اخبار داغ

سیل جهادگران در مقابله با کرونا و سیل/سپاه ۴۲۰۰ بسته معیشتی ۵۰۰ هزارتومانی بین مردم استان بوشهر توزیع کرد

سیل جهادگران در مقابله با کرونا و سیل/سپاه ۴۲۰۰ بسته معیشتی ۵۰۰ هزارتومانی بین مردم استان بوشهر توزیع کرد
وی با اشاره به حضور فعال در خدمات رسانی به سیل زدگان شهرستان های جنوب استان، اظهار داشت: تخلیه‌ آب از منازل و معابر، تخلیه امکانات و لوازم وسایل خانوار ها، اسکان موقت در چادر، تهیه غذای گرم و توزیع بین آنان، و در نهایت باید گفت که این اقدامات توسط بیش از 100 گروه جهادی 20 نفره که حدود 2500 نفر می باشند در مناطق سیل زده در حال خدمت رسانی می باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ مدتی است کرونا ویروس دامن همه کشورهای جهان را گرفته و در پی آن استان بوشهر نیز سهمیی در مبتلا شدن مردم به این ویروس داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

بسیاری از دستگاه ها و عوامل بهداشت و درمان استان براساس وظیفه ای ذاتی که خود بصورت منظم اقداماتی را آغاز نمودند اما در کنار آنها نمیتوان از فعالیت های جهادی  نیروهای بسیج و سپاه در مقابله با این پدیده جدید چشم بست.

,

, ,

سرهنگ ذوالفقار عباسی فرد مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در مقابل با ویروس کرونا توسط مجموعه بسییج و سپاه استان، اظهار کرد:  ساماندهی و سازمان‌دهی جوانان محله ها با محوریت پایگاه های بسیج، در قالب گروه های جهادی جغرافیا محور و محله محور، آگاه سازی و اطلاع رسانی اهالی محله به طریق مختلف در خصوص رعایت اقدامات بهداشتی و درمانی، سازماندهی اقشار مختلف مردم (مهندسین، پزشکان، فرهنگیان، طلاب و…) در گروه های جهادی جهت بهره گیری از توان آنان،  تعامل با دستگاه های اجرایی مختلف برای بهره گیری از توان و ظرفیت های آنان، راه اندازی کارگاه های تولید ماسک توسط گروه های جهادی، مردم با محوریت پایگاه ها و حوزه های بسیج، ضد عفونی، گند زدایی و رفع آلودگی مراکز عمومی (پارک ها، پمپ بنزین ها، خود پرداز های بانک و…) مراکز بهداشتی (بیمارستان ها و درمانگاه ها)  مراکز فرهنگی و مذهبی در سطح محله ها و مراکز شهر ها، کمک و کنترل ورود و خروج مراکز شهرستان ها، شهر ها و روستا ها بخشی از اقدامات بسیج و سپاه بوده است.

,

وی بیان کرد: در حال حاضر ۶۴ کارگاه تولید ماسک با تولید روزانه ۴۲۶۰۰ عدد فعال بوده، که طی ۱۰ روز گذشته ۴۲۶۰۰۰ عدد ماسک توسط گروه های جهادی در استان تولید شده است  . تعداد افراد فعال در هر کارگاه تولیدی ۱۵ الی ۲۰ نفر است که در مجموع ۱۲۸۰ نفر می باشند.

,

, ,

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود:  بسته بندی و توزیع بیش از ۴۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش تقریبی هر بسته ۵۰۰ هزار تومان در مجموع رقمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بین خانواده های کم برخوردار و نیازمند و کارگرانی که امکان حضور در محل کار برایشان مقدور نبوده است از دیگر خدمات بسیج و سپاه در این ایام جهت کاهش تبعات اقتصادی این ویروس بر این قشر  می باشد.

,

, ,

عباسی فرد خاطرنشان کرد: بسیج و سپاه در طرح غربالگری ویروس کرونا فعالیت دارد که روزانه بیش از ۱۷۰ نفر شامل پزشک، پرستار، بهیار، کارشناسان بهداشت توسط بسیج ساماندهی و در مراکز درمانی در حال ارائه خدمات هستند.

,

وی با اشاره به حضور فعال در خدمات رسانی به سیل زدگان شهرستان های جنوب استان، اظهار داشت: تخلیه‌ آب از منازل و معابر، تخلیه امکانات و لوازم وسایل خانوار ها، اسکان موقت در چادر، تهیه غذای گرم و توزیع بین آنان، و در نهایت باید گفت که این اقدامات توسط  بیش از ۱۰۰ گروه جهادی ۲۰ نفره که حدود ۲۵۰۰ نفر می باشند در مناطق سیل زده در حال خدمت رسانی می باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه