اخبار داغ

یادداشت؛

سوم شعبان جشن تجلی فرهنگ عاشورایی است

سوم شعبان جشن تجلی فرهنگ عاشورایی است
شعبان آغاز حسینی بودن، عباسی عمل کردن، سجاد گونه در وادی عشق الی الله سیرکردن است. شعبان رنگ سرخ تولد زمینی و عروج آسمانی را به همراه دارد. در این ماه بزرگ اگر جه هیچ شهادتی رخ نداده است، خونی از امامان شیعه برزمین ریخته نشده است اما بوی و عطر فرهنگ عاشورایی و شهادت طلبی می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طنین یاس، شعبان المعظم مملو است از روزهای پربرکت ولادت حضرت امام حسین( ع) که روز پاسدار نامیده می شود،، ولادت حضرت ابوالفضل عباس (ع) که به نام روز جانباز مزین است، روز جمهوری اسلامی ایران که قدرت و هیمنه اش، خار چشمان ابر قدرت های پوشالی است، روز طببعت که پاسداشت نعمتی بزرگ و زیبا از جانب خدای متعال است، ولادت حضرت علی اکبر(ع) که به نام جوانان سرزمین مان، جوانی را شکرگذاریم و از جوانان خود چشم امید برای آینده ای روشن داریم، روز ملی فناوری هسته ای که تحریم ها را برای داشتنش به جان خریدیم و مقتدرانه به پاسداشت خون شهیدان دانشمندمان ایستاده ایم و روزز هنر اتقلاب اسلامی که بزرگ ترین آن وحدت است و وحدت است و وحدت بین مسلمین، ولادت حضرت قائم (عج) که چون امام فرزانه و راحل مان انتظار فرج از نیمه خرداد داریم.
شعبان آغاز حسینی بودن، عباسی عمل کردن، سجاد گونه در وادی عشق الی الله سیرکردن است. شعبان رنگ سرخ تولد زمینی و عروج آسمانی به همراه دارد که یکی به اذن خداست و آن دیگری در راه خداست.
در این ماه بزرگ اگر چه هیچ شهادتی رخ نداده است، خونی از امامان شیعه برزمین ریخته نشده است اما بو و عطر فرهنگ عاشورایی و شهادت طلبی می دهد. انتظار فرج را با اشک دیده منتظران واقعی یعنی یاران آخرالزمانی امام حسین علیه السلام پیوند می زند.
کربلا در این ماه صاحبدار می شود، حسین بن علی پا به عرصه وجود می نهد، عباس به گونه ای دیگر ادب می کند و سال ها بعد ؛ یک روز بعد از تولد ارباب و مولایش به دنیا می آید و کربلا را علمدار می کند و اینگونه عشق و عاشقی، دل و دلدادگی ، امیر و سپهسالاری در جهان رنگ می گیرد و هرگز رنگ نمی بازد!
کربلای ایران نیز به همین گونه است، مکتب خمینی ، راه حسینی را در پیش می گیرد. فرمانده هان جوان خمینی(ره)، عباس گونه سر و دست می دهند تا خاک شیعه، ناموس وطن به دست اغیار نیفتد! سپاهیان لباس رزم سبز به تن می کنند تا خون ریخته شده از پیکرمطهرشان، لاله صفت در گلستان شهدا بی نشان هایی نامدارشان کند، بسیجیان سربند یا زینب و یا حسین و یا زهرا علیهم السلام می بندند تا پیروز دوباره و چند باره ی جبهه جنگ علیه باطل شوند!
شعبان با مولودهای مبارکش، قیام علیه ظلم را ابدی کرده است یک روز از در کربلای عراق صدر اسلام، یک روز در ایران، یک روز در لبنان، یک روز در فلسطین، یک روز در بحرین ، یک روز در سوریه و امروز کربلای بزرگ در یمن در حال اتفاق افتادن است و باز هم لشکر حسینی و باز هم پیروزی خون بر شمشیر و لباس سبز و سرخ پاسداری ..
آری ! این ماه عزیز ، آهنگی رجز گونه و عشقی بی بدیل به همراه دارد. آهنگ و عشقی که همین جوانان را در مکتب حسینی در زیر لوای پرچم ابوالفضل با دعاهای صحیفه سجادیه زمانی که در سیاهی محاسن چون علی اکبر بودند به کربلای سوریه و عراق کشانید تا از حرم اهل بیت علیهم السلام و مرقد ناموس خلقت زینب کبری سلام الله دفاع و حمایت کنند .
صدالبته که در کنار آنها بودند زنانی که زینبی صفت همسران و پدران و برادران خود را رهسپار این قیام دوباره عاشورایی در عصر جدید کردند، عصری که در آن یزیدیان بسیار و شمرصفتان قسی القلب تر؛ سرها می برند و حریم ها می شکنند! به راستی معلم و الگوی اولیه این زنان که خود الگوهای سوم برای زنان دیگر جهان می باشند، کیستند؟
بله! فاطمه زهرا و دختر یگانه اش؛ تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد که حضرت زینب (س) نقش بدیع و ارزنده و فراموش نشدنی در تاریخ اسلام و دنیا دارد و چه روزی بهتر از این روز ؛ میلاد ارباب مان حسین بن علی علیه السلام که از آن همه جهاد و ایثار زینبی به عنوان مبارزه حق علیه باطل یاد کنیم .
در سالروز میلاد معلم کلاس درس کربلا" حسین بن علی علیه السلام یادی کنیم از آن روز سرخی - عاشورا- که برای زینب سلام الله، آغاز الگو بخشی فراتاریخی در راه مبارزه ای ابدی با باطل و ظالم شد و چه زیبا زنان جامعه ما این الگو را دریافتند و به بهترین صورت ممکن تأسی کردند به طوری که زینبیان امروزی چیزی کمتر از زینبیان کاروان کربلا ندارند!
پیروان مکتب زینبی، درس عزت ، استقامت، صلابت، شهامت، ایثار را در مبارزات علیه طاغوت پهلوی، در صف های مقدم جبهه علیه صدام و صدامیان در پشت جبهه های خدمت به رزمندگان اسلام و در رهسپاری عزیزانشان درکسوت مدافعان حرم و مدافعان وطن نشان دادند و چه شاگردان و رهروان ممتازی شدند و اینک نیز باردیگر زنان ایران اسلامی به بهترین صورت ممکن در صف مقدم جبهه جنگ های بیولوژیک و مبارزه علیه کرونا حضوری مؤثر دارند.
آری! مردم ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی با استعانت از مکتب شهادت و رشادت سالار شهیدان حضرت امام حسین ع برای پیروزی و دفاع از اسلام و میهن اسلامی از همه چیز خود گذشتند و پیروزی را برای ما به جا گذاشتند که به برکت آن امروز مقدتر از همیشه در نقشه جهان می درخشیم.
دختران و زنان ایرانی ما نسل های سوم، چهارم و پنجم انقلاب اسلامی ، نسل زنان شجاع و فداکار و از جان گذشته شهرهای جنگزده در جنوب و غرب کشور هستند که به حق نامیرای دفاع مقدس بودند. این زنان مبارز پیرو رشادت و فداکاری حضرت زینب س بودند. زنانی که در روزهای اولیه جنگ تحمیلی شبانه در زیر نور شمع پیکر شهدای مبارز جوان و عزیزان شان را در قبرستان ها دفن می کردند. این زنان شیردل حتی اسلحه به دست گرفتند و با کوکتل مولوتف دوشادوش مردان شان علیه دشمن متجاوز بعثی جگیدند .
دختران و پسران به جای مانده از آنها، نسل های پاک زنان مقتدر و فهیم ایرانی، امروز به نحوی دیگر همچنان در سپاهیان و بسیجیان جان برکف در میادین مختلف در کنار مردم هستند ، گاهی در میانه گل و لای به جای مانده از سیل های مخرب، گاهی در میان تل فرومانده از زلزله های مهیب و امروز هم در میدان مبارزه با کرونا این ویروس منحوسی که به نظر جنگی بیولوژیک به راه افتاده از سوی دشمن همیشگی ایرانیان و مسلمانان ، امریکای جنایتکار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه