین شود نیاز استان‌های همجوار به مواد ضدعفونی را هم تامین خواهیم کرد.

,

وی تاکید کرد: مردم استان باید ویروس کرونا را جدی بگیرند، آمارها حکایت از افزایش ابتلا به این ویروس در کردستان دارد لذا از مردم خواهش می‌کنیم که ضمن رعایت بهداشت فردی، در خانه بمانند تا زنجیره انتقال قطع شود.

,

مرادنیا یادآوری کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال، دستگاه‌های خدمات‌رسان با یک سوم حجم نیرو کار می‌کنند و مابقی بصورت دورکاری فعالیت دارند.

,

استاندار کردستان ادامه داد: مراکز تجاری استان هم، جز فروشگاه‌هایی که کالاهای اساسی مردم را تامین می‌کنند، تا ۱۵ فروردین جاری تعطیل است.

,

وی همچنین گفت: کردستان امسال پذیرای مهمانان و مسافران نیست و در ورودی‌های استان تمام مراقبت‌ها انجام می‌شود.

,

مرادنیا همچنین بر توجه به توصیه‌های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت افراد مبتلا به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۶۵ نفر مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده‌ و ۲۹ نفر هم فوت کرده‌اند.

,

استاندار کردستان همچنین از کاهش ۴۴ درصدی ورودی مسافران به استان خبر داد و گفت: اگر چه مسافران ورودی کاهش یافته اما تردد کامیون‌ها از مرز باشماق ۱۵ درصد افزایش دارد و روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون از باشماق صادرات داریم.

,

مرادنیا تصریح کرد: تاکنون ۷۲۶ هزار نفر از جمعیت استان هم غربالگری شده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه