اخبار داغ

افزایش ترس اروپایی ها از خشونت خانگی؛

قرنطینه میلیون ها نفر در اروپا به دلیل کرونا خانه ها را ناامن کرد

قرنطینه میلیون ها نفر در اروپا به دلیل کرونا خانه ها را ناامن کرد
استرس ناشی از انزوای اجتماعی در دوران کرونا، تنش ها را تشدید می کند و خطر خشونت خانگی و جنسی علیه زنان و کودکان را در اروپا افزایش می دهد. ترس از امنیت شغلی و مشکلات مالی نیز به درگیری های احتمالی دامن می زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ این روزها محدود کردن خانواده ها در سراسر اروپا به منظور تحت کنترل درآوردن شیوع کروناویروس، ترس از خشونت خانگی را افزایش داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
به گفته trt، از برلین (پایتخت آلمان) تا پاریس (پایتخت فرانسه)، مادرید (پایتخت اسپانیا)، رُم (پایتخت ایتالیا) و براتیسلاوا (پایتخت اسلوواکی) انجمن هایی که به قربانیان خشونت خانگی کمک می کنند پس از سبقت گرفتن اروپا از چین در تبدیل شدن به مرکز این بیماری همه گیر، هشدار داده اند.
, trt,

انجمن مشاوره زنان و کمک به قربانیان تجاوز جنسی در آلمان فدرال (BFF) گفت: "در حال حاضر، خانه های بسیاری از افراد مکان امنی نیست."

,

این انجمن هشدار داد: "استرس ناشی از انزوای اجتماعی، تنش ها را تشدید می کند و خطر خشونت خانگی و جنسی علیه زنان و کودکان را افزایش می دهد. این خطرات به خانه هایی که قبلا در آنها مشکل خشونت وجود داشته، محدود نمی شوند."

,

بالاتر از استرس ناشی از حبس، ترس از امنیت شغلی و مشکلات مالی نیز درگیری های احتمالی را افزایش می دهند.

,

"فلورانس کلودپیِر" رئیس فدراسیون مشاوران والدین دانش آموزان (FCPE) در "راین بالا" منطقه ای در فرانسه که به شدت دچار بیماری همه گیر شده گفت: "فشار زیادی بر خانوارها وارد می شود."

,

او گفت که در خانواده هایی که پیش از این مشکلی نداشته اند، داستان هایی می شنوم که والدین خانه را ترک می کنند و قادر به ادامه دادن نیستند.

,

سازمان غیر انتفاعی حقوق زنان وِیپینگ (Weiping) از افزایش 3 برابری گزارش های خشونت علیه زنان در چین که پس از چندین هفته در حال خروج از قرنطینه کامل است، خبر داد.

,

در اسپانیا که پس از ایتالیا دومین مرکز شیوع کروناویروس در اروپا است، هفته گذشته یک مادر 35 ساله صاحب 2 فرزند توسط همسر خود به قتل رسید.

,
, ,

کجا می توانم بروم؟

, کجا می توانم بروم؟,

مراکز امداد در جاهای دیگر، از کاهش تماس های درخواست کمک خبر داده اند که لزوما نشانه خوبی نیست.

,

فدراسیون آلمان تأکید می کند که شرایط کنونی برای کودکان، افراد جوان و زنانی که قربانی خشونت خانگی اعم از روانی یا جسمی هستند به معنای در دسترس بودن مدام برای مورد سوء استفاده قرار گرفتن از سوی فرد خاطی است.

,

"رِینِر رِتینگر" رئیس اتحادیه حمایت از کودکان آلمان تصدیق می کند که تصمیم تعطیلی مدارس، باشگاه های ورزشی و مراکز مربوط به جوانان برای مهار کردن شیوع این ویروس و جلوگیری از شلوغ شدن بیمارستان ها مهم است.

,

او پرسید: "اما چه کسی امروز شاهد و ناظر آزار و اذیت کودکان است؟"

,
, ,

"مارتین بروس" رئیس سازمان پاریسی La Voix de l'Enfant (صدای کودکان) گفت: "اکنون خشونت نیز محدود شده است. این چیزی است که ما از آن هراس داریم."

,

"بئاتریس فرسکو – رولفو" گزارشگر خشونت علیه زنان برای انجمن پارلمانی شورای اروپا اخیرا اشاره کرد: "هنگامی که دولت ها میلیاردها دلار را برای اقتصاد و خدمات بهداشتی خود صرف می کنند، نباید از اهمیت برابری و حقوق اساسی بشر غافل شوند."

,

انجمن های خشونت خانگی با شمشیر دو لبه مواجه هستند: بسیاری از مددکاران اجتماعی که مجبورند از خانه کار کنند به قربانیان دسترسی ندارند؛ و وقتی افراد نیاز به امنیت دارند هیچ مکان مناسبی برای پناهندگان وجود ندارد.

,

"کانان گولو" از فدراسیون سازمان های زنان ترکیه گفت: "زنان با ما تماس گرفته و می گویند که متحمل خشونت های خانگی می شوند. آنها از ما می پرسند که به کجا می توانم بروم؟"

,

"فرانسیسکا گیفی" وزیر امور خانواده آلمان از شهرداری ها خواسته تا در صورت لزوم مادامی که اتریش مکان های تضمین شده در پناهگاه های زنان را فراهم کرده یا اعضای خشن خانواده را از خانوارهای تحت قرنطینه حذف می کند، امکانات پذیرش جایگزین را سازماندهی کند.

,

در کشورهایی با شدیدترین تعطیلی ها مانند ایتالیا، قربانیان از برخی قوانین مانند الزام داشتن مدرکی که ترک خانه را در صورت نیاز به مراجعه به مرکز پناهندگی توجیه می کند، معاف هستند.

,

"آدریانا هاواسوا" روانشناس اهل براتیسلاوا گفت: "وضعیت فعلی بی سابقه است."

,

وی امیدوار است که این حبس به 2 یا 3 هفته محدود می شود. او هشدار داد که اگر این قرنطینه چندین ماه به طول بیانجامد، افزایش میزان خشونت خانگی خارج از حد تصور خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه