اخبار داغ

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان مطرح کرد؛

سیر صعودی مبتلایان به کووید۱۹ در استان کرمان/ مردم شعار «در خانه بمانیم» را جدی بگیرند

سیر صعودی مبتلایان به کووید۱۹ در استان کرمان/ مردم شعار «در خانه بمانیم» را جدی بگیرند
مهدی شفیعی گفت: از مردم خواستارم که شعار ” در خانه بمانیم ” را جدی بگیرند و این بدان معنی نیست که پدربزرگ و مادربزرگ ها رفت و امد کنیم و آن ها را در خانه خودمان بیاوریم چرا که این رفت و آمد ها در آینده مشکل ساز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از راه آرمان؛  مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ظهر امروز در نشست خبری ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و براساس نتایج آزمایشگاهی  ۱۶ مورد جدید قطعی مبتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان تشخیص داده شد از این رو با احتساب ۱۶ مورد جدید، مجموع موارد قطعی متبلا به کرونا ویروس در استان کرمان از آغاز اپیدمی تا امروز به ۲۲۸ مورد رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: از میان ۱۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، ۸مورد خانم و ۸ مورد آقا بوده اند که از این تعداد سه مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، چهار مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و بقیه موارد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بوده است.

,

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی درباره تفکیک شهرستانی موارد قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در حوزه این دانشگاه توضیح داد: در حوزه علوم پزشکی کرمان به تفکیک شهرستان ها، یک مورد در کوهبنان(نخستین مورد ابتلاء در این شهرستان)، یک مورد در شهرستان زرند، سه مورد در شهرستان بافت و چهار مورد مربوط به بیمارستان های سطح شهر کرمان بوده است.

,

شفیعی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دو مورد دیگر به جانباختگان ناشی از بیماری کرونا د راستان کرمان اضافه شد از این رو در مجموع جانباختگان ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان به ۲۵ نفر رسیده است  که از دو مورد جدید، یک مورد مربوط به شهرستان کرمان و یک مورد مربوط به شهرستان زرند است.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تشریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته  ۵۷ مورد بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های سطح استان کرمان بستری شده اند که مجموع بستری های ناشی از بیماری حاد تنفسی از ابتدای اپیدمی تاکنون به ۱۶۴۱ مورد رسیده است .

,

وی افزود: از ۵۷ مورد بیمار حاد تنفسی در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰ نفر داری علائم بالینی شک به ابتلا به کروناویروس جدید بوده که تحت آزمایش قرار گرفته اند.

,

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد:  از آغاز اپیدمی بیماری کرونا تاکنون مجموع موراد محتمل به ابتلا به ویروس کرونا در سطح استان کرمان ۱۰۸۲ مورد بودده است که  ۳۶ بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا در سطح بیمارستان های استان کرمان بستری هستند.

,

شفیعی توضیح داد: گذشته در سطح استان ۱۵ بیمار کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده و تعدادی به منزل رفته و دو یا سه مورد به نقاهتگاه هدایت شده اند که با احتساب این ۱۵ بیمار بهبود یافته مجموع بیماران بهبود یافته در استان کرمان ۱۲۱ مورد است.

,

وی تاکید کرد: متاسفانه هر چه جلوتر می رویم و با گذر زمان موراد ابتلا به بیماری کرونا د رخانه ها افزایش یافته است برای مثال از ۱۶ مورد جدید مبتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان در ۲۴ ساعت گذشته، سه مورد جدید شهرستان بافت، هر سه مورد مربوط به یک خانواده بود و این نشان می دهد این اپیدمی در فاز استقرار قرار گرفته است.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: از مردم خواستارم که شعار ” در خانه بمانیم ” را جدی بگیرند البته این بدان معنا نیست که در خانه ها رفت و آمد داشته باشیم و یا پدربزرگ و مادربزرگ ها را در خانه خودمان بیاوریم چرا که این رفت و امد ها در آینده مشکل ساز می شود.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره ابتلای کادر درمانی استان به این ویروس نیز گفت: ۲ مورد پرسنل مراقبتی و درمانی استان از موارد جدید ابتلای روز گذشته هستند که با احتساب این دو نفر، در مجموع ۱۷ نفر از کادر درمانی استان کرمان مبتلا به کروناویروس شده که چهار نفر همکاران پزشک و مابقی کادرهای پیراپزشکی و مراقبتی بوده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه