اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

فعالیت 100 ایستگاه هواشناسی در خراسان جنوبی/ خالی بودن 70 درصد چارت سازمان هواشناسی استان

فعالیت 100 ایستگاه هواشناسی در خراسان جنوبی/ خالی بودن 70 درصد چارت سازمان هواشناسی استان
خندان‌رو گفت: هواشناسی خراسان‌جنوبی یکی از سازمان‌هایی است که دارای کمترین تعداد نیرو است و با 30 درصد نیروی چارت سازمانی در استان فعالیت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علیرضا خندان‌رو مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی امروز در دیدار با آیت الله عبادی، اظهار کرد: هواشناسی وظیفه پایش، پیش‌بینی و تحقیقات علوم جوی در سطح استان را بر عهده دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود: همکاران ما در بیش از 100 ایستگاه هواشناسی در اکثر نقاط استان مشغول فعالیت هستند.
,
 
,
مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی بیان کرد: حدود 20 ایستگاه خودکار در استان داریم که به صورت شبانه روزی پایش وضعیت جوی را انجام می‌دهند.
,
 
,
خندان‌رو عنوان کرد: در مرکز پیش‌بینی نیز همکاران ما کار پیش‌بینی جوی و تحقیقات را بر عهده دارند و در زمینه مسائل مربوط به خشکسالی فعال هستند.
,
 
,
وی گفت: هواشناسی خراسان‌جنوبی یکی از سازمان‌هایی است که دارای کمترین تعداد نیرو است و با 30 درصد نیروی چارت سازمانی در استان فعالیت دارد.
,
 
,
مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی با کمبود امکانات که دارد اما با 90 درصد صحت پیش‌بینی بالاترین صحت پیش‌بینی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
,
 
,
خندان‌رو بیان کرد: میانگین بارندگی طی روزهای اخیر بیش از 40 میلی متر در سطح استان گزارش شده است و بیشترین بارندگی مربوط به روستای خرو طبس با 75 میلی متر اعلام شده است.
,
 
,
وی افزود: میانگین بارندگی استان تا به امروز حدود 105 میلی‌متر است که خوشبختانه نسبت به سال گذشته حدود 19 درصد و نسبت به بلند مدت حدود 23 درصد افزایش بارندگی را شاهد هستیم.
,
 
,
مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: هنوز خشکسالی های 18 ساله دامنگیر استان است و این بارندگی‌ها نتوانسته جبران خشکسالی‌ها را داشته باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه