اخبار داغ

نخست وزیر عراق عنوان کرد:

پیگیری عاملان هدف گرفتن پایگاههای نظامی عراق

پیگیری عاملان هدف گرفتن پایگاههای نظامی عراق
نخست وزیر عراق گفت: در هدف گرفتن پایگاه‌های نظامی عراقی یا «نمایندگی‌های خارجی»، هدف گرفتن حاکمیت عراق است و تمام تدابیر برای پیگیری عاملان این اقدامات به کار گرفته خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق امروز (دوشنبه) گفت: «اقدامات غیرقانونی» در هدف گرفتن پایگاه‌های نظامی عراقی یا «نمایندگی‌های خارجی»، هدف گرفتن حاکمیت عراق است و تمام تدابیر برای پیگیری عاملان این اقدامات به کار گرفته خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر اساس گزارش «المعلومه» وی ادامه داد: اطلاعاتی را که نیروهای ما رصد کرده‌اند حاکی از پروازهای بدون مجوز در نزدیکی مناطق نظامی است و دولت عراق با نگرانی این موضوع را دنبال می‌کند.

,

وی در ادامه درباره انجام هر اقدام تعرضی بدون کسب موافقت دولت عراق هشدار داد و گفت: انجام اقدامات نظامی بدون مجوز تهدیدی برای امنیت شهروندان و نقض حاکمیت عراق و منافع عالی کشور است. 

,

عبدالمهدی تأکید کرد، تلا‌ش‌ها باید بر روی مقابله با داعش، گسترش امنیت ، حمایت از دولت و کشور و مقابله با کرونا متمرکز شود.

,

این اظهارات عبدالمهدی پس از آن اعلام می‌شود که یک منبع امنیتی عراق یکشنبه (دیروز) گفت، چند هواپیمای حامل نظامیان و مستشاران آمریکایی در میان تدابیر بی‌سابقه امنیتی در پایگاه عین الأسد در منطقه هیت واقع در غرب الأنبار فرود آمدند.

,

منبع مذکور ادامه داد: «پایگاه هوایی عین الأسد شاهد تحرکات غیرعادی هواپیماها همزمان با پرواز گسترده هواپیماهای جنگی آمریکا بر فراز این پایگاه بود».

,

هفته جاری روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» از قصد آمریکا برای حمله گسترده به مواضع کتائب حزب‌الله عراق خبر داد. 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه