اخبار داغ

بانوی هنرمند عروسک‌ساز:

تولیداتم را از طریق شبکه‌های مجازی به فروش می‌رسانم/ کارم را با ۱۰۰ هزار تومان آغاز کردم

تولیداتم را از طریق شبکه‌های مجازی به فروش می‌رسانم/ کارم را با ۱۰۰ هزار تومان آغاز کردم
بانوی هنرمند عروسک‌ساز گفت: در ابتدا با ۱۰۰ هزار تومان فعالیت آموزش و یادگیری ساخت عروسک را آغاز کردم و سپس با گذشت زمان و با الگوبرداری از شبکه‌های مجازی و به کارگیری خلاقیت به کارم رونق بخشیدم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح‌قزوین؛ عروسک‌سازی حرفه‌ای است که این روزها بیشتر بانوان ایرانی را به فعالیت تشویق کرده و حال در جای جای استان و یا حتی کشور زنان بسیاری در این حرفه مشغول فعالیت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح‌قزوین,

البته که هنر از گذشته نزد ایرانیان بوده و در هر منطقه‌ای از کشور به سبک و گونه‌ای بروز و ظهور یافته‌است.

,

هنر عروسک‌سازی نیز مدتی است که وارد برخی خانه‌های ایرانی شده و در سبد هنری بانوان ایرانی جای گرفته‌است.

,

در گذشته هنر عروسک سازی به شیوه‌های مختلف از جمله ساخت عروسک‌های محلی و یا سنتی رواج داشت، اما با گذشت زمان عروسک‌های روسی وارد بازار شد و هنرمندان ایرانی با بکارگیری ذوق و استعداد خود عروسک‌های روسی را نیز به سبک ایرانی می‌سازند.

,

طاهره متقی یکی از هنرمندان عروسک‌ساز استان، حدود سه سال است که فعالیت خود را در عرصه‌ی عروسک‌سازی آغاز کرده‌ و اکنون در سن 48 سالگی یکی از مربیان برجسته‌ی استان در حوزه‌ی ساخت عروسک‌های پارچه‌ای شناخته شده است.

,

 

,

طاهره متقی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح‌قزوین؛ درباره‌ی فعالیت هنری خود اظهار کرد: از دوران جوانی به انجام کارهای هنری علاقه‌ داشتم و حدود 20 سالی است که در عرصه‌های مختلف هنری فعالیت دارم.

,

وی بیان کرد: کار هنری خود را با گل‌آرایی آغاز کردم و سپس در زمینه تاج‌سازی، ساخت هفت‌سین و در ادامه عروسک‌سازی مشغول فعالیت هستم.

,

این بانوی هنرمند افزود: در کنار عروسک‌سازی به کار آموزش ساخت عروسک هم مشغول هستم و تا به امروز بیش‌ از 150 کارآموز داشته‌ام که بیشتر آنها اکنون خود به عنوان تولیدکنندگان عروسک‌های پارچه مشغول فعالیت هستند.

,

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه مدرکی برای عروسک‌سازی وجود ندارد، من تمیزی و مهارت کار عروسک‌سازی را به عنوان مدرک این رشته به هنرجویانم گوشزد می‌کنم.

,

مربی آموزش عروسک‌های روسی به سبک ایرانی اذعان کرد: در ابتدا با ۱۰۰ هزار تومان فعالیت آموزش و یادگیری ساخت عروسک را آغاز کردم و سپس با گذشت زمان و با الگوبرداری از شبکه‌های مجازی و خلاقیت و ابتکاراتم به کارم رونق بخشیدم.

,

, ,

وی تصریح کرد: البته اکنون بیشتر شبیه‌سازی عروسک با عکس یا شکل انسان مرسوم است که گاهی فعالیت من نیز به این سمت سوق پیدا می‌کند.

,

متقی گفت: کارگاه آموزشی ندارم و کلاس‌هایم را در منزل برگزار می‌کنم، البته به علت سابقه‌ی فعالیت در بسیج در پایگاه محله، کلاس‌های مقدماتی و پیشرفته را با قیمت کمتری برگزار می‌کنم.

,

این بانوی هنرمند ابراز کرد: لوازم مورد نیاز برای ساخت عروسک شامل پارچه بدنه عروسک، لباس عروسک، موی عروسک و سایر ابزارها، بنا به درخواست مشتری است و چون هزینه‌ی موی عروسک کمی گران است با آموزش دوخت انواع کلاه سعی می‌کنم با هزینه‌ی کمتر متنوع ترین آموزش‌‌‌ها را به هنرجویانم ارائه دهم.

,

 

,

وی ادامه داد: از طریق شبکه‌های مجازی تولیدات خود را به فروش می‌رسانم گاهی اوقات هم با شرکت در نمایشگاه‌ها، سفارش تولید می‌گیرم، اما متاسفانه
نمایشگاه‌ها و غرفه‌هایی که در اختیار تولیدکنندگان گذاشتند بازدید کننده‌ی خوبی ندارد.

,
,

متقی بیان کرد: درخواست ما از مسئولین این است که نمایشگاه‌های آثار هنری را در مکان‌های پر بازدید برگزار کنند، تا سفارش بیشتری بگیریم و از این راه بتوانیم مخارج خود را تامین کنیم.

,

وی تصریح کرد: کشور و شهر ما مهد هنر و صنایع دستی است، اما متاسفانه هنرمندان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و این عدم حمایت هنرمندان گاهی یک هنر با ارزش را به دست فراموشی می‌سپارد.

,

این بانوی کارآفرین تاکید می‌کند: بیشترین سود یا نکته مثبت انجام کارهای هنری، ایجاد آرامش روحی و روانی برای انسان است، می‌توانم بگویم ساخت عروسک آرامش خاطر خاصی را برایم مهیا می‌کند.

,

وی افزود: در تلاشم تا یک کارگاه آموزشی دایر کرده و آموزش‌ ساخت عروسک را به طور رایگان به هنرجویان ارائه دهم و با این کار به بانوانی را نیازمند داشتن شغل و کسب درآمد هستند، کمک کنم و همگی با هم در راستای رونق تولید داخلی در کشور گام برداریم.

,

, ,

این مربی عروسک‌سازی ابراز کرد: توصیه‌ام به قشر جوان، یادگیری مهارت و هنر در سنین جوانی است، زیرا گاهی کسی یک مهارت بهتر از داشتن مدرک تحصیلی می‌تواند شرایط اقتصادی و زمینه‌ی شغلی را برای انسان فراهم کند.

,

وی در پایان گفت: توصیه ام به جوانان به‌ویژه خانم‌های خانه‌دار این است که از حرکت باز نایستند و با انرژی زیاد به سوی هدف مشخصی حرکت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه