اخبار داغ

یکی از فرماندهان سابق سپاه مطرح کرد؛

نحوه شکل گیری سپاه شهرستان رزن/پاسداری از انقلاب اسلامی مهمترین انگیزه ورود به سپاه بود

نحوه شکل گیری سپاه شهرستان رزن/پاسداری از انقلاب اسلامی مهمترین انگیزه ورود به سپاه بود
علیمردان جعفری با بیان اینکه انگیزه ما از ورود به سپاه حفظ انقلاب و اسلام در برابر خطرات بود گفت: یک روزی با شهید مجید حسینی در مورد سپاه مشورت کردیم و با هم گفتیم که از نام این نهاد پیداست که به دنبال محافظت از انقلاب و اسلام است و این مهمترین دلیل ما برای حضور در سپاه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ پاسداری و حفاظت از یک موجود شاید سخت ترین و البته مهمترین کاری است که یک انسان می تواند در طول عمر خود بر عهده بگیرد. انقلاب اسلامی با سابقه مجاهدت صدها هزار شهید و عالم در طول تاریخ شیعه و کشور ایران موجودی زنده و دارای اهمیتی بسیار بیش از جان هر انسانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

حفاظت از چنین موجودی قطعا از حفاظت از هر چیز دیگری در این دنیا مهمتر است. انقلابی که بر اساس آرمان حقیقت طلبانه شیعه قرار است مقدمه ای بر انقلاب جهانی حضرت مهدی و منجی عالم باشد نیاز به حفاظتی پولادین متشکل از انسانها و ساختارهای به شدت آب دیده و متعهد دارد.

,

روز پاسدار از این جهت محلی و زمانی برای مرور روزهای آغازین تاسیس این نهاد و نام انقلابی است. به همین منظور برای آشنایی با چگونگی شکل گیری این نهاد انقلابی در شهرستان ولایتمدار رزن به سراغ یکی از قدیمی ترین پاسداران در شهرستانهای رزن و درگزین و از موسسین سپاه شهرستان رفته ایم و با او در خصوص چگونگی پاسداری و تاسیس سپاه گفت و گو کرده ایم.

,

علیمردان جعفری متولد روستای پشتجین از توابع کنونی شهرستان درگزین و سابق شهرستان رزن است.

,

سالها حضور در رده های  مدیریتی سپاه و جبهه های نبرد با صدامیان از او فردی شناخته شده در رده های مختلف سپاه استان همدان ساخته است. متن زیر حاصل گفت و گوی ما با علیمردان جعفری از یادگاران دفاع مقدس و فرماندهان سابق سپاه شهرستان رزن است.

,

عصر همدان : سپاه شهرستان رزن چگونه شکل گرفت؟ گفته می شود شما از نفرات نخست سپاه در شهرستان بوده اید.

, عصر همدان : سپاه شهرستان رزن چگونه شکل گرفت؟ گفته می شود شما از نفرات نخست سپاه در شهرستان بوده اید., عصر همدان : سپاه شهرستان رزن چگونه شکل گرفت؟ گفته می شود شما از نفرات نخست سپاه در شهرستان بوده اید.,

جعفری: سالهای 58 ، 59 و  قبل از آغاز جنگ از سپاه همدان برای شناسایی افراد تاثیر گذار و انقلابی به منظور  تاسیس سپاه رزن یک گروه به شهرستان آمده بودند و از معتمدین شهرستان مانند آیت الله انواری تحقیقاتی در این زمینه به عمل آمده بود که چه کسانی می توانند عهده دار این مسئولیت شوند.

, جعفری:,

معتمدین شهرستان 7 نفر از جوانانی که در سالهای قبل از انقلاب نیز در سازماندهی فعالیتهای انقلابی نقش داشتند که آقایان ابراهیمعلی معصومی، شهید علی مجیدی، خسرو اکبری صادق، عبدالله اصغری، صدقعلی شریفی، عبدالله میرزایی و بنده هفت نفری بودیم که از طرف سپاه برای عضویت در سپاه شناسایی شده بودیم.

,

, ,

عصر همدان: نام کسانی که برای تحقیقات و شناسایی افراد جهت عضویت در سپاه آمده بودند را به خاطر دارید؟

, عصر همدان: نام کسانی که برای تحقیقات و شناسایی افراد جهت عضویت در سپاه آمده بودند را به خاطر دارید؟, عصر همدان: نام کسانی که برای تحقیقات و شناسایی افراد جهت عضویت در سپاه آمده بودند را به خاطر دارید؟,

جعفری: آن طور که خاطرم هست برادران رضوانی و قشمی از گزینش سپاه همدان جهت شناسایی و معرفی افراد مستعد و ارزشی جهت عضویت در سپاه و تاسیس سپاه شهرستان به رزن آمده بودند.

, جعفری:,

عصر همدان: پس از اینکه این معرفی نامه ها برای شما ارسال شد در مرحله بعد چه اتفاقی افتاد؟

, عصر همدان: پس از اینکه این معرفی نامه ها برای شما ارسال شد در مرحله بعد چه اتفاقی افتاد؟, عصر همدان: پس از اینکه این معرفی نامه ها برای شما ارسال شد در مرحله بعد چه اتفاقی افتاد؟,

جعفری: ما پس از انجام مراحل مقدماتی گزینش به عنوان اولین پاسداران رزنی در پادگان ابوذر همدان به مدت دو هفته مشغول آموزش شدیم و پس از آموزش از تیرماه در سپاه همدان مشغول فعالیت بودیم.

, جعفری:,

عصر همدان: در همدان ماندید یا به شهرستان رزن مامور شدید؟

, عصر همدان: در همدان ماندید یا به شهرستان رزن مامور شدید؟, عصر همدان: در همدان ماندید یا به شهرستان رزن مامور شدید؟,

جعفری: سردار طائفه نوروزی که پس از خواهر دباغ به فرماندهی سپاه همدان منصوب شده بود از بنده خواستند تا در رزن برای تاسیس سپاه شهرستان رزن یک ساختمانی را از منابع  شهرستان  فراهم کنم. ما با کمک مسئول وقت آموزش و پرورش ساختمان ناحیه قدیم در مجاورت شبکه بهداشت و درمان فعلی را برای سپاه شهرستان رزن تحویل گرفتیم. در آن زمان این ساختمان یک مدرسه متروکه بود.

, جعفری:,

عصر همدان: پس از تامین ساختمان سپاه شهرستان تاسیس شد؟

, عصر همدان: پس از تامین ساختمان سپاه شهرستان تاسیس شد؟, عصر همدان: پس از تامین ساختمان سپاه شهرستان تاسیس شد؟,

جعفری: در روزهای آغاز تاسیس سپاه ناحیه رزن بودیم که از ما خواسته شد تا برای جنگ عازم جبهه شویم. بعد از حضور ما در جبهه شهید سید اکبر حسینی و برادر طیب عهده دار آغاز به کار سپاه شهرستان رزن شدند.

, جعفری:,

عصر همدان: تا چه زمانی در جبهه حضور داشتید؟

, عصر همدان: تا چه زمانی در جبهه حضور داشتید؟, عصر همدان: تا چه زمانی در جبهه حضور داشتید؟,

جعفری: در سال 61 بنده پس از حضور در جبهه مجددا به شهرستان رزن مامور شدم و تاسیس حوزه بسیج شهر قروه درگزین را برعهده گرفتم. پس از آن به عنوان فرمانده سپاه قهاوند معرفی شدم و تا سال 63 در این مسئولیت حضور داشتم. در سال 63  نیز توسط شهید صوفی به عنوان فرمانده سپاه رزن معرفی و تا سال 65 در این مسئولیت حضور داشتم.

, جعفری,

عصر همدان: پیش از اینکه انقلاب پیروز شود نخستین بار چگونه با مسائل انقلاب و مبارزه علیه رژیم طاغوت آشنا شدید؟

, عصر همدان: پیش از اینکه انقلاب پیروز شود نخستین بار چگونه با مسائل انقلاب و مبارزه علیه رژیم طاغوت آشنا شدید؟, عصر همدان: پیش از اینکه انقلاب پیروز شود نخستین بار چگونه با مسائل انقلاب و مبارزه علیه رژیم طاغوت آشنا شدید؟,

جعفری: در سال 56 یکی از اقوام ما در شهر تهران دانشجو بود و با مباحث مبارزاتی آشنایی داشت ما را از وضعیت کشور، اندیشه متعالی امام خمینی ره و بخصوص ظلمهایی که ساواک به مردم روا می داشت مطلع کرد.

, جعفری,

عصر همدان: شما برای نخستین بار چگونه وارد مبارزه شدید؟

, عصر همدان: شما برای نخستین بار چگونه وارد مبارزه شدید؟, عصر همدان: شما برای نخستین بار چگونه وارد مبارزه شدید؟,

جعفری: هنگامی که من در جریان وضعیت کشور و مبارزات امام برای پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفتم دانش آموز دبیرستان در شهر قروه بودم و در این دبیرستان به همراه افراد و برادران دیگری در دبیرستان اقدام به برگزاری راهپیمایی های اعتراضی در  پاییز سال 57 کردیم.

, جعفری:,

عصر همدان: انگیزه اصلی شما از ورود به سپاه و لباس مقدس پاسداری چه مسئله ای بود ؟

, عصر همدان: انگیزه اصلی شما از ورود به سپاه و لباس مقدس پاسداری چه مسئله ای بود ؟, عصر همدان: انگیزه اصلی شما از ورود به سپاه و لباس مقدس پاسداری چه مسئله ای بود ؟,

جعفری: انگیزه ما از ورود به سپاه حفظ انقلاب و اسلام در برابر خطرات بود. یک روزی با شهید مجید حسینی در مورد سپاه مشورت کردیم و با هم گفتیم که از نام این نهاد پیداست که به دنبال محافظت از انقلاب و اسلام است.  این مهمترین دلیل ما برای حضور در سپاه بود.

, جعفری,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه