اخبار داغ

امام جمعه سربیشه:

چرخ صنایع داخلی با حمایت از کالای ایرانی می‌چرخد/ مقابله با قاچاق کالا و واردات بی‌رویه راه رسیدن به جهش تولید

چرخ صنایع داخلی با حمایت از کالای ایرانی می‌چرخد/ مقابله با قاچاق کالا و واردات بی‌رویه راه رسیدن به جهش تولید
حجت‌الاسلام نجمی پور گفت: چرخ صنایع داخلی با حمایت از کالای ایرانی می‌چرخد و باید برای جوانان اشتغال ایجاد شود تا زمینه برای ازدواج آن‌ها نیز فراهم شود و چرخه معیوبی در کشور اتفاق نیافتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین احمد نجمی‌پور امام جمعه سربیشه در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص شعار سال 1399، اظهار کرد: نامگذاری شعار سال بر اساس ضرورت‌های کشور و با نگاه به مسائل اقتصادی کشور طراحی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی افزود: فلسفه نامگذاری سال‌ها از ابتکارات مقام معظم رهبری است که از دهه هفتاد شروع شده و این نامگذاری نشان‌دهنده شناخت عمیق ایشان از نیازها و ضرورت‌های کشور است.
,
 
,
امام جمعه سربیشه با طرح این سؤال که چه میزان به شعار سال عمل شده است؟ عنوان کرد: بسیاری از افراد که ادعای حمایت از کالای ایرانی دارند اما در عمل از کالای خارجی استفاده می‌کنند این نشان می‌دهد در عمل به شعارهای سال موفق نبوده‌ایم.
,
 
,
حجت‌الاسلام نجمی‌پور ادامه داد: اگر از کالای ایرانی استفاده کنیم زمینه برای اشتغال نیز فراهم می‌شود بنابراین شعار سال صرف این‌که در سربرگ ادارات باشد نیست بلکه باید عملیاتی شود و همه نهادها و مردم باید از شعار سال حمایت و به آن عمل کنند.
,
 
,
وی تأکید کرد: راه عمل به شعار سال، مقابله با قاچاق کالا و واردات بی‌رویه کالای خارجی است.
,
 
,
امام جمعه سربیشه گفت: اگر تولیدکنندگان داخلی کالای با کیفیت تولید کنند قطعا مصرف کننده نیز به آن گرایش پیدا می‌کند.
,
 
,
حجت‌الاسلام نجمی‌پور تصریح کرد: چرخ صنایع داخلی با حمایت از کالای ایرانی می‌چرخد و باید برای جوانان اشتغال ایجاد شود تا زمینه برای ازدواج آن‌ها نیز فراهم شود و چرخه معیوبی در کشور اتفاق نیافتد.
,
 
,
وی متذکر شد: اگر رفاه یک خانواده ایرانی را بهبود بخشیم و به شعار سال عمل کنیم و فقر و بیکاری در جامعه وجود نداشته باشد آن‌گاه تحریم دشمن نیز تأثیر زیادی نخواهد داشت و آثار مخرب فرهنگی از بین می‌رود و عدالت اتفاق می‌افتد.
,
 
,
امام جمعه سربیشه بیان کرد: دولت و همه ملت باید به شعار سال توجه کنند و شعار سال را به عنوان یک اصل کارشناسی شده نقشه راه خود قرار دهند.
,
 
,
حجت‌الاسلام نجمی‌پور به افزایش کیفیت و رقابت‌پذیری محصولات اشاره و عنوان کرد: استان خراسان جنوبی با محصولاتی چون عناب و زعفران باید با دنیا رقابت کند اما باید در ابتدا کیفیت را بالا برد.
,
 
,
وی ادامه داد: همچنین بحث فراوری محصولات در استان بسیار مهم است؛ چرا باید زعفران استان ما را کشورهای دیگر فراوری کنند و به چندین برابر قیمت به فروش برسانند؟
,
 
,
امام جمعه سربیشه گفت: باید به تولیدات داخل کشور و استان توجه ویژه‌ای شود و مسئولان نیز حمایت کنند چراکه وقتی کیفیت محصولات بالا رود علاوه بر مصرف کننده داخلی مصرف کننده خارجی نیز پیدا می‌کند.
,
 
,
حجت‌الاسلام نجمی‌پور تصریح کرد: مهمترین عامل اجرای رونق تولید در کشور این است که باید شعار سال باور همه باشد و بستر تولید کالای ایرانی فراهم شود و مانع خروج ارز برای خرید کالای خارجی شود چراکه اگر اشتغال در کشور احیا شود بسیاری از معضلات نیز حل می‌شود.
,
 
,
‌انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه