اخبار داغ

منتخب مردم شیروان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی:

رانت در واردات مواد اولیه از موانع "جهش تولید" است

رانت در واردات مواد اولیه از موانع "جهش تولید" است
جدی، منتخب مردم شیروان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: رانت های خاص در واردات مواد اولیه باعث شده که تولید کنندگانی که معمولا به خاطر کمبود نقدینگی توان واردات مستقیم مواد اولیه را ندارند، مورد سوء استفاده سلاطین واردات مواد اولیه که معمولا رانت هم در اختیار دارند قرار می گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی جدی، منتخب مردم شیروان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به نکات مهمی که در بیانات مقام معظم رهبری درباره جهش تولید برجسته بود، اظهار داشت: نتیجه رونق تولید باید در زندگی مردم محسوس باشد، لذا امسال را سال جهش تولید معرفی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, علی جدی، منتخب مردم شیروان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار , عصراترک , عصراترک , عصراترک , با اشاره به نکات مهمی که در بیانات مقام معظم رهبری درباره جهش تولید برجسته بود، اظهار داشت: نتیجه رونق تولید باید در زندگی مردم محسوس باشد، لذا امسال را سال جهش تولید معرفی کردند.,

وی با بیان اینکه ظرفیت داخلی در جهش تولید باید جدی گرفته شود، گفت: هدف جهش تولید در واقع همان اقتصاد مقاومتی است که با بهره گیری از ظرفیت داخلی و جمعیت جوان کشور می تواند موثر واقع شود که این یکی از اهداف گام دوم انقلاب است.

, .,

وی اضافه کرد: سیاستگذاری اقتصادی کشور در جهت جهش تولید باید به سمتی حرکت کند که بانکها در خدمت تولید باشند و سیاستهای خود را با آن تنظیم کنند نه این که تولید متحمل هزینه های سنگین بانکها باشد و تولید در خدمت بانکها باشد.

,

جدی ادامه داد: در گذشته تجربه نشان داده که همیشه سیاستهای اقتصادی کشور بانکها را فربه تر و پرهزینه تر کرده و تولید کنندگان را لاغر تر و بدهکارتر کرده اولین اولویت این است که این سیاست اصلاح شود.

, .,

وی خاطرنشان کرد: اگر تسهیلاتی برای حمایت از تولید انجام شود، باید تولید کنندگان و صنایع اولویت بندی شوند و در بین صنایع مختلف حمایت از صنایعی در اولویت قرار گیرد که دانش بنیان و صادرات محور هستند و یا در جهت خودکفایی با بهره وری مناسب در حرکتند.

,

منتخب مردم شیروان گفت: متاسفانه همیشه در کشور بسیاری از تولید کننده ها در اثر سیاستهای متزلزل و غیر پایدار تجارت داخلی و خارجی کشور زمین گیر و باعث تعطیلی آنها شده است و همیشه تولید متاثر از سیاستهای بازرگانی، بالاخص واردات در کشور بوده در حالی که باید سیاستهای بازرگانی کشور متاثر از سیاستهای تولید باشد و واردات و صادرات کشور باید با تولید هماهنگ و تنظیم شود.

, .,

جدی در ادامه عنوان کرد: رانت های خاص در واردات مواد اولیه باعث شده که تولید کنندگان که معمولا به خاطر کمبود نقدینگی توان واردات مستقیم مواد اولیه را ندارند، مورد سوء استفاده سلاطین واردات مواد اولیه که معمولا رانت هم در اختیار دارند قرار می گیرند، لذا ضرورت دارد در مرحله اول این رانتها حذف شود.

,

وی بیان داشت: باید بعضی از تسهیلات مستقیم برای واردات مواد اولیه مستقیما در اختیار تولید کننده قرار گیرد تا تولید کننده با دغدغه و هزینه کمتر مواد اولیه خودش را تامین کند.

, .,

قاچاق کالا یکی از موانع پیش روی جهش تولید

, قاچاق کالا یکی از موانع پیش روی جهش تولید,

جدی یکی از عوامل پیش روی جهش تولید را قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: در گذشته بیش از ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارداتی در سال ارزیابی شده بود که در حال حاضر به کمتر از ۲۰ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که این رقم نسبتا بالا بایستی با حمایت تمام ارگانهای مربوطه به نزدیک صفر برسد تا مصرف داخلی از تولید داخلی تقویت شود.

, .,

وی مسئله ظرفیت مصارف داخلی را یکی از مقوله های مهم در کشور مطرح و تاکید کرد: در گام نخست باید ارگانهای دولتی الزاما به سمت استفاده از کالاهای داخلی هدایت شوند و مردم که بایستی با فرهنگ سازی و تعریف مشوق هایی مصرف کالای داخلی را نوعی جهاد در کشور تلقی کنند تا تولید داخلی ما مورد حمایت قرار گیرد.

, .,

نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شیروان با اشاره به اینکه در کشور عدالت در جانمایی صنایع تولید رعایت نشده، گفت: بایستی دولت در سیاستهای اقتصادی کشور، عدالت اقتصادی در تولید را دنبال کند .

,

جدی در جهت روانسازی مسیر تولید در کشور گفت: بسیاری از قوانین و بخشنامه های دست و پاگیر و مزاحم در حوزه تولید در کشور وجود دارد که بایستی در مجلس و دولت با کار کارشناسی این قوانین و بخشنامه ها شناسایی و در جهت حذف یا اصلاح آن قوانین اقدامات جدی برداشته شود.

,

تولید به عنوان یک ارزش تلقی می شود

, تولید به عنوان یک ارزش تلقی می شود, تولید به عنوان یک ارزش تلقی می شود,

جدی با تاکید بر اینکه باید تولید به عنوان یک ارزش در کشور تلقی شود، گفت: باید تولید کننده و کار آفرین به عنوان یک جهادگر تا جهت گیری کشور هم به سمت جهش تولید حرکت کند، در حالی که در گذشته نگاه افکار عمومی به تولید کننده و کارآفرین و سرمایه گذار مثبت نبوده و بسیاری از نهادهای دولتی هم تولید کنندگان را طعمه ای جهت مطامع شخصی دیدند که اصلاح این نگاه به سمت تکریم تولید کننده یک ضرورت بسیار جدی است.

, .,

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی کمیسیون های مختلفی وجود دارد که مستقیم با تولید مرتبط هستند که ضرورت دارد یک کمیسیون تلفیقی خاص مرتبط با سیاستهای تولید مشترک بین چند کمیسیون در مجلس جهت هماهنگی و سرعت رسیدگی به طرحها و لوایح مرتبط تشکیل شود.

,

جدی در حمایت از جامعه کارگران و متخصصان جوان اظهار داشت:  سیاستهای ویژه ای جهت حمایت از کارگران که پایه اصلی تولید هستند که بایستی با حمایت دولت به اجرا گذاشته شود طوری که فشار هم بر تولید کننده وارد نشود و جوانگرایی در تولید و نهادهای مرتبط با تولید هم سرلوحه هر سه قوه کشور و صنایع قرار گیرد.

, .,

وی در پایان گفت: تنظیم کلیه سیاستهای کشور در هر سه قوه بر مبنای اتکاء به توان داخلی در درجه حداکثری و بهره گیری از ظرفیتهای خارجی در حد ضرورت و درجه حداقلی بر اساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه