اخبار داغ

قطره ای از دریای «مکتب حاج قاسم»؛

پاسدار شهیدی که همه داشته هایش از آن مردم بود

پاسدار شهیدی که همه داشته هایش از آن مردم بود
«مکتب حاج قاسم» یکی از ارزشمندترین سیره و روش هایی است که هر فرد پاسداری می تواند برای گام برداشتن در راه مهم و خطیر پاسداری از ارزش ها و انقلاب به کار ببندد، مکتبی که اکنون دوستان و همرزمان جاج قاسم باید آن را به نسل جوان امروز گویا و روشن سازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛ حمید حسنی یکی از فرمانده گردانهای لشکر ۴۱ ثارالله در دوران جنگ تحمیلی بوده است، از همان هایی که خود را جزو بچه های حاج قاسم می دانند. همان پاسدارانی که در طول ۸ سال دفاع مقدس با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی از خاک وطنشان دفاع کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اکنون فرمانده ” سپهبد حاج قاسم سلیمانی ” طعم شیرین شهادت را چشیده است و بچه های حاج قاسم بر خود می دانند که مکتب او را به جوانان و نسل امروز بازگویی کنند و بشناسانند.

,

حمید حسنی در توصیف خصوصیات و روحیات پاسدار شهید قاسم سلیمانی، به خبرنگار ما گفت: حاج قاسم معتقد بود که پاسداری شغل نیست بلکه یک وظیفه خطیر بر دوش کسی است که این لباس سبز را بر تن می کند، او می گفت  به پاسداری به چشم شغل نباید گریست.

,

وی ادامه داد: حاج قاسم یک پاسدار ولایت مدار بود و در هر شرایطی دوست داشت تا در کنار مردم باشد، گاهی حاج قاسم را از این که در میان جمعیت می رفت نهی می کردیم اما او شدیدا ناراحت می شد و با ما برخورد می کرد و می گفت هر چه مقام و پست دارم بخاطر وجود همین مردم است بنابراین باید هر چه دارم برای آنان باشد.

,

این دوست و همرزم حاج قاسم بیان کرد: مهم ترین ویژگی حاج قاسم گذشت از جان و مال خود آن هم برای خاطر مردم بود آنگونه که با شهادتش این را ثابت کرد و تنها خانه اش را وقف بیت الزهرا (س) کرد.

,

حسنی توضیح داد: ویژگی مهم دیگری که حاج قاسم داشت صله رحم بود، او زمانیکه به زادگاه خود روستای قنات ملک می رفت به همه اقوام، خویشان و بزرگان روستا سرکشی می کرد، آنقدر با آنها صمیمی بود که همدیگر را با اسم کوچک صدا می زدند، حاج قاسم آنقدر به صله رحم ارزش قائل بود که با وجود تمام مشغله های کاری اش اگر از دوستان و یا خویشانش کسی در بیمارستان بود حتما به آن ها سرکشی می کرد.

,

وی تاکید کرد: اطاعت بی چون و چرا از پدر و مادر ویژگی دیگری است که در طول سالها دوستی با حاج قاسم بارها و بارها شاهدش بودم، او با این که نیمه های شب به کرمان می آمد اما در همان لحظه عزم رفتن به سوی پدر و ماردش را می کرد و در انجا نیز با وجود خستگی های ناشی از ماموریت هایش اما در خدمت پدر و مادرش بود.

,

رزمنده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: حاج قاسم جاذبه نظامی داشت اما بیش از آن جاذبه ای داشت که سبب شد دل ها از هر قشر و افکاری را به سمت خود جذب کند.

,

حسنی در ادامه به خاطره ای اشار کرد و گفت: تعدادی از بچه های فرمانده گردانها در  دوران دفاع مقدس و از بچه های حاج قاسم بودیم که بسیار اصرار داشتیم تا ما را نیز به جبهه های جنگ در هر کجای جهان اسلام که باشد، ببرد اما حاج قاسم در برابر اصرار های فراوان ما پاسخ داد که اگر نیاز باشد حتی حاضرم پدرم را به مناطق جنگی ببرم اما این را به شما می گویم در آینده برای این انقلاب آنقدر سختی، بحران و دشمنی بوجود می آید که شهیدان آرزو می کنند ای کاش ما دوباره زنده می شدیم و برای این انقلاب جان ناقابل خود را فدا می کردیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه