اخبار داغ

رویدادهای مهم سال ۹۸ در استان بوشهر

رویدادهای مهم سال ۹۸ در استان بوشهر
سال 1398 در استان بوشهر رویدادهایی تلخ و شیرین برای مردم این استان داشت که یادآوری آن در سال 1399 می تواند به جهت کسب تجربه برای آینده استفاده کرد و از طرفی می تواند موضوعی جالب باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس؛ سال ۱۳۹۸ در استان بوشهر رویدادهایی تلخ و شیرین برای مردم این استان داشت که یادآوری آن در سال ۱۳۹۹ می تواند به جهت کسب تجربه برای آینده استفاده کرد و از طرفی می تواند موضوعی جالب باشد.

 نوروز ۹۸ و مهمان ناخوانده سیل

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,
,
, نوروز ۹۸ و مهمان ناخوانده سیل,

نوروز سال ۹۸ در حالی آغازشد که استانهای همجوار بخصوص استان خوزستان و فارس دچار سیل بسیار شدیدی شدند. همه نیروهای امدادی به سمت این دو استان راه افتادند.

,

سیل در استان بوشهر شدت زیادی مانند سایر استانها نداشت اما خسارت هایی ایجاد و مشکلاتی برای مسافران نوروزی ایجاد کرد.

,

با تدبیر مسئولین امکان اسکان های موقت به همراه امکانات اولیه فراهم شد.

,

, ,

 

,

افزایش چشمگیر حضور مسافران نوروزی

, افزایش چشمگیر حضور مسافران نوروزی,

با توجه به شرایط جوی که در بسیاری از استان ها شاهد بودیم آب و هوای استان بوشهر مناسب اعلام شد و مردم این دیار با مهمانوازی که داشتند توانستند رکورد بیشترین جذب گردشگر را ثبت کردند.

,

عبدالکریم گراوندد استاندار بوشهر در خبری اعلام کرد: ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تردد مهمانان نوروزی در محورهای استان بوشهر ثبت شده است.

,

, ,

 

,

هجوم ملخ های قرمز در خلیج فارس و مزارع استان بوشهر

, هجوم ملخ های قرمز در خلیج فارس و مزارع استان بوشهر,

ابتدای سال ۹۸ در حالی که مردم نگرانی سیل داشتند و کمک های بسیار زیادی از استان بوشهر به برخی استانها بخصوص استان خوزستان شد؛ اخبار هجوم ملخ ها در حاشیه خلیج فارس و مزارع منتشر شد.

,

هجوم ملخ ها به استان بوشهر به گونه ای بود که محمد تقی منوچهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار کرد: ۱۵۰ ماشین سمپاش در استان برای مقابله با ملخ‌ها فعالیت کردند و دو هواپیما سمپاش برای مبارزه با ملخ صحرایی به صورت متناوب فعالیت کردند و شهرستان‌های دیلم، گناوه و دشتستان و پنج شهرستانی که کمتر مورد هجوم ملخ‌ها قرار گرفتند مبارزه با ملخ‌ها به صورت دائم ادامه دارد.

,

, ,

تیم شاهین بوشهر برای بار دوم وارد لیگ برتر شد

, تیم شاهین بوشهر برای بار دوم وارد لیگ برتر شد,

تیم شاهین بوشهر با تلاش های بازیکنان و حمایت های فوتبال دوستان استان بوشهر برای دومین بار وارد لیگ برتر شد.

,

ورود تیم شاهین به لیگ برتر به اسپانسری شهرداری بوشهر باعث شد شور و نشاط دوباره ای به مردم استان دهد.

,

, ,

برگزاری رزمایش ملی پرتوی در حریم ۵ کیلومتری نیروگاه اتمی بوشهر

, برگزاری رزمایش ملی پرتوی در حریم ۵ کیلومتری نیروگاه اتمی بوشهر,

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر افزایش آمادگی دستگاه‌ها برای کاهش آسیب‌ها در حوادث طبیعی گفت: رزمایش‌های تخصصی در عرصه پدافند شیمیایی و هسته‌ای برگزار می‌شود.

,

این رزمایش به منظور مقابله با هر حادثه‌ای باید آمادگی وجود داشته باشد و باید نقاط ضعف در رسیدگی به بحران‌ها و مشکلات شناسایی شود.

,

اسکان اضطراری هزار و ۲۰۰ نفر از ساکنان اطراف نیروگاه اتمی بوشهر و ۱۰۰ نفر از حادثه دیدگان از طریق دریا به مکان امن برده شدند.

,

, ,

حریق گسترده در کوه سیاه دشتی رخ داد

, حریق گسترده در کوه سیاه دشتی رخ داد,

آتش سوزی در ارتفاعات کوه سیاه شهرستان دشتی رخ داد که با اعزام نیروهای امدادی و یگان های حفاظت از طبیعت آتش مهار شد.

,

دراین حادثه بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی که دارای گونه‌های علفی، درختچه‌ای و درختی از جمله هلپه، آویشن، گون، بادام، بنه، کلخنگ و انجیر کوهی بوده به طور کامل از بین رفته است.

,

, ,

حق آلایندگی مردم استان بوشهر به همسایگان پرداخت شد

, حق آلایندگی مردم استان بوشهر به همسایگان پرداخت شد,

در اقدامی غیر منتظره حق آلایندگی عسلویه که به همه مردم استان تعلق دارد به برخی استان های همسایه واریز شد.

,

استاندار بوشهر در این خصوص گفت: پرداخت اعتبارات عوارض آلایندگی عسلویه به دیگر استان‌ها ظلم در حق مردم استان بوشهر و به‌ویژه مردم شهرستان عسلویه و جنوب استان است. هیچ سنجشی در زمینه آلایندگی دیگر استان‌ها صورت نگرفته است.

,

وی با انتقاد از لابی‌گری‌ها برای تخصیص اعتبارات آلایندگی به استان‌های همسایه، گفت: این حق مردم استان بوشهر است و اگر این سنگ بنا کج گذاشته شود سال‌ها حق مسلم مردم استان بوشهر در جابه‌جایی اعتبارات عوارض آلایندگی تضییع می‌شود.

,

سقوط یک فروند هواپیما در ساحل تنگستان

, سقوط یک فروند هواپیما در ساحل تنگستان,

یک فروند هواپیمای جنگی با دو سرنشین حوالی شهرستان تنگستان سقوط کرد که علت این سقوط نقص فنی اعلام شد.

,

براساس این گزارش سرنشینان این هواپیما سالم بودند.

,

, ,

بیماری لکه سفید جان میگوهای پرورشی استان بوشهر را گرفت

, بیماری لکه سفید جان میگوهای پرورشی استان بوشهر را گرفت,

بیماری لکه سفید در اوج بهره برداری از میگوهای پرورشی شیوع پیدا کرد که خسارت های بسیاری به سرمایه گذاران این حوزه ایجاد کرد.

,

براساس اعلام مراجع رسمی منشاء وقوع بیماری لکه سفید باقیمانده در رسوبات آلوده سال‌های قبل، منابع وحشی آلوده که همراه آب ورودی به استخر پرورش میگو منتقل می‌شوند یا از طریق بچه میگو آلوده ممکن است وارد استخرهای پرورش میگو شده باشد.

,

سایت های آلوده به بیماری لکه سفید شناسایی و اقدامات لازم توسط سازمان دامپزشکی اعلام گردید.

,

, ,

فاز دوم نیروگاه اتمی بوشهر بتن ریزی شد

, فاز دوم نیروگاه اتمی بوشهر بتن ریزی شد,

عملیات بتن ریزی فاز دوم نیروگاه اتمی بوشهر با حضور مسئولین استانی و کشوری انجام شد فونداسیون محل ساخت راکتور به‌عنوان پایه کار به اتمام رسیده و یک واقعه مهم در ساخت نیروگاه‌های اتمی، موضوع بتن‌ریزی راکتورها است.

,

این پروژه در محدوده ۷۰ هکتاری احداث شد که در مرحله اول به حجم ۲۵ هزار تن بتن‌ریزی و در اجرای واحد دوم ۲.۵ میلیون مترمکعب خاک‌برداری، ۲.۵ میلیون تن آرماتوربندی و ۱۶ هزار و ۷۰۰ عدد شمع بتنی در زیرساخت اصلی انجام شده است.

,

, ,

۱۹ صیاد بوشهری از زندان عربستان ازاد شدند

, ۱۹ صیاد بوشهری از زندان عربستان ازاد شدند,

باپیگیری وزارت امور خارجه ۱۹ صیاد بوشهری بعداز ۱۱ ماه اسارت در زندان های عربستان  آزاد و به همراه شناورهایشان به میهن بازگشتند.

,

, ,

قرص برج در استان بوشهر  ۲۲ نفر مسموم و ۴ نفر را به کام مرگ کشاند

, قرص برج در استان بوشهر  ۲۲ نفر مسموم و ۴ نفر را به کام مرگ کشاند,

قرص برنج سال گذشته خسارت هایی برای مردم دشتستان ایجاد کرد که حدود ۲۲ نفر مسموم و چهار نفر جان خود را از دست دادند.

,

براساس این گزارش با پایان فصل برداشت محصول نخیلات استان بوشهر، برخی از کشاورزان و فعالان حوزه خرما، محصول خرما را در منازل و انبارها ذخیره می‌کنند و برای نگهداری از خرما در مقابل آفات از قرص برنج استفاده می‌کنند.

,

, ,

 اولین محموله کالای اساسی بعد از ۵ سال در بندر بوشهر پهلو گرفت

,  اولین محموله کالای اساسی بعد از ۵ سال در بندر بوشهر پهلو گرفت,

سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: پس از گذشت پنج سال کشتی حامل ۱۰ هزار تن برنج از مبدأ هند وارد بوشهر شد. محموله برنج به‌منظور تأمین نیاز مردم و تنظیم بازار در اسکله بندر بوشهر پهلو گرفت.

,

, ,

۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد واگذار شد

, ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد واگذار شد,

احمد لطفی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: زیربنای این واحدها ۵۰ متر مربع است که در اختیار افراد زیرپوشش در شهرها و روستاهای استان بوشهر قرار گرفت. ۶۵ درصد این واحدها به زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست تعلق گرفت .۷۰ درصد گروه‌های هدف برای دریافت این مسکن‌ها زیر ۵۰ سال سن دارند.

,

 

,

, ,

کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر

, کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر,

کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر برگزار شد و در این مراسم بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای کنگره پخش شد.

,

سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره سرداران و دو هزار شهید استان بوشهرگفت: ما دیگر در هیچ عرصه ای نگران نیستیم از فراز اراده دشمنان عبور کرده ایم و آنها را پشت سر گذاشتیم و با هدایت های یک رهبر بزرگ و حکیم امن٬ ایمن و مستقل هستیم.

,

در این کنگره حاج صادق آهنگران مداح مشهور کشور نوحه سرایی و دو شهید گمنام مهمانان ویژه بودند.

,

, ,

بوشهری‌ها به سوگ سردار دلها نشستند

, بوشهری‌ها به سوگ سردار دلها نشستند,

شهادت سردار سلیمانی داغی را بر دل همه مردم ایران از جمله بوشهری‌ها گذاشت. مراسم گرامیداشت سردار سرلشکر شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی با حضور مردم در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد.

,

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهادت سردار قاسم سلیمانی جریان‌ساز است گفت: شهید سلیمانی برای استکبار جهانی و دشمنان اسلام به مراتب خطرناک‌تر از سردار قاسم سلیمانی است.

,

, ,

امید رئیس قوه قضائیه به مردم بوشهر

, امید رئیس قوه قضائیه به مردم بوشهر,

یت الله رئیسی، رئیس قوع قضائییه در سفر به استان بوشهر به جمع صیادان رفت و از نزدیک مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: قبل از سفر به استان بوشهر در رسانه ها مطلع شده بودم که یکی از مشکلات مردم استان بوشهر موضوع سهمیه بندی سوخت قایق های صیادی است به همین دلیل به جهت پیگییری با معاون اول رئیس جمهور تماس گرفتم و از ایین مشکل جویا شدم.

,

, ,

انتخابات باشکوه ۲ اسفند در استان بوشهر

, انتخابات باشکوه ۲ اسفند در استان بوشهر,

همزمان با سراسر کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد که عبدالکریم جمیری نمانیده مردم بوشهر گناوه و دیلم، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان،

,

غلامحسین کرمی دشتی و تنگستان و موسی احمدی با کسب حد نصاب آرای رأی‌دهندگان حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه به عنوان منتخب مردم این حوزه در مجلس شورای اسلامی مشخص شد.

,

, ,

مهمان ناخوانده کرونا به بوشهر رسید

, مهمان ناخوانده کرونا به بوشهر رسید,

به دلیل توجه مردم به مسائل بهداشتی استان بوشهر آخرین استان مبتلا به این ویروس و اولین استان پاک کشور در این حوزه است.

,

سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر، تا پایان سال ۹۸ در استان بوشهر ۵۴ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شد که ۴۰ نفر درمان شدند و با حال مناسب به قرنطینه خانگی رفتند و چهار نفر نیز فوت شدند.

,

نیروهای جهادی بسیج اقداماتی از قبیل کنترل ورودی و خروجی شهرها، تولید دستکش و ماسک، تولید لباس بیمارستانی، تولید ژل ضدعفونی کننده، ضدعفونی معاب و مکان های پرتردد انجام دادند.

,

, ,

استقرار دوباره ملخ‌ها در کوه‌های استان بوشهر

, استقرار دوباره ملخ‌ها در کوه‌های استان بوشهر,

هجوم ملخ‌ها به استان بوشهر در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ افزایش چند برابری داشت و ملخ در ارتفاعات استان مستقر شده‌اند که این وضعیت، مبارزه با ملخ‌ها را سخت‌تر کرد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام//

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه