اخبار داغ

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خبر داد

سازماندهی 165 هزار ورزشکار در مازندرانی طی سال 98

سازماندهی 165 هزار ورزشکار در مازندرانی طی سال 98
حبیب حسین‌زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: 165 هزار ورزشکار در استان در سال گذشته سازماندهی شده‌اند که نشان از نفوذ بیشتر ورزش در بین جوانان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حبیب حسین‌زادگان شنبه شب در گفت‌وگو با رسانه‌های استان درخصوص وضعیت استان در موضوعات ورزش و جوانان با بیان اینکه شاید مهمترین دستاورد ما تحقق برنامه‌ها درخصوص سرانه ورزشی استان بود که این عدد برای مازندران در برنامه ۱٫۲ دیده شد، اظهار کرد: امروز شاهد هستیم علیرغم شرایط سخت اعتباری در حوزه اماکن ورزشی استان صورت گرفت سرانه ورزشی مازندران از ۱٫۲ هم عبور کرد.
 
وی احیای بسیاری از اماکن ورزشی استان را یک دستاورد قابل توجه دانست و بیان کرد: مجموعه ورزشی خورشیدکلا گلوگاه، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، ورزشگاه نوشهر، ورزشگاه هفت تیر بابل، ورزشگاه شهرستان نور احیا شدند و ورزشگاه‌های شهید چمران آمل و ورزشگاه شهید متقی ساری در دست نوسازی هستند که در توسعه ورزش استان تاثیرگذار و مهم هستند.
 
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به استعداد کم نظیر مازندران در ورزش و استثنا بودن پویایی ورزشکاران استان در کل کشور، خاطرنشان کرد: خاصیت پویایی ورزشکاران ما یک استثنا در کل کشور است و بارها و بارها نشان دادند که تحت هر شرایطی قله‌های افتخار را برای استان و کشور فتح خواهند کرد، البته این به این معنی نیست که ما نسبت به کاستی‌هایی که در ورزش مازندران وجود دارد بی‌اعتنا باشیم.
 
حسین زادگان، افزود: همواره مشکلات و نارسایی‌ها را به مسئولان بالادستی انتقال دادیم و تاکید کردیم که ورزش مازندران باید ویژه دیده شود یعنی توزیع اعتبارات ورزشی نباید بر اساس شاخص‌ها باشد بلکه باید بر اساس عملکرد هر استان در ورزش توزیع اعتبارات را داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه آمار ورزشکاران سازمان یافته استان در سال قبل حدود دو درصد رشد داشت و طی ۱۱ ماه، نزدیک به ۱۶۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده‌اند که نشان از نفوذ بیشتر ورزش در بین جوانان است، گفت:  مازندران همواره مدال آورترین استان کشور بوده است و با توجه به اینکه در سال منتهی به المپیک قرار داریم و این مسئله روی اعزام‌های ورزشکاران تاثیر داشت و همچنین شیوع ویروس کرونا در ماه پایانی سال که منجر به تعطیلی ورزش کشور شده است، تعداد مدال‌های کسب شده استان نیز در سایه این دو رویداد قرار گرفت اما باز هم جزو مدال آورترین استان‌ها در ورزش کشورهستیم.
 
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در بخش دیگری از صحبت‌های خود حمایت از تیم‌های ورزشی شاغل در لیگ‌های مختلف فوتبال را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که گریبانگیر تیم‌های بزرگ استان مانند نساجی و رایکا شده بود و عنایت به این نکته که این تیم‌ها در تملک بخش خصوصی است اما تمام توان و تلاش خود را برای مرتفع کردن مشکلات بکار گرفتیم و توانستیم بخشی از نارسایی‌ها و گره‌ها را برطرف کنیم و امیدواریم با همدلی و هم افزایی همه مسئولان ذیربط و مالکان این تیم‌ها شاهد حضور قدرتمندانه تیم‌های استان در رقابت‌های لیگ باشیم.
 
حسین‌زادگان توسعه ورزش بانوان را یکی از دغدغه‌های مهم مدیران ورزش و جوانان استان دانست و گفت: خانواده سالم یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بر این باوریم باید زیر ساخت مناسب را نیز برای این منظور محیا کنیم.
 
وی تاکید کرد: در این مسیر سالن‌های اختصاصی برای ورزش بانوان تدارک دیده شده ولی معتقدیم کافی نیست چرا که هم در بُعد ورزش قهرمانی و هم در بُعد ورزش همگانی ظرفیت‌های خوبی در حوزه ورزش بانوان مازندران وجود دارد که شایسته توجه ویژه است.
 
این مسئول گفت: بیش از ۱۰۰ سازمان مردم نهاد جوانان در استان فعال است که در مناسبت‌ها و رویدادها مختلف پای کار هستند و می‌توانیم بگوئیم که این جوانان در حال تعلیم و شاید تمرین برای ورود و نقش آفرینی در جامعه هستند.
 
حسین‌زادگان تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد جوانان مازندران از مسئولیت پذیری بالایی برخوردارند و این موضوع چه در رویدادها و وقایع گذشته و چه در موضوع تلخ شیوع کرونا مشهود است.
 
وی افزود: امروز سمن‌های جوانان استان در هدایت فرهنگی و فرهنگ سازی برای جامعه و در تولید و توزیع ملزومات بهداشتی مانند ماسک، گان و مواد ضدعفونی کننده و … در خط مقدم هستند و این جای بسی خوشحالی است که چنین جوانان مسئولیت‌پذیر و آگاه در استان داریم.
 
حسین‌زادگان با مهم دانستن مسئله فرهنگ در ورزش بیان کرد: برخی اوقات اهمیت و تاثیر رفتارهای فرهنگی و عقیدتی ورزشکاران ما در میادین جهانی به مراتب بیشتر از مدال‌ها و کسب افتخارات مادی است و این مسئله همواره مورد تاکید بنده بوده است که اخلاق مهمتر و ماندنی‌تر از مدال‌ها است، بر پایه این اعتقاد و کمک‌های بسیج ورزشکاران سپاه کربلا، برنامه‌های فرهنگی متنوعی در سطح استان بصورت مداوم در حال برگزاری است که شاید در سطح کشور هم مثال زدنی باشد.
 
مدیر کل ورزش و جوانان مازندران در پایان توسعه ورزش همگانی را ضامن سلامتی جامعه دانست و گفت: استان مازندران در سال ۹۸ نمره خوبی در شاخص‌های ورزش همگانی کسب کرد و علیرغم اینکه هنوز به اهداف ترسیم شده برای همگانی کردن ورزش در مازندران نرسیده‌ایم اما راه اندازی ایستگاه‌های ورزشی در شهرها و روستاها، ایجاد جاده سلامتی، تشویق خانواده‌ها برای حضور در پیاده روی‌های خانوادگی و تبلیغ این مهم در بستر رسانه‌های استان، برنامه‌های مهم ورزش و جوانان برای همگانی کردن ورزش بوده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه