اخبار داغ

نماینده استان خراسان جنوبی در مجلس:

جهش تولید مستلزم همکاری همه جانبه است

جهش تولید مستلزم همکاری همه جانبه است
امیرحسنخانی گفت: باید شعار سال از حالت کیفی به کَمّی تبدیل شود یعنی بدانیم در حال حاضر مقدار تولید به چه میزان است و انتظار ما از جهش تولید چه میزانی است؟ یعنی به تولید عدد و رقم بدهیم اگر رقم مورد توجه باشد انتظار ما از جهش تولید مشخص است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد شعار سال 1399 با عنوان "جهش تولید"، اظهار کرد: سال گذشته با عنوان رونق تولید نامگذاری و اقداماتی نیز در این خصوص انجام شد اما به دلیل این‌که کارهایی که باید به معنای واقعی برای رونق تولید در کشور انجام می‌شد به نتیجه نرسید امسال را نیز مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید" نامگذاری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
وی با اشاره به وجود شهرک‌های صنعتی کشور، افزود: ممکن است برخی از کارگاه‌های تولیدی یا کارخانجات با شعار رونق تولید و کمیته تسهیل و رفع موانع تولید توانستند مجدد به چرخه تولید برگردند اما واقعیت این است که بسیاری از کارخانجات و کارگاه های تولیدی کشور بر اثر مشکلات بانکی، تامین اجتماعی، بازار فروش و تامین مواد اولیه به چرخه تولید بازنگشتند.
,
 
,
نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به این مسائل و مشکلات، مقام معظم رهبری به نوعی شعار سال گذشته را برای مدیران اجرایی تکرار کردند و امسال را سال جهش تولید نامگذاری کردند.
,
 
,
امیرحسنخانی عنوان کرد: از جهش تولید بیش از رونق تولید توقع می‌رود و باید برنامه وسیع‌تری برای پا گرفتن تولید در کشور در نظر گرفته و انجام شود.
,
 
,
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران، اظهار کرد: کرونا می‌تواند کارگاه های تولیدی را متوقف و رکود ایجاد کند.
,
 
,
نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر قسمتی از تولید یا صنعت توریست کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا با آسیب جدی مواجه شده است.
,
 
,
امیرحسنخانی ادامه داد: صنعت توریست صنعتی است که در زمان اوج کار خود که تعطیلات عید نوروز بود به دلیل شیوع کرونا با رکود مواجه شد.
,
 
,
وی اظهار کرد: اگر بخواهیم طبق شعار سال 1399 با عنوان جهش تولید کار کنیم و شعار سال محقق شود باید چند برابر کار کنیم.
,
 
,
نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شعاری که امسال انتخاب شده شعار بسیار خوبی است اگر بتوانیم به جهش تولید برسیم و جهش تولید محقق شود کار بسیار بزرگی در کشور انجام خواهد شد که می‌تواند قسمتی از رکود کرونا را پوشش دهد.
,
 
,
امیرحسنخانی گفت: با توجه به شعار سال و رسیدن به جهش تولید می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم و تولید ناخالص خودمان را داشته باشیم چون مشکلات عدیده‌ای با وجود بیماری کرونا پیش آمده جهش تولید می‌تواند بسیار به ما کمک کند.
,
 
,
جهش تولید نیازمند کمک مردم و مسئولان
, جهش تولید نیازمند کمک مردم و مسئولان, جهش تولید نیازمند کمک مردم و مسئولان,
 
,
وی با بیان این‌که شعار سال مشخص است، تصریح کرد: ادامه کار به دست مردم و مسئولان است که با مشارکت خوب خود در راستای جهش تولید گام بردارند.
,
 
,
نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم نشان دادند هر جا شعار انقلابی مطرح شده و نیاز به همت و عزم ملی بوده به خوبی همکاری کردند.
,
 
,
امیرحسنخانی گفت: درخواست ما این است که مدیران اجرایی و کارشناسان همکاری کنند که شعار سال محقق شود و بتوانیم بحث جهش تولید را به جاهای خوبی برسانیم.
,
 
,
شعار سال از حالت کیفی به کمی تبدیل شود
, شعار سال از حالت کیفی به کمی تبدیل شود, شعار سال از حالت کیفی به کمی تبدیل شود,
 
,
وی اظهار کرد: باید شعار سال از حالت کیفی به کَمّی تبدیل شود یعنی بدانیم در حال حاضر مقدار تولید به چه میزان است و انتظار ما از جهش تولید چه میزانی است؟ یعنی به تولید عدد و رقم بدهیم اگر رقم مورد توجه باشد انتظار ما از جهش تولید مشخص است.
,
 
,
نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئولان اجرایی کشور باید معیارهای تولید در هر صنعتی را بر پایه عدد و رقم تعریف کنند.
,
 
,
امیرحسنخانی تصریح کرد: برای رسیدن به جهش تولید ابتدا باید اهداف به صورت کمی مشخص و بعد از آن بودجه و اعتبار لازم برای آن در نظر گرفته شود و در نهایت از مردم برای حرکت در راستای جهش تولید درخواست همکاری شود آن موقع است که می‌توانیم شعار سال را محقق کرده و کار بزرگی انجام دهیم این دقیقا همان مسئله‌ای که با نظر مقام معظم رهبری مطابقت دارد.
,
 
,
وی با اشاره به موضوع تحقق یافتن اقتصاد مقاومتی در سال گذشته، عنوان کرد: تحقق یافتن اقتصاد مقاومتی در خراسان‌جنوبی بد نبود اما در مجموع باید نگاه کرد که در کشور به چه میزان به مسئله اقتصاد مقاومتی توجه شده است؟
,
 
,
نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید تمامی جلساتی که در کشور در راستای اقتصاد انجام می‌شود کمی شود.
,
 
,
امیرحسنخانی خاطرنشان کرد: این‌که بسیاری از تعریف‌های ما در کشور کیفی است نه کمی به خوبی نشان دهنده کاری که انجام شده، نیست.
,
 
,
وی گفت: اقدامات زیادی در کشور در راستای اقتصاد مقاومتی انجام شده اما باید نتیجه مشخص باشد یعنی عدد و رقمی برای کار انجام شده بیان شود که همه بدانند به چه میزان اقتصاد مقاومتی محقق شده است وقتی عددی برای تحقق اقتصاد نداشته باشیم به راحتی نمی‌توان نظر داد که کاری انجام شده یا نشده.
,
 
,
نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی در سطح کشور بیش از اینها می‌شد کار کرد. اگر از کاری که انجام شده راضی شویم همیشه متوقف خواهیم ماند اما اگر از کاری که انجام شده راضی نباشیم همیشه اهداف ما ارتقا پیدا می‌کند و معیارهایی که برای رسیدن در نظر گرفته‌ایم بیشتر توسعه پیدا می‌کند.
,
 
,
امیرحسنخانی اظهار کرد: مسئولان تاکنون برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدامات زیادی انجام داده‌اند اما باید بیش از این کار کنند.
,
 
,
رونق و جهش تولید مستلزم همکاری همه جانبه است
, رونق و جهش تولید مستلزم همکاری همه جانبه است, رونق و جهش تولید مستلزم همکاری همه جانبه است,
 
,
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای شدن کامل رونق تولید نیاز به همکاری همه جانبه است. فردی که تولید کننده است نباید دغدغه بدهی و جریمه تامین اجتماعی را داشته باشد، نباید نگران بستن حساب‌های مالیاتی خود باشد، نباید منتظر جواز و پروانه بهره برداری باشد باید همه نگاهی داشته باشند که با این نگاه تولید محقق شود.
,
 
,
جزیره‌ای عمل کردن مانع عدم اجرای رونق تولید
, جزیره‌ای عمل کردن مانع عدم اجرای رونق تولید, جزیره‌ای عمل کردن مانع عدم اجرای رونق تولید,
 
,
نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: اما متاسفانه این نگاه وجود ندارد و همه دستگاه‌ها جزیره‌ای عمل می‌کنند تولید و عدم تولید برای آنها مهم نیست.
,
 
,
امیرحسنخانی با بیان این‌که به جای کمک به تولید هر دستگاه اجرایی به فکر منافع خود است، تصریح کرد: اگر همه در جهت رونق تولید گام برداریم مقداری تفکر با عمل ما متفاوت می‌شود و به رونق و جهش تولید می‌رسیم.
,
 
,
وی تاکید کرد: وقتی جزیره‌ای فکر نکنیم و یک نگاه مشخص داشته باشیم آن موقع همه احساس مسئولیت کرده و کمک می‌کنند تولید انجام شود و  اگر تولید انجام نشود همه در مقابل آن مسئول هستند.
,
 
,
تولید کننده باید به راحتی با مسئولان ارتباط داشته باشد
, تولید کننده باید به راحتی با مسئولان ارتباط داشته باشد, تولید کننده باید به راحتی با مسئولان ارتباط داشته باشد,
 
,
نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی دیگر از عواملی که می‌تواند باعث تولید شود دسترسی آسان تولید کننده به مسئولان و مدیران اجرایی است تولید کننده باید بتواند مشکلاتش را حتی با وزرای مربوطه مطرح کند اگر مسئولان تولید کننده را نبینند نمی‌توانند مشکلات را حل کنند.
,
 
,
امیرحسنخانی اظهار کرد: گاهی باید شرایط ارتباط برقرار کردن تولید کننده با مسئولان کشوری و وزرا فراهم باشد که اگر این شرایط فراهم شود می‌توان امیدی به رونق تولید داشت در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت که رونق تولید و جهش تولید به جایی برسد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه