اخبار داغ

در سن ۶۹ سالگی؛

بازیگر آمریکایی بر اثر کرونا درگذشت

بازیگر آمریکایی بر اثر کرونا درگذشت
مارک بلوم بازیگر سینما و تئاتر آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیپل، مارک بلوم که بازیگر شماری از نقش‌های مطرح روی پرده و صحنه‌های آمریکا بود، در ۶۹ سالگی برای ابتلا به کرونا درگذشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بلوم یکی از حداقل ۱۰۶۹ بیماری است که در آمریکا به کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست داده‌اند.

,

وی که در نیوجرسی متولد شده بود کار بازیگری‌اش را با تئاتر شروع کرد و سال ۱۹۷۷ برای نخستین بار در برادوی با نمایش «تاجر» روی صحنه رفت.

,

او در نهایت به سمت پرده بزرگ کشیده شد و نقش‌های قابل توجهی چون بازی در «جستجوی ناامیدانه سوزان» و فیلم «کروکودیل داندی» در سال ۱۹۸۶ را انجام داد.

,

وی در تلویزیون نیز نقش‌آفرینی کرد و در طول سه دهه در برنامه‌های مختلفی ظاهر شد که «جایی»، «میامی وایس»، «بال‌ها»، «فریزر»، «سوپرانوها»، «جناح غربی» «نظم و قانون»، «همسر خوب»، «لیست سیاه» و «مردم پیچیده» از جمله آنها هستند.

,

با این حال بلوم هرگز تئاتر را رها نکرد و بر صحنه تئاترهای نیویورک همواره ظاهر می‌شد. او در برادوی ۹ بار روی صحنه رفت که «گمشده در یونکرز» در سال ۱۹۹۱، «فارغ التحصیل» در سال ۲۰۰۲، «۱۲ مرد خشن» در سال ۲۰۰۴ و بازی در دو نمایش از گور ویدال در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۲ از جمله آنهاست. او آخرین بار سال ۲۰۱۳ در برادوی در نمایشی با عنوان «احزاب سرهم بندی شده» روی صحنه رفته بود.

,

وی در نمایش‌های بیرون از برادوی نیز در ۲۶ نمایش بازی کرده بود.

,

با انتشار خبر درگذشت وی دیروز پنجشنبه بسیاری از همکاران و هم‌بازی‌های وی در سوگ او نوشتند که نمایشنامه‌نویسان هورایزنز و خانه تئاتر بیرون برادوی از جمله آنها بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه