اخبار داغ

امام جمعه قهستان:

چرخ اقتصادی کشور با قطع امید از بیگانه می‌چرخد

چرخ اقتصادی کشور با قطع امید از بیگانه می‌چرخد
حجت‌الاسلام راستگو گفت: اگر ما بخواهیم موتور اقتصادی کشور بچرخد و قدرتمند شویم باید چشم امید از بیگانه ببندیم و چشم امید ما به داخل و تولید داخل باشد و باید چرخه‌های اقتصاد در داخل بچرخد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمد راستگو امام جمعه قهستان در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص جهش تولید، اظهار کرد: مسئله اقتصادی در کشور یک موضوعی است که ما در مورد آن دچار مشکل هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
وی با بیان این‌که چند مسئله در یک جامعه و نظام وجود دارد که باعث قدرت یا ضعف یک جامعه می‌شود، افزود: اگر بخواهیم انقلاب و نظام ما به عنوان یک نظام مردم‌سالار دینی موفق باشد، یکی از مهمترین مؤلفه‌های قدرت در دنیا مؤلفه اقتصادی یک کشور است.
,
 
,
امام جمعه قهستان گفت: مقام معظم رهبری چند سال است که شعار سال را بحث اقتصادی مطرح می‌کنند و این نشان می‌دهد دیده‌بان و سکان‌دار این کشتی تمام ضعف‌ها و قوت‌ها را به خوبی می‌بینند و باز هم تشخیص ایشان این است که ما در مسئله اقتصادی ضعف‌هایی را داریم.
,
 
,
حجت‌الاسلام راستگو تصریح کرد: علت این‌که مقام معظم رهبری بر بحث اقتصادی تأکید دارند این است که ایشان ظرفیت‌ها را می‌بینند و به خوبی از ظرفیت‌های انسانی و خدادادی کشور اطلاع دارند و وقتی که بررسی می‌کنیم می‌بینیم واقعا درست است و ظرفیت کشور بسیار بیشتر است و جایگاه کشور این‌جا نیست و ما استحقاق بهترین جایگاه را به واقع داریم.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که در این جایگاهی که ما از نظر اقتصادی ایستاده‌ایم، جایگاه جمهوری اسلامی نیست، افزود: یک علت انتخاب این شعارها این است که مقام معظم رهبری می‌خواهند از ظرفیت‎‌های داخلی استفاده کنیم، استعداد آن را هم داریم و باید در این زمینه قوی شویم.
,
 
,
امام جمعه قهستان گفت: اگر ما بخواهیم موتور اقتصادی کشور بچرخد و قدرتمند شویم باید چشم امید از بیگانه ببندیم و چشم امید ما به داخل و تولید داخل باشد و باید چرخه‌های اقتصاد در داخل بچرخد.
,
 
,
حجت‌الاسلام راستگو خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی، یأس و ناامیدی از دشمن، روی پای خود ایستادن، آستین همت را بالا زدن و در داخل چرخه تولید را به حرکت درآوردن، جهش تولید است.
,
 
,
وی با بیان این‌که ما ظرفیت و قدرت تولید را داریم و باید به این خودباوری برسیم، افزود: ما باید مؤلفه اقتصاد را تقویت کنیم و تا هر زمانی که مصرف‌کننده باشیم و تکنولوژی خارجی را وارد کشور کنیم ممکن است به موفقیت‌های نسبی برسیم اما قطعا دست ما پیش بیگانه دراز خواهد بود و دشمن ما را اذیت خواهد کرد.
,
 
,
امام جمعه قهستان گفت: ما باید از درون قوی شویم و چرخه تولید را تقویت کنیم تا مسئله اقتصادی قوی شود همان طور که در مسائل دیگر قوی شدیم.
,
 
,
حجت‌الاسلام راستگو تصریح کرد: متأسفانه به شعارهایی که در مسئله اقتصادی مطرح شده است آن‌چنان که باید و شاید توجه نشده است و این یک واقعیت است و نمی‌گوییم کار نشده است، کار شده است اما آن‌چنان که باید، اتفاق نیفتاده است.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که مردم و گروه‌های جهادی آماده و پای کار هستند اما مسئله اقتصاد و توجه به زیرساخت‌ها وظیفه دولت، مسئولان نظام و مجلس است، افزود: اما مسئولان متأسفانه مسئله رونق تولید را جدی نگرفته‌اند و تصمیم و اراده بر این قضیه قرار نگرفته است و بالاخره مسئله تولید، مسئله بزرگی است و نیاز به سازوکار و قانون دارد، بعضی از قوانین باید اصلاح و بر قوانین نظارت شود و با این سازوکار پای کار آمد اما متأسفانه آن اراده‌ای که باید بر این تصمیم باشد نبوده است.
,
 
,
امام جمعه قهستان گفت: اگر بخواهیم مسئله رونق تولید در کشور اتفاق بیفتد باید هم‌وغم همه مسئولان نظام از خرد و کلان و از بالا تا پایین مسئله تولید داخل و توجه به داخل باشد البته در این مورد مسئله مردم نیز مطرح است و کار مسئولان به تنهایی نیست.
,
 
,
حجت‌الاسلام راستگو خاطرنشان کرد: در مسئله رونق تولید یک بخش مسئولان هستند که اراده، تصمیم و دغدغه آن‌ها باید رونق تولید باشد و مردم نیز بال دوم هستند که از تولید داخل حمایت کنند و توجه آن‌ها به کارگر و سفره ایرانی باشد، امروز متاسفانه ما بازار چینی و کشورهای دیگر را رونق می‌دهیم اما کارگر ایرانی بیکار است و چرخه کارخانه‌های خارجی می‌چرخد.
,
 
,
وی افزود: مسئولان، مجلس و دولت باید به عنوان مجریان این مسئله پای کار باشند و مردم نیز باید حمایت کنند و اگر این همراهی وجود داشته باشد یک شکوفایی اقتصادی در کشور روی خواهد داد.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه