اخبار داغ

در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شد؛

ممنوعیت ورود افراد غیرساکن به تمام شهر‌های مازندران

ممنوعیت ورود افراد غیرساکن به تمام شهر‌های مازندران
به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، از بامداد امروز ورود افراد غیرساکن به تمام شهر‌های مازندران ممنوع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، بامداد امروز (8فروردین) محدودیت آمدو شد بین شهری با ممنوعیت ورود افراد غیرساکن در مازندران اجرایی شد.

بر این اساس در دوره اجرای این طرح تا 15فروردین که در صورت نیاز تمدید خواهد شد؛ نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو و بیمه نامه خودرو و کارکنان دستگاههای دولتی که محل سکونت آنها با محل کارشان در یک نقطه قرار ندارد با ارائه کارت شناسایی و احراز تیم های تشخیصی مستقر در مبادی کنترلی صورت می‌گیرد.

در اجرای این طرح خروج افراد غیرساکن و مسافر بدون ورود به شهرها با تسریع و هدایت به کنارگذرگاهها انجام می شود و تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها و مایحتاج مردم و سوخت نیز مشمول ممنوعیت ها نمی‌شود.

به منظور تضمین اجرای طرح، در مرحله کنترل در صورتی که افراد غیرساکن شهرستان یا منطقه باشند از ورودشان جلوگیری خواهد شد، خودروهای افراد متخلف از این مقررات به مدت یک ماه با دریافت تمام هزینه های جانبی توقیف و پانصدهزار تومان جریمه و همچنین واحدهای صنفی متخلف نیزبا هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی به مدت یک ماه پلمپ می شود.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا؛ مدارس و دانشگاه ها، پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی، استخرها و... که محل تجمع افراد هستند تا پایان زمان طرح تعطیل خواهند بود، ادارت دولتی حداکثر با یک سوم نیروهای اداری و به صورت شیفت بندی خدمات رسانی خواهند نمود، برگزاری هر گونه مراسم که موجب تجمع افراد شود (اعم از رسمی و غیررسمی) ممنوع است و محدودیت حداکثری در جابجائی مسافر با هواپیما، قطار و اتوبوس های بین شهری ضمن اجرای کامل پروتکل های بهداشتی، اعمال می شود.

لزوم توجه مردم در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

نماینده ولی فقیه در مازندران و استاندار با هدف همکاری مردم در خصوص اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و استمرار ماندن در خانه تا فراهم شدن زمینه قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا پیامی منتشر کردند.

متن دعوت آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران و احمد حسین زادگان استاندار مازندران از هم استانی‌ها در خصوص همکاری در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت جزییات این طرح و استمرار ماندن در خانه تا فراهم شدن زمینه قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا و کنترل این بیماری، به شرح زیر است؛

مردم شریف مازندران! از زمان انتشار ویروس منحوس کرونا، اقدامات لازم، به موقع و ضروری به منظور مقابله با آن صورت گرفت و فعالیت‌های بسیاری به صورت شبانه‌روزی در حوزه‌های پیشگیری، مقابله و درمان بیماران از سوی اقشار مختلف خاصه، مجاهدان خط مقدم و مدافعان سلامت، اعم از پزشکان، پرستاران و کادر و پرسنل خدوم بهداشت و درمان و نیز نیروهای همیشه در صحنه جهادی و جوانان مؤمن انقلابی به عمل آمد.

اینک؛ طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیر ضروری در سطح کشور بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا از بامداد جمعه هشتم تا ۱۵ فروردین ماه در کشور اجرا می‌شود که در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اجرای طرح تمدید خواهد شد.

بدینوسیله از مردم فهیم، آگاه و بافرهنگ مازندران انتظار داریم تا با رعایت همه جزییات طرح و استمرار ماندن در خانه، ضمن یاری کردن کادر درمانی کشور که روزهای بسیار سختی را برای نجات جان هم‌وطنان می‌گذرانند، کمک کنید تا بزودی شاهد قطع زنجیره شیوع این ویروس و کنترل کامل آن باشیم، ان شاء الله تعالی.

بدیهی است این برنامه صرفا در جهت حمایت و پشتیبانی و صیانت از جان هم‌وطنان و هم‌استانی‌های عزیز اعمال و اجرا می‌شود و توقع می‌رود، همگان، به عنوان یک تکلیف و وظیفه اخلاقی، اجتماعی و انسانی برای مراقبت از جان خود و عزیزانمان رعایت کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, لزوم توجه مردم در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه