اخبار داغ

حقیقت‌پور در گفت‌وگو با «تهران نیوز» مطرح کرد؛

ضرورت حذف قوانین مزاحم در سال جهش تولید/ باید از شعار فاصله گرفت

ضرورت حذف قوانین مزاحم در سال جهش تولید/ باید از شعار فاصله گرفت
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حتماً باید قوانینی که برای تولید مزاحمت ایجاد می‌کنند، در سال جهش تولید حذف شوند و به‌روز شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه خبری تهران نیوز، درباره عنوان سال ۹۹ که جهش تولید نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری، همه ساله ضروری‌ترین مطلب را برای کشور در نظر می‌گیرند، ولی متأسفانه مقامات و مسئولان اجرایی کشور به این مطالب فقط در حد یک مانور شعاری با شعار سال برخورد می‌کنند و تلاششان برای عملیاتی کردن آن ناکافی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی افزود: سال‌های سال است که اقتصاد مقاومتی و بحث بست و گسترش و توسعه تولید داخلی را رهبر انقلاب مطرح کرده‌اند که اگر اینها جدی گرفته می‌شد، امروز شاهد حل و فصل پاره‌ای مشکلات و مسائل بودیم.
,
 
,
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهش تولید امکان‌پذیر است، گفت: کرونا با تمام خسارت‌ها وزیان‌هایی که به کشور وارد کرد، اما یک مزیتی داشت و آن مزیت این است برخی واحدهای تولیدی مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده که پیش از کرونا تعطیل یا نیمه‌تعطیل بودند، دوباره فعال شدند و به صورت سه شیفت در حال تولید هستند؛ لذا این مسئله نشان داد که اگر عزم و یا جدیتی در جهش تولید صورت گیرد و تمام نهادهای دولتی و خصوصی و نیز مردم بخواهند می‌توانند جهش تولید را در سایر بخش‌ها بعد از ماجرای کرونا عملی سازند.
,
 
,
حقیقت‌پور با اشاره به سخنان دیروز رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت مبنی بر اینکه تمام مشکلات کشور ناشی از تحریم‌های آمریکاست، خاطرنشان کرد: اینکه اقدامات ضدایرانی آمریکایی‌ها در بروز برخی مشکلات در کشور مؤثر بوده قابل انکار نیست، اما تمام مشکلات کشور را نباید به تحریم و سیاست‌های آمریکا علیه کشورمان گره زد.
,
 
,
وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور اعتقاد دارند که مشکل آب خوردن ما هم به تحریم مرتبط است؛ در صورتی که این پرتاب مشکلات به بیرون از کشور است.
,
 
,
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات کشور ناشی از تحریم‌هاست، یادآور شد: از رئیس جمهور کشورمان انتظار می‌رود به‌طور منطقی تصمیم بگیرد. برای مثال در قضیه کرونا رئیس جمهور تا همین دیروز یک تصمیم منطقی و محکم نتوانست اتخاذ کند و تازه بعد از گذشت چندین هفته، روز گذشته از تصمیماتی در خصوص اعمال محدودیت در رفت و آمدها خبر داد؛ در صورتی که این تصمیم را باید چند هفته قبل اتخاذ می‌کرد نه اینکه بعد از مرگ هزاران نفر چنین تصمیمی را ابلاغ کنند.
,
 
,
حقیقت‌پور با اشاره به ضرورت حذف قوانین دست و پاگیر توسط مجلس شورای اسلامی برای عملیاتی‌سازی جهش تولید اظهار کرد: حتماً باید قوانینی که برای تولید مزاحمت ایجاد می‌کنند، در سال جهش تولید حذف شوند و به‌روز شوند.
,
 
,
به گفته او؛ متأسفانه برخی دستورالعمل‌هایی وجود دارند که صادرکننده و تولیدکننده را دلسرد می‌کنند و حتی گاهی اوقات مشاهده شده که تولیدکننده و صادرکننده به خاطر تولید و صادرات مؤاخذه می‌شوند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه